Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silja Line uudisti lasten leikkihuoneen kauheaksi

Silja
13.10.2015 |

Olin viikonloppuna lasten kaa Silja Sympohonylla. Leikkihuone oli siirtynyt kauppakäytävältä laivan keulaan 5. kerrokseen. Kuuma huone, huono ilmastointi ja kaukana. Ei hyvä.

Myös bussikuljetus kaupungille tökki. Nyt niiden lähdöt on tunnin välein. Paluubussissa oli penkit ja käytävät täynnä. Itkeviä lapsia seisomassa . Eihän kukaan aikuinen kaosille penkkiään anna. Liian pieni bussi.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset 10v, 11v ja 13v. Leikkihuoneen suhteen ei ole lasten(kaan) mielestä väliä tuossa iässä, onko laiva Serenade vai Symphony. Kylpyläosasto on molemmissa laivoissa allasratkaisuineen ja muovisine höyrysaunoineen todella surkeat versus ennen remppaa. Lapsille todella tylsäksi muutettu. Buffet ja Tavolata on kivoja. Lasten mielestä buffa on ehdottomasti paras ravintoloista ja pehmiskone ehdoton suosikki mikäli se siellä buffassa vielä on. Symponyn sushiravintola koetaan meidän perheessä turhaksi mutta toki ymmärrän että sushista pitäville toi on kiva uudistus.

Me kanssa liikutaan tunnelbanalla Gärdetin asemalta keskustaan. Liput ostetaan joko laivan infosta tai SL:n mobiililippuina.

Nettivarausjärjestelmä on meillä se, jota pitäisi uudistaa ja joka kiukuttaa joka kerta. 5-henkiselle perheelle kun ei voi varata 4 hlön hyttiä netin kautta jos esim. perhehytit ovat täynnä. TallinkSiljalla on aika rouheat puh.maksut palvelunumeroon soittaessa ja palvelu hoonosoomieestiä.

Vierailija
42/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai annoit palautetta suoraan laivayhtiöön?

No mitä sitä sinne hyödyttää antaa? Kuka enää jaksaa uskoa tähän "palautteen antaminen on tärkeää, koska haluamme parantaa palveluamme.." EI KUKAAN! Julkinen kiitos tai julkiset haukut on ainoa tehokas tapa kiittää tai valittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Symponyn sushiravintola koetaan meidän perheessä turhaksi mutta toki ymmärrän että sushista pitäville toi on kiva uudistus.

Me kanssa liikutaan tunnelbanalla Gärdetin asemalta keskustaan. Liput ostetaan joko laivan infosta tai SL:n mobiililippuina.

Mekään emme ole syöneet siellä sushia, mutta sieltä voi ostaa myös mukaan muun muassa selvästi parempia leipiä ja smoothieita kuin muualta laivalta.

Toimivatko SL:n mobiililiput ihan ongelmitta suomalaisillakin liittymillä? Tuleeko isoja kuluja päälle tai pitääkö ensin rekisteröityä SL:n sivuille tms?

Vierailija
44/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe tykkäsi uudistuneesta leikkihuoneesta. Olimme reissussa kesällä, jolloin myös kokoustiloihin oli tehty iso leikkipaikka "Summercenter". Aiempina vuosina tämä Summercenter on aina ollut meidän lapsista kivempi kuin perusleikkipaikka, mutta tänä vuonna uusi leikkihuone oli yhtä mieluisa. Ja just hyvä, että on rauhallisemmassa paikassa kuin siinä pääkadulla. Eihän leikkipaikalle voi pikkulapsia jättää kuitenkaan valvomatta ja isommat löytävät kyllä itse sinne. Meidän lapset ovat 9, 7 ja 4 vuotta.

Vierailija
45/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Symponyn sushiravintola koetaan meidän perheessä turhaksi mutta toki ymmärrän että sushista pitäville toi on kiva uudistus.

Mekään emme ole syöneet siellä sushia, mutta sieltä voi ostaa myös mukaan muun muassa selvästi parempia leipiä ja smoothieita kuin muualta laivalta.

Toimivatko SL:n mobiililiput ihan ongelmitta suomalaisillakin liittymillä? Tuleeko isoja kuluja päälle tai pitääkö ensin rekisteröityä SL:n sivuille tms?

On noi mobiililiput meillä toimineet eikä tule mitään ylimääräisiä kuluja. Toi on ihan tavallinen applikaatio jonka olen ladannut google play-kaupasta. En ole minnekään rekisteröitynyt eikä sellaista ole vaadittukaan.

Vierailija
46/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapsethan on siellä leikkihuoneessa vanhempien vastuulla, joten siihen nähden huoneen sijainnilla ei pitäisi olla suurta merkitystä. En kyllä jättäisi pientä lasta yksin laivan leikkihuoneeseen mennäkseni itse pubiin tai ostoksille sillä aikaa. Omat lapseni ovat 12-14-vuotiaita ja he kyllä ovat jo jonkin aikaa liikkuneet laivalla itsenäisesti mutta kertovat aina etukäteen minne ovat menossa kun kännykät toimii niin huonosti merellä.

Symphonylla leikkihuone on mielestäni nyt kivasti eroteltu kännisten pubista omaan "soppeensa".

Vierailija
47/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisivat Ikean kalustaa leikkihuoneen

Vierailija
48/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Arlanda Express meno-paluu 50 euroa. 

Arlandasta pääsee Tukholman keskustaan Airshuttle-linja-autolla (matka-aika 35 min), maksaa yli 26-vuotiaalta  99 kr/suunta, alle 16-vuotiaat lapset matkustavat aikuisen seurassa ilmaiseksi. 16-26-vuotiaan hinta on 85 kr/suunta.

Paikallisjunalla (matka-aika 43 minuuuttia) hinta on 135 kr/suunta/aikuinen, 7-17-vuotiaan hinta on 40 kr/suunta ja 18-19-vuotiaan 120 kr/suunta. Alle 7-vuotiaat matkustavat ilmaiseksi maksavan asiakkaan seurassa. Lisäksi perjantain klo 12- maanantain klo 0.00 välisenä aikana myös 7-11-vuotiaat matkustavat ilmaiseksi yli 18-vuotiaan aikuisen seurassa.

Arlanda Expressilla torstaista-sunnuntaihin on tarjous, jolloin kaksi matkustaa hintaan 300 kr/suunta, 3 ihmistä 400 kr/suunta ja 4 ihmistä 500 kr/suunta. Alaikäiset lapset aikuisen seurassa ilmaiseksi ja alle 26-vuotiaat 150 kr/suunta.

Vierailija
49/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai annoit palautetta suoraan laivayhtiöön?

No mitä sitä sinne hyödyttää antaa? Kuka enää jaksaa uskoa tähän "palautteen antaminen on tärkeää, koska haluamme parantaa palveluamme.." EI KUKAAN! Julkinen kiitos tai julkiset haukut on ainoa tehokas tapa kiittää tai valittaa!

Tuntuu kyllä kieltämättä turhalta antaa palautetta pelkästään Tallink Siljalle. Muutoksia en ainakaan itse ole sitä kautta saanut aikaiseksi. Palautetta olen antanut mm. korkea-sesonkiaikoina buffasta kesken loppuneista ruuista, nettivarausjärjestelmän toimimattomuudesta ja huonosta suunnittelusta ja kylpyläosaston huonosta uudistuksesta koskien alkasratkaisuja ja höyrysaunaa. Tuskin nyt kuitenkaan remppaavat altaat fiksummiksi mun palautteen perusteella kun on vasta remontit tehty ja epäilen että muuteenkaan noteeraavat palautteen siten että se oikeasti johtaisi mihinkaan toimenpiteeseen ha muutokseen.

Vierailija
50/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuttavaperheen kanssa Siljalla elokuussa. Meillä on 3v ja 5v pojat. Tuttavilla 8v ja 10v tytöt.

Täytyy sanoa että on se ihan eri touhua olla pikkuisten kanssa laivalla kuin vähän isompien. Pikkuisia ei voi jättää hetkiksikään kun lähellä on Siljan hissit ja portaikko. Isommat osaavat jo kulkea ja varoa.

Vierailija
51/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran täytyy korjata, että bloggareille ei tarjottu ilmaista matkaa eikä maksettu kirjoittamisesta. Olin itsekin tutustumassa toukokuussa Symphonyyn. Laiva oli maissa ja sieltä sai alennuskupongin.

Kummastuttaa nuo bloggarit jotka ylistävät laivan palveluita, ravintoloita ja leikkihuonetta, jos laiva on ollut kokoajan laiturissa. Eikö se sitten ole valehtelemista.

Vierailija
52/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja on kyydittänyt bloggareita ja kuullut heidän toiveitaan. Kun bloggarit puhuvat, on suomen kansa puhunut.

Linkissä paksujalkasinkkujen ryhmäkuva ja asiaa perheellisille.

http://rouvasana.blogspot.fi/2015/05/silja-symphony-toteutti-nuorten-toi...

Mitä tuolla PauMaulla on päällä??

Pikku-Myy seksiasu?

Heko heko. Kiihottuuko joku pikku myystä?? :)

Vierailija
53/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pettynyt remonttiin, samassa yhteydessä isompien lasten pelihuone katosi ja nyt 9-vuotiaasta ylöspäin laivalla ei ole mitään tekemistä. Ainoa plussa jätskibaarista. Pienemmille se vaikutti kivalta. En ymmärrä valtuksia siitä, että tila on kaukana, lapsia ei sinne saa jättää yksin kuitenkaan. Nyt toinen vanhempi voi shopata vaikka tax freessä.
Mulle vielä isompi järkytys oli kylpylän uudistus, aikuisille jees, mutta isommille lapsille tosi tylsä.

Jees. Sama juttu meillä. Tuntuu jo lapsivihalta tuollainen !!

Meillä on 8, 11 ja 14 v lapset, keväällä oltiin Siljalla. Hyvä, että aika riitti kaikkeen tekemiseen: menomatkalla oltiin ensin syömässä ja sitten musikaaliesityksessä, sen jälkeen lapset halusi karaoke discoon ja sieltä vielä hetkeksi tanssimaan yökerhoon, ja kyllä, ihan itse tanssivat. MINÄ halusin ekana nukkumaan meidän porukasta. Tulomatkalla käytiin allasosastolla, syömässä siinä uudessa italialaisessa (aivan mieletön ruoka, myös lasten buffapöydässä), tax freessä karkkiostoksilla ja sit taas hetkeksi yökerhoon. Tuo 8v jaksaa vieläkin muistella sitä, miten kivaa oli tanssimassa laivalla, ja milloin mennään uudelleen. Eli mielensäpahoittajilla on kyllä aina tylsää joka paikassa. Ja se metro tosiaan menee T-centraleniin 10 min välein, koko ajan. 

Pointtina onkin se, että te kävitte Siljalla keväällä. Allasosastolla on porealtaita aikuiseen makuun, ei mitään liukumäkiä tai uintimahdollisuutta. Yökerhossa järjestetään alkuillasta muumidisco, joka ei houkuta enää toisella kymmenellä olevia. Siellä ollaan käyty mekin yli kymmenen kertaa, mutta ei enää. Alaikäisille oli viimeksi illan showsta vartin pituinen erillinen show ja sen jälkeen yökerho on aikuisille. Ymmärrän aikuisia tanssijoita oikein hyvin, että lapset poistuvat tässä vaiheessa vaikka nukkumaan.

Vartin show, karkkiostokset ja ravintolaruokailu ei nyt vain enää riitä esiteineille ja teineille. Tukholmassa on paljonkin koettavaa ja nähtävää, joten lentäminen on oikea vaihtoehto nykyään.

Vierailija
54/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kuljette jollain sikahintaisella Tallinkin(?) bussilla? Tunnelbana-asema on lyhyen kävelymatkan päässä ja liput maksaa muutaman euron. Ruotsiakaan ei tarvitse osata, koska lipunmyyntikoneista voi valita englanninkielisen valikon.

Lastenhuoneen siirtäminen on hyvä asia muiden matkustajien kannalta. Kirkuvat lapset on parempi sijoittaa jonnekin syrjään, kuin paraatipaikalle. Mieluummin promenadelle tosiaan myymälöitä ja ravintoloita kuin jotain pallomeriä.

Vierailija
55/60 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapselle voisi merimatkalla keksiä muutakin tekemistä kuin muovileluilla leikkiminen jossain huoneessa? Menkää vaikka kannelle ja ihailkaa saaristoa. Seurailkaa vaikka kartasta tai gps:stä missä kohtaa olette menossa ja tunnistakaa vaikka saaria tai merilintuja, joita ei usein maissa pääse näkemään. 

Silja Symphony lähtee Helsingistä klo 17. Aurinko laskee noin klo 1830. Ei näy saaristoa eikä merilintuja.

Pimeällä voi bongata vastaavasti majakoita tai muita aluksia. Marinetraffic vaikkapa tabletilla auki, ja voi katsella, että missä mitäkin laivoja menee ja tietää niiden nimetkin. Itse vietän suurimman osan omista risteilyistäni ulkona kannella tai vähintäänkin ikkunan ääressä jossain.

ai 2 vuotiaan kanssa :D 

Vierailija
56/60 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silja on kyydittänyt bloggareita ja kuullut heidän toiveitaan. Kun bloggarit puhuvat, on suomen kansa puhunut.

Linkissä paksujalkasinkkujen ryhmäkuva ja asiaa perheellisille.

http://rouvasana.blogspot.fi/2015/05/silja-symphony-toteutti-nuorten-toi...

Hei, kiitos vierailija kommentistasi, ja siitä, että nostit bloggaukseni tänne esille. Olen ammattitoimittaja ja bloggaan oman työni ohessa. Myös blogissani vaalin ammattiini liittyviä eettisiä ohjeita. En kehu mitään rahaa vastaan.

Blogissani julkaistuun kuvaan liittyen korjaan väitettäsi sen verran, että kuvassa olevista kukaan, minä mukaan lukien, ei ole sinkku ja jokaisella, jälleen minä mukaan lukien, on tukku eri-ikäisiä lapsia. Siksi uskallan väittää, että tämä ryhmä jos joku pystyy kertomaan näkemyksiään Siljasta myös perheellisten näkökulmasta.

Kuten blogin puolellani vastaan, olen menossa Siljan risteilylle reilun kuukauden kuluttua ja otan matkan aikana esille niin blogissani kuin täällä keskustelussa esitetyt näkökulmat lasten leikkihuoneasiaan, vaikka se ei enää omaa jälkikasvuani kosketakaan. Terveisenne menevät siis ainakin minun kauttani perille, ja parhaani mukaan kyselen niihin myös vastauksia.

Lisää tarinaa Siljan laivoista on luvassa  vielä ennen joulua. Tervetuloa Rouva Sanan puolelle viimeistään silloin uudestaan!

Vierailija
57/60 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuolla laivoilla tajuttaisiin myös tarjota kivaa tekemistä ja mielenkiintoista ohjelmaa myös vähän isommillekin lapsille, joita pallomeret ja leikkihuoneet + alkuillan lastendiscot ei enää ikänsä puolesta kiinnosta. Kaupoissakin myydään joko pikkulasten vaatteita ja leluja tai aikuisten vaatteita ja jotain kalliita laukkuja ja aurinkolaseja. Laivojen viihdeanti tuolle ikäryhmälle on suurinpiirtein vain ne tax freen (nykyisin ylihinnoitellut) karkkisäkit. Missä on laivoilta nuorisomuoti, nuorten suosimat asusteet ja kohtuuhintaiset viihde-elektroniikat lisäosineen. Osa pojista viihtyy pelikonsoleiden parissa mutta niitä on aivan liian vähän että kaikki halukkaat pääsisivät pelailemaan. Tytöille voisi niiden muumijumppien rinnalla järjestää esim. meikkaustuokioita, kauneudenhoitoon liittyviä ryhmiä, liikunta- tai tanssipainotteista ohjelmaa (show, street tmv.)...Uskoisin poikiakin kiinnostavan esim. salibandy- tai korismatsit tai joku turnaustyyppinen konsolimittelö. Ideoita on vaikka kuinka ja paljon ja ainakin noilla Välimeren ym. risteilijöillä huomiodaan murkkuikäiset ja teinit ihan eri tavalla.

Vierailija
58/60 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu huomattiin jo keväällä kun aukesi tuo uusi leikkitila. Haisi ihan vauvan kakalle ja tunkkainen huono ilma. Annettu palaute paikan päällä ja kirjallisena.

Vierailija
59/60 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan tässä jatkokommentissani edellä aikaisemmin lokakuussa esittämään kommenttiini. Olen nyt vienyt perille täällä esitetyt kommentit ja terveiset Silja Linen edustajille. Ruotsinlaivoista Silja Symphony uudistetiin ensimmäisenä, ja vajaa kuukausi sitten vuorossa oli laivoista Silja Serenade. Samassa yhteydessä uudistettiin myös leikkitilat, ns. SiljaLand. 

Serenaden leikkitilan uudistamisessa laivayhtiön edustajan mukaan huomioitiin Symphonylta saadut palautteet. Siksi muun muassa ns. pleikkapelihuoneesta tehtiin isompi, valoisampi ja ilmanvaihdoltaan toimivampi.

Lisää teinien matkasta ruotsinlaivalla voit lukea Rouvan Sanan blogista täältä: http://www.rouvasana.fi/2015/12/teinit-ruotsinlaivalla.html

Vierailija
60/60 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pettynyt remonttiin, samassa yhteydessä isompien lasten pelihuone katosi ja nyt 9-vuotiaasta ylöspäin laivalla ei ole mitään tekemistä. Ainoa plussa jätskibaarista. Pienemmille se vaikutti kivalta. En ymmärrä valtuksia siitä, että tila on kaukana, lapsia ei sinne saa jättää yksin kuitenkaan. Nyt toinen vanhempi voi shopata vaikka tax freessä.

Mulle vielä isompi järkytys oli kylpylän uudistus, aikuisille jees, mutta isommille lapsille tosi tylsä.

Jees. Sama juttu meillä. Tuntuu jo lapsivihalta tuollainen !!

Meillä on 8, 11 ja 14 v lapset, keväällä oltiin Siljalla. Hyvä, että aika riitti kaikkeen tekemiseen: menomatkalla oltiin ensin syömässä ja sitten musikaaliesityksessä, sen jälkeen lapset halusi karaoke discoon ja sieltä vielä hetkeksi tanssimaan yökerhoon, ja kyllä, ihan itse tanssivat. MINÄ halusin ekana nukkumaan meidän porukasta. Tulomatkalla käytiin allasosastolla, syömässä siinä uudessa italialaisessa (aivan mieletön ruoka, myös lasten buffapöydässä), tax freessä karkkiostoksilla ja sit taas hetkeksi yökerhoon. Tuo 8v jaksaa vieläkin muistella sitä, miten kivaa oli tanssimassa laivalla, ja milloin mennään uudelleen. Eli mielensäpahoittajilla on kyllä aina tylsää joka paikassa. Ja se metro tosiaan menee T-centraleniin 10 min välein, koko ajan. 

Pointtina onkin se, että te kävitte Siljalla keväällä. Allasosastolla on porealtaita aikuiseen makuun, ei mitään liukumäkiä tai uintimahdollisuutta. Yökerhossa järjestetään alkuillasta muumidisco, joka ei houkuta enää toisella kymmenellä olevia. Siellä ollaan käyty mekin yli kymmenen kertaa, mutta ei enää. Alaikäisille oli viimeksi illan showsta vartin pituinen erillinen show ja sen jälkeen yökerho on aikuisille. Ymmärrän aikuisia tanssijoita oikein hyvin, että lapset poistuvat tässä vaiheessa vaikka nukkumaan.

Vartin show, karkkiostokset ja ravintolaruokailu ei nyt vain enää riitä esiteineille ja teineille. Tukholmassa on paljonkin koettavaa ja nähtävää, joten lentäminen on oikea vaihtoehto nykyään.

Joo, lentäenkinTukholma on oikein ok ei siinä mitään. Ei siellä allasosastolla silloin keväälläkään mitään liukumäkiä ollut... Eikä me mihinkään muumidiskoon edes ehditty. Laivalla oltiin klo 17, käytiin siis siellä uimassa ja saunomassa, klo oli n 19, mentiin syömään sinne italialaiseen, klo 21, josta karkkiostoksille ja sitten diskoon karaokeen klo 21.30 ja yökerhoon n klo 22, nukkumassa oltiin noin klo 23.00. Ja meidän teini varsinkin oli todella tyytyväinen reissuun.  Mutta ehkä meidän perheellä se juttu on se yhdessä oleminen ja tekeminen, puitteet on aina vaan plussaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi