Downshiftaajat, leppoistajat, kohtuullistajat HOI!
Kertokaa miten menee? Itse juuri kelkkaan hypänneenä saan arvostelua osakseni. Mieskään ei oikein ymmärrä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin kokoaikatyön duuniin, jossa voin itse päättää milloin ja kuinka paljon teen. Palkkaa saan puolet aiemmasta. Se riittää, koska ei ole velkoja ja olen nokkela.
En siis tietenkään elä yhteiskunnan tai puolison rahoilla. Nyt on kivaa kun koko elämä ei mene töissä. Parasta on tämä itsemääräämisoikeus.
Mikä ala/ ammatti?
Prostituutti.
Haaveilen työnteon lopettamisesta/vähentämisestä tulevaisuudessa, siksi tienaan nyt rahaa, kun työpaikka ja voimia on. Kuluttamisesta en saa mielihyvää. Saa nähdä kuolenko ennen haaveen toteutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten menee? Itse juuri kelkkaan hypänneenä saan arvostelua osakseni. Mieskään ei oikein ymmärrä.
Miten olette sopineet perheen sisäiset raha-asiat?
Meillä on aina ollut kaikki yhteistä joten se maksaa jolla on rahaa. Mies totesi vain että onneksi hänen tulonsa nousivat samassa suhteessa kuin mun putosi kun jäin kotiin. Hän nauttii siitä että olen kotona, on itsekin kotitoimistolla ja meillä on kivaa yhdessä 24/7 jos ei ole työmatkoilla
13
Ihan itse rahoitan elämisen. Velkaa ei ole joten nykyiset tulot riittää oikein hyvin kun en himoitse merkkilaukkuja ja hiustenpidennyksiä jne mitä nykyään on kaikilla. Omistusasunnossa on ihan edullista asua, pyöräilen töihin enkä juuri matkustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olette sopineet perheen sisäiset raha-asiat?
Molemmat maksaa kiinteät kulut puoliksi. Jos mies haluaa syödä ravintoloissa tai matkustella, maksakoot itse. Hän tietää että minulla ei ole siihen varaa enkä välitä sellaisesta. Tosin nyt on ravintolahimot miehelläkin vähentyneet kun minulla on aikaa panostaa ruoanlaittoon kotona. Lounaatkin teen miehelle mukaan töihin niin säästyy hänenkin pennosia. Ehkä pikkuhiljaa alkaa ymmärtää... että aika on rahaa tärkeämpää.
Menee päivä ja hetki kerrallaan. En oikein ajattele, miten menee. Menee miten menee, ja menen sen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Niin downshiftaajat, rahoitatteko itse downshiftaamisenne, puoliso vai yhteiskunta?
Puoliso ja kai osaksi yhteiskuntakin, sillä onhan suomessa melko halpa terveydenhoito yms kaikille.
Vieläkö tämä on aiheena kiinnostava? Onko kukaan vaihtanut? Todella alkaa olla itselläni mielessä. Ylennys meni ohi ja uutta työtä alalta Turkin saan. Ikää jo liikaa enkä jaksa oikeestaan yhtään.
Pieni mummonmökki on maksettuna maalla, puutarha ja ranta. Jos sinne voisin jäädä niin kaikki olisi hyvin...
Hyvin menee. Joka kolmas viikko vapaata ja sen lisäksi täydet vuosilomat. Ei enää kokopäivätöihin. N40
Vierailija kirjoitti:
Niin downshiftaajat, rahoitatteko itse downshiftaamisenne, puoliso vai yhteiskunta?
Olen elättänyt itse itseni niin ennen kuin jälkeenkin downshiftaamisen, laittamalla vain menot tulojen mukaan.
Silloin avovaimo lähti vuoden päästä vaihdoksesta kävelemään. Good riddance.
-m
Esimerkiksi entisajan mummot jotka olivat nuukia kuin pirut ja silti kuolinpesä oli yllätys kun mummolla olikin satoja tuhansia tilillä.
Sellainen mummo on pihi, eikä mikän downshiftailija.