Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo, että kärsin kylmästä koska en harrasta liikuntaa

Vierailija
13.10.2015 |

Ja koska minussa on paljon "valkoista lihaa" niin verenkierto on huono :D Onkohan näin? Jäädyn nimittäin aina iltaisin ja öisin, vaikka minulla on untuvapeitto.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuinka joku voi elää ilman liikuntaa,ihminen on luotu liikkumaan,muussa tapauksessa paikat surkastuu ja kuolee pois.

Vierailija
22/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toi jenkkitutkimuksen lainaus oli aika huvittavaa. 

ensinnäkin meillä ei käytetä jäähdyttävää ilmastointia samassa mittakaavassa. Meillä palellaan talvella joten lisälämpö ei "vähennä kasvihuonepäästöjä". Toisekseen amerikasta ei paljoa löydy 70kg miehiä (ehkä 60-luvulla löytyi). 

wikipediasta keskipainot:  United States Male: 88.3 kg , female: 74.7 kg 

Nistenkin keskipaino on 75kg. Että ihan sama. Tällaiset käännösjutu on ihan paskaa koska on naurettavaa ajatella, että suomessa olisi mitenkään sama historia tai standardi johonkin toimiston ilmanvaihtoon. Meillä on ihan omat THL, STM, AVI jne. Laiskat journalistit ottaa "national facts" ja olettaa ilman mitään työtä että suomalainen nainen kärsii koska maailma (USA) on miehille tehty!

Mutta on siis totta, että AP pystyy vaikuttamaan (jossain määrin) omaan tilanteeseensa. Ja jos rööki palaa on se ihan selkeä juttu, joka lisää palelua. 

Miksi sitten naiset palelevat toimistossa myös Suomessa?

Toisekseen itse tulkitsit tekstiä väärin, kysehän oli nimenomaan siitä, mikä on ollut miehen keskipaino 60-luvulla, ei nykypäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetääkö avaaja syöpäkääryleitä?

Se ainakin on varma tapa saada verenkierto sekaisin ja aiheuttaa palelemista.

Vierailija
24/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ja miehillä on erilainen aineenvaihdunta, sen lisäksi miehillä on enemmän lihasmassaa. Ne ovat syitä siihen, miksi naiset palelevat helpommin kuin miehet.

Sitten kuitenkin naisten juhlapukeutuminen on paljon kevyempi kuin miesten monet kerrokset paitoja, liivejä ja frakkeja.

Vierailija
25/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liikun monipuolisesti joka ikinen päivä ja palelen silti. Liikunta toki parantaa verenkiertoa hetkellisesti: kun liikut ja jonkin aikaa sen jälkeen. Sitten palelee taas.

Ehkä kyse on myös ihmisen henkilökohtaisesta tuntemuksesta. Mulla on aina kylmät varpaat ja inhoan sitä. Siksi kuljen kesät talvet villasukissa kotona. Pojallani on kädellä koetettaessa ihan yhtä kylmät varpaat, mutta sanoo, ettei palele yhtään. Ehkä minä siis koen kylmät varpaani ikävänä paleluna, mutta poikani taas ei koe, että asia häntä mitenkään häiritsisi.

Vierailija
26/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki harrastaa suunnilleen yhtä paljon liikuntaa. Viidestä hlöstä ainoastaan minä palelen. Nyt on villasukat, villatakki, kahdet housut päällekäin ja tärisen patterin vieressä. Sormia palelee niin että ne tuntuu ihan jäykiltä. Ja nyt on vasta lokakuu...

Sairastatko jotain esim. kilpirauhasen sairautta, anemiaa? Eihän tuo ole "normaalia".

On tutkittu vaikka mitä mitään löytämättä. Kärsin eniten myös kuumasta. Kun muu perhe puuhailee kesällä nauttien lämmöstä, minä makaan hikisenä keittiön penkkisohvalla, koska se on koko talon viilein paikka.

Vierailija
27/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut rankahkoa salilla käyntiä + aerobista liikuntaa yli 10 vuotta, keskimäärin 4-5 kertaa viikossa. Lisäksi pyöräilen työmatkat. En tupakoi, ja lihasmääräni on varmasti reilusti keskivertonaista suurempi. Olen todella vilukissa. Ehkä olisin himpun viluisempi ilman liikuntaa, mutta yksilölliset erot ovat varmasti paljon suuremmat kuin mihin itse voi elintavoilla vaikuttaa. Veikkaan, että jos ap on tarpeeksi viluinen, niin ihan sama vaikka harrastaisit kuinka liikuntaa, niin sinua paleltaisi silti (ehkä joitakin prosentteja vähemmän, mutta paleltaisi yhä). 

Ihan turhaa syyllistämistä siis moinen.

Joo, sama täällä. Harrastan liikuntaa paljon ja aina olen ollut viluinen. En tiedä mitä "asiantuntijoita" täällä on vastailemassa ja peukuttelemassa, mut meillä tätä kulkee suvussa. Joku saa sen. Joku ei... Kädet ja jalat on aina jäiset, ei ole lihaksista, kunnosta eikä rasvasta meillä kiinni.

Vierailija
28/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sun mies eikä tää av-porukka siihen pysty vastaamaan. Se kylmyydestä kärsiminen kun voi johtua monesta syystä.

Vierailija
29/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliolla on myös osuutensa.

Vierailija
30/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen 4vuotta käynyt salilla 5-6kertaa viikossa ja käyn lenkillä myös pari kertaa viikossa ja silti minulle tulee helpommin kylmä.. Minulla ei esim ole ikinä kuumetta mutta alilämpöä on useasti varsinkin nyt kun nämä kylmät ilmat tekevät taas tuloaan.

Vierailija
31/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppariarvot?

Vierailija
32/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin palelu yleensä loppuu, kun nainen saavuttaa vaihdevuosi-iän. Olin aiemmin vilukissa, mutta viime vuosina palelu ei ole vaivannut.

En oikeasti usko, että liikunta ratkaisee. Nuorena äiti ja minä palelimme, kun isäni mielestä lämpötila oli juuri sopiva. Isä ei todellakaan harrastanut liikuntaa, vaan kuunteli radiota sohvalla istuen ja olutta lipittäen.

Mutta jos yhtään lohduttaa, niin viisikymppisenä osat miehen kanssa voivat vaihtua tässä asiassa.

Vierailija
33/33 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön löpön ja katin kontit. Minä ohjaan ammatikseni liikuntaa ja vapaa-ajallani liikun vielä omissa liikuntaharrastuksissa ja leikin aktiivisen taaperon kanssa päivät pitkät ja silti kärsin kylmästä. Olen aina ollut vilukissa eikä liikunnan määrällä ole ollut vaikutusta asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi