Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa jätettyä/haettua lapsiani päiväkodista silleen "coolisti"

Vierailija

Alotettiin päiväkoti tämän kuun alussa ja oikein hyvin on mennyt muuten, mutta kun minä en hallitse tätä tuomista/hakemista :D Minulla on kuljetettavana kaksi 1-vuotiasta, jotka eivät kovin vielä itse (muuten kun piruillakseen) riisu saatika pue. Ensin hiki poskella raahaan heidät kamppeineen eteiseen, riisun toisen, toinen karkaa. Haen toisen takasin, riisun hänet, toinen karkaa. Kateellisena katson kun muut vanhemmat tuovat lapsensa, lapsi riisuu itse, antaa vanhemmalle halin ja lähtee leikkeihin. Cool-vanhempi poistuu paikalta välillä vilkaisten mua osaksi säälivästi.

Hakutilanne sama, lapset harvoin on ulkona kun tulen hakemaan joten minä puen heidät. Toinen juoksee kiljuen karkuun kun puen toista. Ja toisinpäin. Se, joka on puettuna repii hanskoja/lakkia pois samalla kun puen toista. 

Vinkkejä kehiin! Pyydän pian mummon/tädin/enon/naapurin mukaan apuun :D

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Meidän päiväkodissa on 1-vuotiaat kaksoset, joita on aina hakemassa ja tuomassa vähintään kahden hengen tiimi, yleensä isovanhemmat. 

Sitä paitsi me muut vanhemmat keskitymme omiin lapsiin sekä heitämme välillä ihastelevia silmäyksiä söpöihin taaperotupliin, ettemme ole ehtineet kiinnittää huomiota saattajan cooliuteen tai epäcooliuteen. :)

Vierailija

Ihan samanlaista se oli itsellänikin kun oli kolme päiväkoti-ikäistä yhtä aikaa. Ei se kovin hienosti koskaan mennyt mutta ainakin itse pysyin rauhallisena ja vähät välitin muista vanhemmista. Itselläni yksi kolmesta oli erityisen hankala, itki lähes aina viedessä ja kiukutteli lähtiessä. Pysy hyväntuulisena vaikka taivas putoaisi, se on oikeasti coolia!

Vierailija

Se lapsonen pitää opettaa ensin kotona pukemaan ja riisumaan omatoimisesti, sitten saattaa hyvällä kannustuksella tehdä myös niin tarhassa. 

Vierailija

Pitäskö se oikeasti sitten värvätä vuorotteluvapaalla oleva mummo mukaan välillä? :D Miehestä ei tämän asian suhteen kovin apua ole kun hän lähtee töihin ennen seitsemää ja on kotosalla vasta vähän ennen viittä. Tai sitten kokeilen tuota aurinkolasikikkaa, coolius on ainaki siinä taattu. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se lapsonen pitää opettaa ensin kotona pukemaan ja riisumaan omatoimisesti, sitten saattaa hyvällä kannustuksella tehdä myös niin tarhassa. 

Ei me mitään sellaista ehditty harjoittelemaan kun alle parin viikon varoitusajalla jouduttiin lapset laittamaan päiväkotiin. Muutenkin täyttivät vasta loppukesästä sen vuoden, joten kaikkia valmiuksia itsenäiseen pukemiseen ei taida löytyä... Ap

Vierailija

Ei tarvitse olla cool, pääasia että lapset saadaan paikalle ja haettua pois. Ei siitä anneta tyylipisteitä :).  T. lastentarhanopettaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta ei vuoden vanhana.  Oppivat siinä kolmen vuoden korvilla.

Ap, sulla on vuoden ikäiset kaksoset, ei niiden kanssa voi olla coolisti!

Vierailija

Ja nyt ei edes ole vielä kovin kylmä, eli jos autolla liikutte nakkaat hanskat ja pioot kassiin. Sekä taaperot haalarissa kainaloon. Meillä edelleen uhmaileva 4-v lähtee autoon ilman pipoa/ hanskoja. Ei aina vain jaksa tapella

M

Hae myöhemmin lapset pihalta valmiiksi puettuina, niin minäkin tein.
Kerran hain meidän lasta ja ihmettelin kun pihalla ei ollut ketään ja sisälläkään ei ollut mitään hulabaloota käynnissä?? Puetut lapset istui nätisti rivissä penkillä, piti oikein ääneen ihmetellä että miten lauma uhmiksia oli niin nätisti???
Ei kyllä tarhan tätejä käy kateeksi kun yhdenkin pukeminen on ollut välillä tuskaa ja hermo mennyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla cool, pääasia että lapset saadaan paikalle ja haettua pois. Ei siitä anneta tyylipisteitä :).  T. lastentarhanopettaja

Eihän sitä tarvi olla mutta minkäs sille voi kun on luonnostaan cool. Lasten tarhaiästä on jo vuosia. Muistan kyllä miten tädeillä ja äityleillä aina löytyi jotain juteltavaa. Muutama rohkein pyysi kahvillekkin. 

Vierailija

Eikö ne tarhantädit vois vähän auttaa? Luulis, että olis sen verran pelisilmää. Nehän ei joudu pukemaan niitä enää sitten iltapäiväulkoiluun, jos haet ne yleensä ennen sitä, niin eikö edes toisen pukemisessa vois auttaa?

Vierailija

Älä huoli, ap. Mulla ei ole edes kaksosia ja vieläkin tän tekstisi luettuani palasi mieleen ne tuskaiset hetket päiväkodin eteisessä! Aamut meni hyvin, mutta haut... Väsynyt lapsi, joka oli sinnitellyt kilttinä koko päivän lapsiryhmässä näki äitinsä ja sillä sekunnilla kaatoi kaiken rasituksensa äidin niskaan eikä yksikään vaate mennyt päälle eikä mikään ollut hyvin. Joskus istuin siinä eteisen lattialla lähemmäs tunnin. Ohi kulkevat hoitajat välillä vähän ihmettelivät. Eipä siinä pakkasella voinut nakata lasta kainaloon ja lähteä, kun piti kävellä kotiin lapsen kanssa. Nythän tämä on jo huvittavaa, kun lapsi on 10v., mutta melkoinen tuskanhiki oli kyllä tuolloin. En kyllä miettinyt mitä muut minusta ajattelivat. Pysyin rauhallisena vaan. Helpointa oli tosiaan hakea lapsi ulkoa, mutta ne kuravaatteet.. Ne piti riisua ennen kotiin lähtöä ja huuhdella altaassa jne.. Huhhuh. Pisteet sulle ap ja tsemppiä! Kyllä se siitä kymmenessä vuodessa helpottaa ;-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat