Downshiftaajat, leppoistajat, kohtuullistajat HOI!

Vierailija

Kertokaa miten menee? Itse juuri kelkkaan hypänneenä saan arvostelua osakseni. Mieskään ei oikein ymmärrä.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miten menee? Itse juuri kelkkaan hypänneenä saan arvostelua osakseni. Mieskään ei oikein ymmärrä.

Miten olette sopineet perheen sisäiset raha-asiat?

Vierailija

Minä downshiftasin huonopalkkaisesta työstä vielä huonopalkkaisempaan, joten eipä kateellisia löydy. Tosin ei lähipiirissä muutenkaan ole ihmisiä, jotka arvostelevat. Työ on silti stressaavaa eikä aina jaksa vapaa-aikana mitään kivaa. Olen niin vanha, etten enää tule koskaan saamaan kokoaikatyötä. Jotenkin tässä kituutellaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä downshiftasin huonopalkkaisesta työstä vielä huonopalkkaisempaan, joten eipä kateellisia löydy. Tosin ei lähipiirissä muutenkaan ole ihmisiä, jotka arvostelevat. Työ on silti stressaavaa eikä aina jaksa vapaa-aikana mitään kivaa. Olen niin vanha, etten enää tule koskaan saamaan kokoaikatyötä. Jotenkin tässä kituutellaan.

Ei kuulosta kovin toimivalta leppoistamiselta. 

Vierailija

Ystäväni on pois työelämästä ja elää pelkillä pääomatuloilla. 

Itse olen aikeissa pitää pitkän vapaan tai siirtyä osa-aikatyöhön omien varojeni varassa. 

Vierailija

Vaihdoin kokoaikatyön duuniin, jossa voin itse päättää milloin ja kuinka paljon teen. Palkkaa saan puolet aiemmasta. Se riittää, koska ei ole velkoja ja  olen nokkela.

En siis tietenkään elä yhteiskunnan tai puolison rahoilla. Nyt on kivaa kun koko elämä ei mene töissä. Parasta on tämä itsemääräämisoikeus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin kokoaikatyön duuniin, jossa voin itse päättää milloin ja kuinka paljon teen. Palkkaa saan puolet aiemmasta. Se riittää, koska ei ole velkoja ja  olen nokkela.

En siis tietenkään elä yhteiskunnan tai puolison rahoilla. Nyt on kivaa kun koko elämä ei mene töissä. Parasta on tämä itsemääräämisoikeus.

Mikä ala/ ammatti?

Vierailija

Ihan kivasti menee. Vaikka tänään onkin taas tämmöinen laiskapäivä, ettei vaan mikään muu huvita kuin palstailu. Se tässä toisinaan ärsyttää, kun pitäisi tehdä jotain fiksua. Esim siivota. Kun ei aikataulut pauku, niin on tosiaan lupa löysäillä ja vaan siirtää kotitöitä.

Itse rahoitan elämäni, lasteni elämän ja osittain myös puolisoni. Mielelläni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin downshiftaajat, rahoitatteko itse downshiftaamisenne, puoliso vai yhteiskunta?

No alussa ihan omalla kustannuksella vaihdoin normi työviikon 3 päiväiseen. Terveys oli jo pettänyt joten vaihtoehtoja ei ollut. Mieskin kannatti ajatusta. Sitten jouduin pois töistä yt:ssä joten se ratkaisi loput. Pääsin lopultakin lääkärin tutkimuksiin ja olin vuoden sairiksrlla. Nyt tuloton ja odottelen eläkepäätöstä. Pientä freelancerhommaa teen omaksi iloksi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin downshiftaajat, rahoitatteko itse downshiftaamisenne, puoliso vai yhteiskunta?

Mitä? Minä leppoistin ja downshiftaan päässäni, asenteellani. Käyn ihan samoissa töissä mutta en vain ota siitä minkäänlaista stressiä joten energiaa riittää viikonloppuisin kaikkeen kotona tehtävään kivaan ja rakkaani luona remontoimiseen. Luovuus kukoistaa ja teen paljon käsitöitä myös.

Vierailija

Downshiftailin eka kymmenisen vuotta, pidin siis paljon ylimääräisiä vapaita ja vuosi sitten otin irtisanomispaketin. Eipä oo huolta huomisesta, töitä en aio enää tehdä, rahat riittää muutenkin. Kaikki varmaan ei ymmärrä, mutta mulla on hyvä näin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat