Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silja Line uudisti lasten leikkihuoneen kauheaksi

Silja
13.10.2015 |

Olin viikonloppuna lasten kaa Silja Sympohonylla. Leikkihuone oli siirtynyt kauppakäytävältä laivan keulaan 5. kerrokseen. Kuuma huone, huono ilmastointi ja kaukana. Ei hyvä.

Myös bussikuljetus kaupungille tökki. Nyt niiden lähdöt on tunnin välein. Paluubussissa oli penkit ja käytävät täynnä. Itkeviä lapsia seisomassa . Eihän kukaan aikuinen kaosille penkkiään anna. Liian pieni bussi.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisbussi on halvempi ja jos on rattaat niin samat säännöt kuin Suomessa. Menee parinkymmenen minuutin välein satamasta keskustaan päin ja liput voi ostaa ennakkoon laivasta.

Vähän ohi, mutta millaiset säännöt on Suomessa?

Taitaa tarkoittaa että vaunuilla/kärryillä pääsee bussiin ilmaiseksi.

Kiva tietää paikallisista. Siljan infossa ei ole ikinä tarjottu paikallisliikennettä, ainoastaan Tallink Transferiä. Reissataan pari kertaa vuodessa.

Ei meidän kaupungissa ainakaan. Lastenvaunuista tai rattaista peritään vielä oma maksukin!

Vierailija
22/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni eniten harmittaa jos ja kun nyt kaikki Helsinki-Tukholma väliä seilaavat laivat niin Viikkarin kuin Siljankin osalta on uudistettu.

Itse käyn risteilyillä lähinnä nostalgian takia (olin lapsi 90-luvulla ja reissattiin paljon ruotsinlaivoilla kun kauemmas ei ollut varaa lähteä). Olen käynyt Viking Gracella ja vaikka se olikin hieno, ei siellä ollut läheskään samaa tunnelmaa kuin mihin olen tottunut.

Olisi niin kiva jos edes yksi näistä paateista jätettäisiin ysäri-simulaattoriksi.

Lopetettiin tuo laivoissa istuminen ja mennään Tukholmaan lentäen. Pari viikkoa sitten helsink-tulholma menopalui oli 68 euroa per henkilö. Lentiaika 52 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Arlanda Express meno-paluu 50 euroa. 

Vierailija
24/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggarit on maksettu kehumaan uudidtusta. Leikkihuone on surkea! Tallink Silja vastaa että muutos tehtiin asiakkaiden toiveesta, paskat! Tämä asiakas ei risteile enää Siljalka. So bygones. 

Vierailija
25/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viikonloppuna lasten kaa Silja Sympohonylla. Leikkihuone oli siirtynyt kauppakäytävältä laivan keulaan 5. kerrokseen. Kuuma huone, huono ilmastointi ja kaukana. Ei hyvä.

Pettymys se oli meillekin. Luin netistä että uudistus oli tehty asiakkaiden toiveista. Kenen toive on siirtää lasten huone sadan metrin päähän ja vielä eri kerrokseen. Ei ainakaan kenenkään laosiperheen.

Ai juu. Toive tulikin sushia syövältä teiniltä, niin kuin yksi blogi kertoikin asian..

Vierailija
26/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive tuli omistajalta kun katsoi, että pitää saada enemmän massia kukkaroon. Lapsista viis, Sushia voi myydä kalliilla. 

Vierailija
27/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenadella edelleen vanha tuttu nostalginen leikkihuone! Toivottavasti sitä ei muuteta.. Ja metrolla edullista ja nopeaa kulkea. Pikku kävely satamasta metroasemalle ja pääsee esim. ihan gallerian lähelle.

Vierailija
28/60 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenaden leikkihuone rempataan ens kuussa, en sitten tiedä miten...Metrolla me aina reissataan satamasta keskustaan.

Vierailija
29/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinlaiva on tosiaan nostalgiaa ja ysäriä.

Ymmärsin jostain Siljan mainoksesta, että ruotsinristeily on nyt luksusta ja irtiotto arjesta. Siis enemmän kuin Tallinnan risteily.

Siljan buffetti alle 12v lapselle on muuten 11,50 euroa. Meidän poika (6v) syö kymmenen ranskalaista, pari lihapullaa ja jätskin. On aika hintavaa ruokaa :(

Vierailija
30/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta. Joutuuko vanhemmat nyt viettämään aikaa lastensa kanssa sen sijaan että työntävät ipanan leikkihuoneeseen sillä aikaa kun itse nauttivat buffan antimista?

voisin kuvitella ettei ne leikkihuoneet muutenkaan ole 2-vuotiaille suunniteltu

Vierailija
31/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran täytyy korjata, että bloggareille ei tarjottu ilmaista matkaa eikä maksettu kirjoittamisesta. Olin itsekin tutustumassa toukokuussa Symphonyyn. Laiva oli maissa ja sieltä sai alennuskupongin.

Vierailija
32/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silja on kyydittänyt bloggareita ja kuullut heidän toiveitaan. Kun bloggarit puhuvat, on suomen kansa puhunut.

Linkissä paksujalkasinkkujen ryhmäkuva ja asiaa perheellisille.

http://rouvasana.blogspot.fi/2015/05/silja-symphony-toteutti-nuorten-toi...

Mitä tuolla PauMaulla on päällä??

Vierailija
33/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pettynyt remonttiin, samassa yhteydessä isompien lasten pelihuone katosi ja nyt 9-vuotiaasta ylöspäin laivalla ei ole mitään tekemistä. Ainoa plussa jätskibaarista. Pienemmille se vaikutti kivalta. En ymmärrä valtuksia siitä, että tila on kaukana, lapsia ei sinne saa jättää yksin kuitenkaan. Nyt toinen vanhempi voi shopata vaikka tax freessä.
Mulle vielä isompi järkytys oli kylpylän uudistus, aikuisille jees, mutta isommille lapsille tosi tylsä.

Vierailija
34/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat 11 ja 13, ja titesimme, ettei heille ole laivalla enää mitään tekemistä. Syödään hyvin ja ostetaan tuliaiset, mutta se ei riitä tämän ikäisille. Pelikoneet eivät meidän tyttöjä kiinnosta ja hyvä niin. Ohjelmaa ja tekemistä on vain aikuisille ja pikkulapsille. Tukholmaan mennään jatkossa lentämällä.

Vierailija
35/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää laivareissut on meille tuttuja koska miehen vanhemmat asuu Tukholmassa.

Vois sanoa, että Siljan hienous katosi kun Tallink osti sen. Virolaiset ei saa siihen samaa hohtoa. Puffetista katosi hyvät kalat ja ruotsalaiset/ahvenanmaalaiset herkut. Nyt siellä on virolaiset esanssijäätelöt ja hassusti maustetut halpiskalat. 

En tiedä mikä virolaisilla on mutta he eivät osaa tehdä lapsille mieluisia palveluita. Lapsia palvellaan laivalla ja etenkin Tallinnassa kummallisen töykeästi.

Vierailija
36/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisbussi on halvempi ja jos on rattaat niin samat säännöt kuin Suomessa. Menee parinkymmenen minuutin välein satamasta keskustaan päin ja liput voi ostaa ennakkoon laivasta.

5min kävely ja pääsee metrolla, menevät 10min välein.

Vierailija
37/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja on kyydittänyt bloggareita ja kuullut heidän toiveitaan. Kun bloggarit puhuvat, on suomen kansa puhunut.

Linkissä paksujalkasinkkujen ryhmäkuva ja asiaa perheellisille.

http://rouvasana.blogspot.fi/2015/05/silja-symphony-toteutti-nuorten-toi...

Mitä tuolla PauMaulla on päällä??

Pikku-Myy seksiasu?

Vierailija
38/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pettynyt remonttiin, samassa yhteydessä isompien lasten pelihuone katosi ja nyt 9-vuotiaasta ylöspäin laivalla ei ole mitään tekemistä. Ainoa plussa jätskibaarista. Pienemmille se vaikutti kivalta. En ymmärrä valtuksia siitä, että tila on kaukana, lapsia ei sinne saa jättää yksin kuitenkaan. Nyt toinen vanhempi voi shopata vaikka tax freessä.
Mulle vielä isompi järkytys oli kylpylän uudistus, aikuisille jees, mutta isommille lapsille tosi tylsä.

Jees. Sama juttu meillä. Tuntuu jo lapsivihalta tuollainen !!

Vierailija
39/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jees. Sama juttu meillä. Tuntuu jo lapsivihalta tuollainen !!

Meillä on 8, 11 ja 14 v lapset, keväällä oltiin Siljalla. Hyvä, että aika riitti kaikkeen tekemiseen: menomatkalla oltiin ensin syömässä ja sitten musikaaliesityksessä, sen jälkeen lapset halusi karaoke discoon ja sieltä vielä hetkeksi tanssimaan yökerhoon, ja kyllä, ihan itse tanssivat. MINÄ halusin ekana nukkumaan meidän porukasta. Tulomatkalla käytiin allasosastolla, syömässä siinä uudessa italialaisessa (aivan mieletön ruoka, myös lasten buffapöydässä), tax freessä karkkiostoksilla ja sit taas hetkeksi yökerhoon. Tuo 8v jaksaa vieläkin muistella sitä, miten kivaa oli tanssimassa laivalla, ja milloin mennään uudelleen. Eli mielensäpahoittajilla on kyllä aina tylsää joka paikassa. Ja se metro tosiaan menee T-centraleniin 10 min välein, koko ajan. 

Vierailija
40/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tosi paljon laivoilla lasten (iät 6, 4 ja 2) kanssa. Meistä uudistetulla Symphonylla on paras leikkihuone, joten luen tätä ketjua ihmeissäni. Aiemmin, kun leikkihuone sijaitsi promenaden varrella, pienimmät juoksivat sieltä jatkuvasti karkuun promenadelle ja pubiin. Oli erittäin hankala saada heitä kiinni kaikessa promenaden väenpaljoudessa. Nyt, jos karkaavat leikkihuoneesta, heidät saa jo rappusissa kiinni. Eivät tosin ole karanneet, koska ovat viihtyneet leikkihuoneessa niin hyvin.

Osa harmitteli, ettei lapsia voi enää jättää itsekseen leikkihuoneeseen, kun sijainti on muuttunut. Tarkoitus ei kuitenkaan ole, että lapset jätettäisiin sinne yksin kysymättä muilta vanhemmilta lainkaan, haluavatko muut vanhemmat paimentaa heidänkin lapsiaan käyttäytymään.

Minusta on myös vain positiivinen juttu, jos leikkihuoneessa on lämmin, koska aiemmassa leikkihuoneessa oli usein jäätävän kylmä.

Kritisoitiin, että pelihuone katosi, jolloin isommille ei ole tekemistä. Ne pelithän ovat vain siirtyneet sinne leikkihuoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi