Jättääkö Kaitaliina pienen lapsensa yksin kylpyyn?

Vierailija

Vai mitä voi päätellä tästä blogi-tekstistä?

"Teen kylvyn valmiiksi, mieheni lähtee pelaamaan futista. Ja samalla hetkellä kun Syffe menee kylpyyn, herää Elbis. Katsellaan hetki Syffen kylpemistä yhdessä, mutta sitten alkaa olla iltavalmistelujen aika."

HUI!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

Eikös tuo kylpijä ole jotain 3-vee, maksimissaan 4-vee, tuo nuorempi syntynyt viime kesänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei. Tuon ikäinen hukkuu muutamassa sekunnissa, jos huonosti käy. 

Veikkaisin, ettei minkään ikäinen huku muutamassa sekunnissa. Eihän sitä hukkumista muuten pystyisi estämään, vaikka vahtisi kuin haukka vieressä koko ajan. Siis jos huonosti kävisi.

Vierailija

Hukkuminen on toiseksi yleisin lasten tapaturmaisten kuolemien syy Euroopan unionin alueella. Yli 70 % hukkuneista on poikia. Riski on suurin 1–4-vuotiailla lapsilla.

Suomessa hukkuu vuosittain keskimäärin seitsemän alle 15-vuotiasta lasta, joista alle kouluikäisiä oli 70 prosenttia.

Hukkumiset ja läheltä piti -tilanteet tapahtuvat usein tutuissa paikoissa, kuten kylpyammeessa, kotirannassa, mökkirannassa, puutarhan lammikossa tai uima-altaassa. Lapsi voi hukkua jopa 2 cm syvään veteen ja se voi sattua hetkessä, kun vanhemman huomio on hetkeksi kiinnittynyt johonkin muuhun.

Hukkumistapaturma on äänetön. Useimmiten lapsen kerrotaan olleen kadoksissa vain alle viisi minuuttia. Tapauksissa, joissa lapsi on hukkunut uima-altaaseen, hoitaja ei yleensä ole kuullut loiskahdusta edes silloin, kun hän on ollut lähellä tapaturman sattuessa.

Lähde: lasten hukkumistapaturmien ehkäisy

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei. Tuon ikäinen hukkuu muutamassa sekunnissa, jos huonosti käy. 

Veikkaisin, ettei minkään ikäinen huku muutamassa sekunnissa. Eihän sitä hukkumista muuten pystyisi estämään, vaikka vahtisi kuin haukka vieressä koko ajan. Siis jos huonosti kävisi.

Ei kaikkea voi estää, mutta on pikkaisen eri juttu että saako lapsen heti ylös vedestä, hengitystiet puhtaiksi ja elvytyksen aloitettua vai onko jossain ihan eri huoneessa toisen lapsen kanssa hölisemässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuskin jättää. Sehän sensuroi Syffen satukirjatkin:)

Tuo oli kyllä kaiken huippu, olin ihan wtf kun asiasta luin. Jos tuollainen itseilmaisun ja kielteisten tunteiden tukahduttaminen jatkuu, lapsista voi tulla vaikka miten traumatisoituneita. Ja viimeistään murrosiässä helvetti on valloillaan.

Vierailija

Mä hoitelin aikanaan vauvaa samaan aikaan kun 3-vuotias oli kylvyssä. Ihan normaalia toimintaa. Hoitopöydän voi järjestää kylppäriin ja makuuhuone voi olla kylppärin vieressä, ovi vaan sepposen selälleen ja kaikki aistit mukana touhussa. Ei sen lapsen vieressä tarvitse olla koko ajan. Lasta ei tietenkään saa jättää täysin yksin vaan koko ajan pitää olla ajan hermolla ja niinkuin nykyään moni tekee, ikävästi, nimittäin niin että istuskelee vieressä naputtaen puhelinta tai konettaan, huomion ollessa kokonaan muualla kuin siinä hetkessä. Olen varma että tiedän mistä puhun, Neljä aivan tervettä lasta olen kasvattanut. Koskaan ei mitään ole tapahtunut. Se on ennemminkin niin että ne joilla huomio on enemmän muiden tekemisissä on enemmän vahinkoja ja ongelmia ollut lasten turvallisuuden kanssa. Mikä on tärkeämpää, hoitaa omaa lasta täyspainoisesti vai nähdä vaivaa koko ajan muun maailman varpaanasennosta ja sanomisista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä hoitelin aikanaan vauvaa samaan aikaan kun 3-vuotias oli kylvyssä. Ihan normaalia toimintaa. Hoitopöydän voi järjestää kylppäriin ja makuuhuone voi olla kylppärin vieressä, ovi vaan sepposen selälleen ja kaikki aistit mukana touhussa. Ei sen lapsen vieressä tarvitse olla koko ajan. Lasta ei tietenkään saa jättää täysin yksin vaan koko ajan pitää olla ajan hermolla ja niinkuin nykyään moni tekee, ikävästi, nimittäin niin että istuskelee vieressä naputtaen puhelinta tai konettaan, huomion ollessa kokonaan muualla kuin siinä hetkessä. Olen varma että tiedän mistä puhun, Neljä aivan tervettä lasta olen kasvattanut. Koskaan ei mitään ole tapahtunut. Se on ennemminkin niin että ne joilla huomio on enemmän muiden tekemisissä on enemmän vahinkoja ja ongelmia ollut lasten turvallisuuden kanssa. Mikä on tärkeämpää, hoitaa omaa lasta täyspainoisesti vai nähdä vaivaa koko ajan muun maailman varpaanasennosta ja sanomisista.

Hieman sanavalinnat vaihtoivat paikkaa eli niin ei saa tehdä että naputellaan puhelinta tai konetta siinä altaan vieressä, se ei ole mitään läsnäolemista ja vahtimista. Yleistä kuitenkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat