Jos syötät pikkuprinsessalle ennen kassaa, olet näpistelijä

Asiamies

Nyt asia on virallistettu. Jos matosi saa itkupotkuraivarin ennen kassaa, käskytät lastasi, etkä ala syöttää sille vielä ostamatonta ruokaa. Amen.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Virallistettu? Linkki? Harvoin näen lapsia syömässä/juomassa ennen kassaa, mutta sitäkin enemmän näkyy aikuisia/nuoria, jotka aloittavat jonkun tuotteen (esim. banaanin) syömisen jo kaupassa.

Vierailija

Itsekin olen joskus syyllistynyt tähän. Jos verensokeri laskee niin paljon, että kädet alkaa täristä, syön suklaapatukan jo ennen kassaa. Epäilyttävämpää olisi kaivaa se patukka omasta kassista. Samoin jos tulee jano, korkkaan vichypullon jo kassajonossa. Mitäs pitävät saunalämpötilaa kaupassa!

Vierailija

Jos se hedelmäpussi on jo punnittu ja hinta sen mukaan liimattu päälle. Niin eikö se nyt oo parempi tukkia nälkää karjuvan lapsen suu hedelmällä kuin antaa koko kaupan kärsiä?

Ikinä en ole lapselle syöttänyt mitään maksamatta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos se hedelmäpussi on jo punnittu ja hinta sen mukaan liimattu päälle. Niin eikö se nyt oo parempi tukkia nälkää karjuvan lapsen suu hedelmällä kuin antaa koko kaupan kärsiä?

Ikinä en ole lapselle syöttänyt mitään maksamatta

Silloin käyt ensin maksamassa sen pussin, sitten isket hedelmän lapselle suuhun. Ne ovat omaisuuttasi vasta kun ne on maksettu, ja se on hyvä opettaa lapsillekin. Toisekseen mieti nyt miten kaoottista kaupoissa olisi jos kaikki söisivät jonossa, myyjien olisi mahdotonta hallita mahdollista hävikkiä. Säännöille on syynsä.

Vierailija

Joustavuus tekee elämästä miellyttävämpää. Voin hyvin asettua siihen asemaan, että pikkuinen kannattaa ruokkia saman tien maissinaksulla, jotta kaikilla on kivaa. Maksu kaksi minuutta myöhemmin kelpaa. 

En ole joutunut näin koskaan tekemään, mutta mielestäni on aivan ok, jos muut niin tekevät. Jos poistuu kaupasta maksamatta, nii sitten vasta varastaa.

Vierailija

Vähintään pitäisi kysyä myyjältä lupa ensin. Jos on ok, niin sitten voi mussuttaa, mutta kaikissa paikoissa ei ole.

Vierailija

Voi elämä! Voin ap kertoa, että sua ei ärsytä se syöminen siellä kaupassa, vaan sun oma elämäs. Ei toi nyt oo niin iso juttu, kyllä niissä säännöissä joustetaan monessa muussakin asiassa :) ja tässä tapauksessa kukaan ei häviä mitään.

itse en anna lapselle ruokaa ennen maksua, koska uhmaikäinen kerjäisi kärrystä sitten kaikkea :-D mutta jos tällainen tilanne tulisi, niin toi sun "käskytys" ohje ei lämmittäisi luultavasti paskan vertaa. Nälkää kiukutteleva lapsi tuskin kuuntelee järkipuhetta... Tai mitään puhetta.

vaikka se siinä jonossa seisoessa näyttäisikin siltä, että "jos toi äiti vaan sanois "ei"  jämäkästi niin lapsi hiljenis." Voin kertoo, se äiti on kokeillut sitä jo. Ja  on myös hyvin mahdollista, että sen äidin hermot voi olla napsahdus pisteessä ja se maksais siitä banaanista vaikka kympin, jos se vaan hiljentäisi lapsen hetkeksi ;) ymmärrystä ihmiset! Kyllä täältä Suomesta niitä sääntöjä löytyy ihan kylliksi. Ja luulen että kauppiaitakin vaivaa toiminnassaan ihan muut ilmiöt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen joskus syyllistynyt tähän. Jos verensokeri laskee niin paljon, että kädet alkaa täristä, syön suklaapatukan jo ennen kassaa. Epäilyttävämpää olisi kaivaa se patukka omasta kassista. Samoin jos tulee jano, korkkaan vichypullon jo kassajonossa. Mitäs pitävät saunalämpötilaa kaupassa!

Eiköhän aikuinen ihminen kestä pienen tärinän ja janon kauppareissun ajan. Jos on niin pahoja ongelmia että ei, niin kannattaa pitää huoli että on syönyt ennen sitä tai vähintäänkin pitää ne omat patukat ja juomat mukana. Luulisi olevan itsestäänselvyys ettei maksamattomia tuotteita saa avata. Mitä jos vaikka kortit ei toimiskaan? Mitä jos kaikki päättäisivät syödä sen suklaapatukkansa jo ostosten lomassa?

Vierailija

Ainoastaan mustalaiset ja heikkolahjaiset syö ennen maksua kaupassa. Ei ennakointi ja toisen omaisuuden kunnioitus olis mitää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aikuinen ihminen kestä pienen tärinän ja janon kauppareissun ajan. Jos on niin pahoja ongelmia että ei, niin kannattaa pitää huoli että on syönyt ennen sitä tai vähintäänkin pitää ne omat patukat ja juomat mukana. Luulisi olevan itsestäänselvyys ettei maksamattomia tuotteita saa avata. Mitä jos vaikka kortit ei toimiskaan? Mitä jos kaikki päättäisivät syödä sen suklaapatukkansa jo ostosten lomassa?

Diabeteksessa verensokerin lasku voi yllättäen vaikka olo olisi ihan kylläinen. Mulla on viimeksi ollut tällainen kohtaus yli 3v sitten. Sekö ei sitten herättäisi kenessäkään epäilyjä, jos kaivaa aiemmin ostetun patukan kassista ja syö sen? Tai juon vesipullosta?Taitaisi kohta olla vartija perässä. Minä en ainakaan loputtomiin säästä kuitteja.

Ja oletko ikinä kuullut RAHASTA? Ne on sellaisia paperilappuja ja metallisia pyöryköitä, joilla voi myös maksaa. Minulla on niitä aina mukanani sen verran, että voin maksaa jonkun patukan tai vesipullon.

ymmärrystä

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyse on varmaan diabeetikosta. Hänelle muutaman minuutin odotus voi olla hengenvaarallinen

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat