Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syötät pikkuprinsessalle ennen kassaa, olet näpistelijä

Asiamies
13.10.2015 |

Nyt asia on virallistettu. Jos matosi saa itkupotkuraivarin ennen kassaa, käskytät lastasi, etkä ala syöttää sille vielä ostamatonta ruokaa. Amen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla tää ostosten syöminen ennen kassaa ihan normaalia.

Suomalaiset vois vaikka käydä ihan kaupunkilomilla kattomassa miten muualla mailmassa tehdään asioita, eikä löhöilis missään rannoilla paistamassa lihaan.

Ja suomalaiset on suurimmaksi osaksi on rehellisiä, enempi mua häiritsee ku ihmiset (aikuiset) laittaa omia roskia niihin kassojen päässä oleviin roskiksia,  ne on vain kuitteja varten.

Tämä aivan totta! Ulkomailla - itsellä kokemusta Briteistä ja Australiasta - ihan säännönmukaisesti porukka rouskutteli sipsiä menemään marketin käytävillä, kiinnitin huomiota koska suomalaisena kieltämättä kumma tapa. Koskaan ei henkilökuntaa tai muita tuntunut haittaavan. Ja miksi haittaisikaan, jos on ihan avoimesti sen tekee ja maksaa kuitenkin jälkikäteen? Vähän kuin ravintolassa? Itse en näin tehnyt siellä tai täällä Suomessa, mutta en nyt osaa nähdä kovin pahana asiana. 

Vierailija
22/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapselle aina käsilaukussa pakastepussissa riisikakkuja. 1v. Hiljenee näillä satavarmasti jos nälkä yllättäisi kaupassa. Kun ne on kotona pakatussa paketissa annospaloina, en jaksa uskoa että vartijaa kiinnostaa moinen. Harvoin tarvii näihin turvautua kun en rehaa nälkäistä lasta kauppaan. Eikö esim diabetes diagnoosin saaneen kannattaisi kantaa ihan muutamaa glukoosikarkkia, niitä apteekista saatavia, mukana? Eipä ainakaan sekoitu kaupan valikoimaan ja luulisi olevan parempi vaihtoehto kuin mussuttaa maksamatonta suklaapatukkaa hyllyjen välissä. Jos jonkun nico-Petteri 5v saa raivarit kaupassa kun ei saa syödä hyllyistä on kasvatuksessa mennyt jotain pieleen.

Juu, minulla on noita glukoositabletteja kassissa. Mutta kun kohtaus tulee monen vuoden välein, niin niitä karkkeja ei välttämättä löydä kassin syövereistä ja sitten jos löytyykin, niin ne ovat nuhraantuneet sen näköiseksi, ettei enää arvaa suuhunsa pistää. Tässä ei olisi ongelmaa, jos kohtaukset olisit säännöllisiä ja niitä tulisi tiheämpään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen joskus syyllistynyt tähän. Jos verensokeri laskee niin paljon, että kädet alkaa täristä, syön suklaapatukan jo ennen kassaa. Epäilyttävämpää olisi kaivaa se patukka omasta kassista. Samoin jos tulee jano, korkkaan vichypullon jo kassajonossa. Mitäs pitävät saunalämpötilaa kaupassa!

Eiköhän aikuinen ihminen kestä pienen tärinän ja janon kauppareissun ajan. Jos on niin pahoja ongelmia että ei, niin kannattaa pitää huoli että on syönyt ennen sitä tai vähintäänkin pitää ne omat patukat ja juomat mukana. Luulisi olevan itsestäänselvyys ettei maksamattomia tuotteita saa avata. Mitä jos vaikka kortit ei toimiskaan? Mitä jos kaikki päättäisivät syödä sen suklaapatukkansa jo ostosten lomassa?

Diabeteksessa verensokerin lasku voi yllättäen vaikka olo olisi ihan kylläinen. Mulla on viimeksi ollut tällainen kohtaus yli 3v sitten. Sekö ei sitten herättäisi kenessäkään epäilyjä, jos kaivaa aiemmin ostetun patukan kassista ja syö sen? Tai juon vesipullosta?Taitaisi kohta olla vartija perässä. Minä en ainakaan loputtomiin säästä kuitteja.

Ja oletko ikinä kuullut RAHASTA? Ne on sellaisia paperilappuja ja metallisia pyöryköitä, joilla voi myös maksaa. Minulla on niitä aina mukanani sen verran, että voin maksaa jonkun patukan tai vesipullon.

Diabeetikon ei minun käsitykseni mukaan tulisi syödä suklaapatukoita? Luulisi diabeetikoilla olevan omat siripirinsä mukana tai muussa tapauksessa nappaavan vaikka hedelmän hedelmäosastolta?

Vierailija
24/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapselle aina käsilaukussa pakastepussissa riisikakkuja. 1v. Hiljenee näillä satavarmasti jos nälkä yllättäisi kaupassa. Kun ne on kotona pakatussa paketissa annospaloina, en jaksa uskoa että vartijaa kiinnostaa moinen. Harvoin tarvii näihin turvautua kun en rehaa nälkäistä lasta kauppaan. Eikö esim diabetes diagnoosin saaneen kannattaisi kantaa ihan muutamaa glukoosikarkkia, niitä apteekista saatavia, mukana? Eipä ainakaan sekoitu kaupan valikoimaan ja luulisi olevan parempi vaihtoehto kuin mussuttaa maksamatonta suklaapatukkaa hyllyjen välissä. Jos jonkun nico-Petteri 5v saa raivarit kaupassa kun ei saa syödä hyllyistä on kasvatuksessa mennyt jotain pieleen.

Juu, minulla on noita glukoositabletteja kassissa. Mutta kun kohtaus tulee monen vuoden välein, niin niitä karkkeja ei välttämättä löydä kassin syövereistä ja sitten jos löytyykin, niin ne ovat nuhraantuneet sen näköiseksi, ettei enää arvaa suuhunsa pistää. Tässä ei olisi ongelmaa, jos kohtaukset olisit säännöllisiä ja niitä tulisi tiheämpään.

En ole aikaisempi kirjoittaja, mutta vastaan silti.

.

Pikkuvinkkinä vain, että ne glukoositabletit voi pitää vaikkapa rasiassa, jolloin ne eivät nuhraannu niin helposti, ja rasia löytyy laukun pohjalta yksittäisiä tabletteja helpommin. :)

.

Toki ymmärrän, että jos on hengenvaarasta kyse, kaupassa saa syödä ennen maksamista (vaikka olisikin toki parempi, jos olisi osannut itse varautua etukäteen tilanteeseen omilla eväillä.)

.

Heille, joilla ei sairaus sitä vaadi, ei minulta kuitenkaan heru ymmärrystä - ei siltikään, vaikka joissakuissa muissa maissa kaupassa syöminen on ilmeisesti tavanomaista. Jos kaupassa saisi syödä, sen tuotteen voisi helposti jättää maksamatta. Vaikka suurin osa ihmisistä onkin rehellisiä, aina on joukossa heitä, jotka käyttäisivät tilannetta hyväksi, eivätkä aikoisikaan maksaa. Kauppiaan omaisuuden turvaamiseksi on minusta selkeintä ja helpointa, että kaupassa syöntiä pyritään välttämään.

.

Mitä tulee päiväkodista haettuun nälkäiseen lapseen, niin olisi hyvä ottaa mukaan välipalaa, jonka syöttää autossa ennen kauppaan menoa. Minusta voisi olettaa, että aikuinen osaa huolehtia, että kaupassa käydään sen verran ajoissa, että kotona on vielä edes jotakin ruokaa, jonka voi ottaa mukaan lapselle.

.

Poikkeustilanteita voi toki tulla kenelle tahansa, mutta kyllä sitä pääsääntöisesti pitäisi hallita elämänsä niin, ettei kaupassa tarvitse syödä!

Vierailija
25/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö keskustelussa puurot ja vellit sekaisin?

On ihan eri asia pelastaa diabeetikkoa (tms.) kun vaan hellitellä Nico-Mirellaa. Eli keskustellaan kahdesta eri asiasta, hengenpelastamisesta ja huonoista tavoista.

Vierailija
26/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen joskus syyllistynyt tähän. Jos verensokeri laskee niin paljon, että kädet alkaa täristä, syön suklaapatukan jo ennen kassaa. Epäilyttävämpää olisi kaivaa se patukka omasta kassista. Samoin jos tulee jano, korkkaan vichypullon jo kassajonossa. Mitäs pitävät saunalämpötilaa kaupassa!

Eiköhän aikuinen ihminen kestä pienen tärinän ja janon kauppareissun ajan. Jos on niin pahoja ongelmia että ei, niin kannattaa pitää huoli että on syönyt ennen sitä tai vähintäänkin pitää ne omat patukat ja juomat mukana. Luulisi olevan itsestäänselvyys ettei maksamattomia tuotteita saa avata. Mitä jos vaikka kortit ei toimiskaan? Mitä jos kaikki päättäisivät syödä sen suklaapatukkansa jo ostosten lomassa?

Diabeteksessa verensokerin lasku voi yllättäen vaikka olo olisi ihan kylläinen. Mulla on viimeksi ollut tällainen kohtaus yli 3v sitten. Sekö ei sitten herättäisi kenessäkään epäilyjä, jos kaivaa aiemmin ostetun patukan kassista ja syö sen? Tai juon vesipullosta?Taitaisi kohta olla vartija perässä. Minä en ainakaan loputtomiin säästä kuitteja.

Ja oletko ikinä kuullut RAHASTA? Ne on sellaisia paperilappuja ja metallisia pyöryköitä, joilla voi myös maksaa. Minulla on niitä aina mukanani sen verran, että voin maksaa jonkun patukan tai vesipullon.

Diabeetikon ei minun käsitykseni mukaan tulisi syödä suklaapatukoita? Luulisi diabeetikoilla olevan omat siripirinsä mukana tai muussa tapauksessa nappaavan vaikka hedelmän hedelmäosastolta?

Hedelmä ei nosta verensokeria tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
27/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta näin offtopikkina ei suklaakaan. Suklaa, keksit ym sisältävät kyllä nopeita hiilareita, mutta rasva hidastaa niiden imeytymistä. Suositeltavampaa olisi juoda vaikka sokeripitoinen pillimehu. 

Anyways, mä olen sitä mieltä, että säännöt on sääntöjä ja jos kaikki vaan aina joustaa ja jakelee poikkeuksia, niin loppupeleissä ei tuu mitään. 

Mulla on yleensä pillimehu ja siripirejä matkassa, ja ihan estotta voisin kaivaa pillimehun ja juoda sen jos hypo meinaa yllättää. Jos joku tulisi kysymään niin selittäisin asian. Ikinä ei ole kyllä sattunut noin, että verensokeri olisi romahtanut niin pahasti, että en ole kassalle asti päässyt.

Vierailija
28/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta näin offtopikkina ei suklaakaan. Suklaa, keksit ym sisältävät kyllä nopeita hiilareita, mutta rasva hidastaa niiden imeytymistä. Suositeltavampaa olisi juoda vaikka sokeripitoinen pillimehu. 

Anyways, mä olen sitä mieltä, että säännöt on sääntöjä ja jos kaikki vaan aina joustaa ja jakelee poikkeuksia, niin loppupeleissä ei tuu mitään. 

Mulla on yleensä pillimehu ja siripirejä matkassa, ja ihan estotta voisin kaivaa pillimehun ja juoda sen jos hypo meinaa yllättää. Jos joku tulisi kysymään niin selittäisin asian. Ikinä ei ole kyllä sattunut noin, että verensokeri olisi romahtanut niin pahasti, että en ole kassalle asti päässyt.

No mulla on kyllä suklaapatukan syömisen jälkeen tärinä lakannut parissa minuutissa. Pillimehu ei ole tullut mieleenkään, koska en tykkää mehuista ylipäänsä.

Vierailija
29/31 |
14.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina irtokarkkia kun ohi kävelen ja syön heti. Lidlissä otan irtopähkinöitä kourallisen tai jos on niin kirsikoita. Omenoita ostan roal galaa, mutta otan jona goldin hintalapun. Kassalla joku tavara jää muka huomaamatta ostoskärryyn, niin ei tarvii maksaa.  Jos tarvii uudet sukat, ei muutakun jalkaan vaan ja vanhat voi jättää kauppaan haisemaan. Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän.

Vierailija
30/31 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina irtokarkkia kun ohi kävelen ja syön heti. Lidlissä otan irtopähkinöitä kourallisen tai jos on niin kirsikoita. Omenoita ostan roal galaa, mutta otan jona goldin hintalapun. Kassalla joku tavara jää muka huomaamatta ostoskärryyn, niin ei tarvii maksaa.  Jos tarvii uudet sukat, ei muutakun jalkaan vaan ja vanhat voi jättää kauppaan haisemaan. Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän.

Tää oli paras :D

Vierailija
31/31 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiapukurssin käyneenä voin sanoa että suklaapatukkaa nimenomaa suositellaan sielläkin, jos sen voi vielä syödä. Ei mitään pillimehuja koska niihin voi tukehtua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi