Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6-vuotias tyttö leikkii eskarissa poikien kanssa

Elina

Miksiköhän 6-vuotias tyttöni leikkii eskarissa vain poikien kanssa?Haluaa kyläilemään poikien luokse tai kutsua poikia meille leikkimään.Kyselen eskarin jälkeen päivän kuulumisia, ja kenenkä kanssa tänään leikit.Usein tyttö kertoo päivän olleen tosi hauska ja leikki poikien kanssa.Odottaa innolla aina eskariin pääsyä.

Tyttö kyllä kotona leikkii nuoremman siskonsa kanssa barbeilla,poneilla,nukkekodilla,prinsessaleikkejä,autoradalla.Piirtää,askartelee joka päivä.Leikkii siis paljon "tyttömäisiä" leikkejä.Tykkää tosi paljon leipomisesta.Haluaa myös pukeutua siististi ja tyttömäisiin  vaatteisiin.

Tyttö pitää vauhdikkaista leikeistä,johtuisiko siitä että poikien kanssa leikit olisivat vauhdikkaampia.

Kokemuksia??? Kiitos.

Kommentit (11)

Vierailija

Mun tytöllä on kolme isoveljeä. 

On nyt jo lukiossa, mutta koko elämänsä leikkinyt/hengaillut lähinnä poikien kanssa. Kaverit aina poikia, nytkään ei yhden yhtä tyttöä löydy. On ulkoisesti hyvin tyttömäinen tai nykyään kai voi sanoa jopa naisellinen eli ei siis mikään rekkalesbon alku ollenkaan. 

Jokainen valitsee seuransa, mikäs siinä... Mutta on tämä tietysti ajatteluttanut vähän. 

Vierailija

En ole koskaan edes osannut ajatella asiaa sen enempääm vaikka 12v. tyttölläni on aina ollut enemmän poikia kavereina ja kotona kolmen siskon kanssa leikkinyt niitä tyttöjen leikkejä. Millaisia kokemuksia kaipaat?!

Pohdintaa...

Kiitos kommenteista.

Sitä vain mietin,että onko mahdollista ettei olisi saanut tytöistä ollenkaan kavereita.Vaiko pitääkö kumminkin vauhdikkaammista leikeistä joita yleensä pojat leikkivät.Tyttöni eskariryhmässä on tyttöjä,jotka eivät halua leikkiä poikien kanssa.Tietysti se on hieno asia että leikkii myös poikien kanssa,ihmettelen vaan että tyttöjen kanssa leikit eskarissa ei juurikaan kiinnosta.Ehkä sitten ala-asteella leikkii niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa.

Vierailija

Minäkin leikin tuossa iässä vain poikien kanssa. Naapurissa oli kaksi poikaa ja hoitopaikassa kaksi muuta, joista toinen oli myös samaan aikaan eskarissa kanssani. Kyse ei ollut muusta kuin että henkilökemiat vain toimivat ja ympäristössä oli enemmän poikia kuin tyttöjä. Kun aloitin koulun kaikki kaverit vaihtuivat tytöiksi.

Piipari

Meillä myös tyttö eskarissa kaveerasi poikien kanssa, koska tyttöjen leikkeihin ei jotenkin päässyt eli olivat klikkiytyneet jo aiemmin ja henkilökunta ei asiaan viitsinyt puuttua. Koulussa tapasi tytön, jonka kanssa kemiat kohta si välittömästi ja nyt ovat olleet jo kolme vuotta bestiksiä. Eli voi olla vaan ettei ole vielä löytänyt omaa samanhenkistä ystäväänsä tytöistä. :)

Vierailija

Mä tykkäsin lapsena enemmän "poikien leikeistä". Toki mullakin oli kotona nukkea ja nukkekotia...mutta veljen legolaatikko ja nallipyssyt, pihalla salamajojen rakentelu ja inkkari-länkkäri -hiiviskeyt vaan oli kinnostavampia kuin twistin hyppely. Jos ei muut tytöt suostuneet kuin tyttöleikkeihin, niin äkkiä vaihdoin seuraa.

Vierailija

Hoihhoijaa mun paras ystävä lapsena oli poika ja leikin muutenkin enemmän poikien kuin tyttöjen kanssa... Ihan naisellinen nainen minusta tuli.

Tympäisee tämmöinen kun vanhemmat (=yleensä äidit) itsekkäästi haluavat, että työt leikkivät tyttöjen ja pojat poikien kanssa... Minä olisin ollut todella yksinäinen ilman ystävääni. Ei ihme että sovinismi kukkii 2010-luvullakin.

Vierailija

no, mä en tykkää siitä että ajatellaan olevan tyttöjen leikkejä ja poikien leikkejä. Mitä väliä kavereiden sukupuolella tuossa vaiheessa on? Tuskin se tyttösi niiden kaveri on vain siksi että ovat poikia, on vain jostain syystä kokenut juuri ne tyypit mukaviksi kavereiksi. Eikö pääasia kuitenkin ole, että tytöllä on kavereita ja viihtyy? 

Mulla on 5v poika, jonka paras kaveri pk:n ulkopuolella on 8v tyttö. Pk:ssa leikkii tyttöjen ja poikien kanssa, kaikenlaisia leikkejä. Heidän ryhmässään itse asiassa tytöt ovat usein rajumpia, ts esim pihalla juoksu- ja vangitsemisleikkejä leikkii tyttöryhmä (jahtaavat poikia ja pakottavat vangeiksi), kun taas pojilla on usein rauhallisia leikkejä (sisällä autoilla, ritareilla, legoilla tms). 

En ole mikään ituhippi ja pojallanikin on ihan pojan nimeksi tunnistettava nimi, mutta silti tökkii ajatus rajuista poikien leikeistä ja rauhallisista tyttöjen leikeistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun tytöllä on kolme isoveljeä. 

On nyt jo lukiossa, mutta koko elämänsä leikkinyt/hengaillut lähinnä poikien kanssa. Kaverit aina poikia, nytkään ei yhden yhtä tyttöä löydy. On ulkoisesti hyvin tyttömäinen tai nykyään kai voi sanoa jopa naisellinen eli ei siis mikään rekkalesbon alku ollenkaan. 

Jokainen valitsee seuransa, mikäs siinä... Mutta on tämä tietysti ajatteluttanut vähän. 

Muuten täysin ok, mutta kun noille kaveripojille alkaa tulla tyttöystäviä, usein valitettavasti nämä muut kaveritytöt sitten jää (tyttöystävät ei tykkää jne.). Silloin voi olla aika yksinäistä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat