Kaksi viikkoa laskettuun ja lapsilla syysloma. Kuinka pitkälle uskallan lähteä reissuun?

Vierailija

Siis ihan Suomen sisällä kylläkin. Mitä itse tekisit?

Kommentit (9)

Vierailija

Niin. Mietin tässä nyt tuota asiaa. Lapset haluaisivat tietysti jonnekin (kylpylä, sisähuvipuisto, mummola jne). Olisihan se tylsää koko syysloma olla kotona.

Eka syntyi pari pv ennen laskettua aikaa, toinen tuli sektiolla n. viikko ennen laskettua. Oishan se aika riskaabelia lähteä reissuun tietty. Harmittaa vain lasten puolesta.

Jos taas mies lähtee lasten kanssa, niin jää sitten huonolla tuurilla synnytyksestä pois :/

Saisin toki esim äitini tai siskoni mukaan synnytykseen, eli yksin ei tarvitsisi mennä.

ap

Vierailija

Kyllä nyt tunnin-parin ajomatkan päähän itse uskaltaisin lähteä vaikka edellinen synnytys kesti vain 3h. Kyllä niitä ennakoivia merkkejäkin yleensä on.

Vierailija

Itse menisin lasten kanssa uimahalliin, Hoploppiin, johonkin puistoon missä harvemmin käydään tmv. Löytyyhän sitä kaikkea kivaa tekemistä muutenkin. Pelata pelejä ja olla yhdessä. Itse en jaksa aina reissuta lomilla vaan ihana vaan olla ja touhuta kasten kanssa.

Vierailija

No, eikö tässä kohtaan vielä voisi ne jo olemassa olevat lapset mennä edelle ja isä lähteä lasten kanssa reissuun. Se arki kuitenkin tulee melko pitkälle ainakin aluksi pyörimään sen uuden tulokaan ympärille.

Vierailija

No eihän pointti ole se, kuinka kaukana olet kotoa vaan se, kuinka kaukana olet lähimmästä synnytyssairaalasta! Neuvolakortti vaan mukaan ja reissuun! Näin mä olen tehnyt ja silti synnyttänyt ihan siinä kotisairaalassa kuitenkin.

Vierailija

Parin tunnin ajomatkan päähän lähtisin, jos sielläkin olisi lähettyvillä synnytyssairaala. Sen tarkistaisin varmuuden vuoksi, jos omaan sairaalaan ei sitten ehtisikään. 

Jos olisi verenpainetta tms, en lähtisi. Ja ottaisin kyllä verenpainemittarin mukaan reissuun. 

Kysy neuvolasta tai äitiyspolilta, kai sitä sitten kannattaa heidän mielipiteensä mukaan toimia. Kivaahan teillä olisi tehdä jotain porukalla, ennen kuin vauva syntyy, sitten huomiosi menee joksikin aikaa pitkälti vauvaan.

Iloista lomaa ja helppoa synnytystä toivottelen!

Vierailija

Mulle sanottiin aikoinaan äitipolilla vastaavaan kysymykseen, että "on Suomessa muitakin synnytyssairaaloita kun tämä". Kuutosta komppaan siis minäkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat