Kadun rasvaimua!
Kävin vatsan rasvaimussa, ja minulla on ahdistava olo.
Istun tässä tukisidos vartalon ympärillä, ja masentaa. Ahdistaa tuo sidos, tunnen olevani kuin vankilassa, ja tätä on pidettävä vielä useita viikkoja. Yritän ajatella, että onhan jollain kipsikin kuusi viikkoa, ja hekin pärjäävät.
Lisäksi tiedän, että tuloksesta ei tule hyvä. Lääkärikin sanoi, että täydellistä vatsasta ei saa. Ahdistaa, jos vatsa jää roikkumaan tosi pahasti.
Miksi menin? Ajattelin, että olen ainakin yhtä kokemusta rikkaampi, olin jotenkin maanisen yli-innokas mennessäni rasvaimuun.
Lohduttakaa vähän! Onko joku muu käynyt rasvaimussa, millaisia tuntemuksi oli?
Kommentit (25)
Mitä maksoi ja paljonko lähti laardia?
Et siis ollut hoitanut pääkoppaa ensin kuntoon...
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksoi ja paljonko lähti laardia?
Muutaman tonnin maksoi, lääkäri kertoi kyllä, paljonko lähti, mutta en siinä hässäkässä jotenkin painanut mieleen. Se meni jotenkin ohi. Joitakin voipaketteja, en tosiaan muista. Sen muistan, että lääkäri sanoi, että normaali määrä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko.
Sitähän minä juuri tässä pähkäilen.
Vierailija kirjoitti:
Et siis ollut hoitanut pääkoppaa ensin kuntoon...
En kai sitten. Olen haaveillut tästä jo kymmenen vuotta, ja nyt sen tein.
Miksi juuri rasvaimu? Mulla laihis menossa ja sitten vatsanahan kiristys ja imetyksen jälkeen n. 6kk katson josko silaritkin "tarvitsisi" tai laittaisi. Olen näitä jo ensimmäisen lapsen jälkeen miettinyt, mutta nyt en enää aio lisääntyä niin sopiva hetki sitten toteuttaa.T. kolmen äiti
Mua kaduttaa silmäluomileikkaus, koska pieleen meni, arvet näkyy selkeesti ja muutenki hutiloiden tehty, toisesta lähti liikaa ja toisesta liian vähän ja mikä pahinta näitä ei saa piiloon, eikä nyt mitään aurinkolaseja enää viitti käyttää, kun hämärää jo muutenkin.
Kuinka paljon oli vyötärönympärys lähtötilanteessa? Oletan, että keskivartaloon tehtiin eikä muualle. Toivottavasti ei tule komplikaatioita ja mieli tasaantuu. Itse en olis tohon mennyt, mutta ethän sinä sitä enää saa peruutettuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua kaduttaa silmäluomileikkaus, koska pieleen meni, arvet näkyy selkeesti ja muutenki hutiloiden tehty, toisesta lähti liikaa ja toisesta liian vähän ja mikä pahinta näitä ei saa piiloon, eikä nyt mitään aurinkolaseja enää viitti käyttää, kun hämärää jo muutenkin.
Oikeesti? Luulin että on helppo operaatio. Tehtiinkö Virossa, vai miksi noin huonolaatuinen tulos?
Vierailija kirjoitti:
Oletko muuten laiha?
En, normaalipainon ylärajoilla mennään. Minulla rasva kertyy vatsaan. Kun laihdutan (olen siis normaalisti normaalipainon keskikohdilla) minulla laihtuu jalat, käsivarret ja kaulan seutu.
Jos laihdun, ihmiset kommentoivat reisiäni, vatsassani laihtumista ei huomaa. Vyötärönympärykseni on ollut lähelle 90, eli omppu olen vartaloltani.
Se on häirinnyt minua aina, ja nyt sitten tein tuon rasvaimun. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Luulin että on helppo operaatio. Tehtiinkö Virossa, vai miksi noin huonolaatuinen tulos?
Ihan täällä suomessa, tosin kirurgi ei suomalainen, en nyt viitsi paikkaa mainita, ei tule vielä syytteitä, mut kaikki ei vaan näköjään osaa tai sit tämä oli joku puoskari.Kannattaa tarkkaan harkita mihin puljuun menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko muuten laiha?
En, normaalipainon ylärajoilla mennään. Minulla rasva kertyy vatsaan. Kun laihdutan (olen siis normaalisti normaalipainon keskikohdilla) minulla laihtuu jalat, käsivarret ja kaulan seutu.
Jos laihdun, ihmiset kommentoivat reisiäni, vatsassani laihtumista ei huomaa. Vyötärönympärykseni on ollut lähelle 90, eli omppu olen vartaloltani.
Se on häirinnyt minua aina, ja nyt sitten tein tuon rasvaimun. Huh huh.
Sulle varmaan annettiinkin ohjeet painon pitämiseksi tasaisena, mutta muista sen tärkeys. Nyt kun mahan ihonalaiset rasvasolut on poissa, kertyy rasva jatkossa ihan eri ruumiinosiin tai sitten vatsaan vaarallisemmaksi viskeraaliseksi rasvaksi, johon nyt ei kajottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan täällä suomessa, tosin kirurgi ei suomalainen, en nyt viitsi paikkaa mainita, ei tule vielä syytteitä, mut kaikki ei vaan näköjään osaa tai sit tämä oli joku puoskari.Kannattaa tarkkaan harkita mihin puljuun menee.
Eli siis ei ollut mikään "kuuluisa" paikka? Pahoitteliko kirurgi epäonnistumista vai onnistuiko hänen mielestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ei ollut mikään "kuuluisa" paikka? Pahoitteliko kirurgi epäonnistumista vai onnistuiko hänen mielestään?
Tuli mieleen, että kannattaisiko sinun käydä näyttämässä silmiä jollekin hyvälle plastikkakirurgille, sanoisi mielipiteen. Jos on virheitä tehty, saattaisit saada korvausta. Potilasvakuutushan on olemassa.
Ap.
hei aloittaja. Minä kävin 1,5 vuotta sitten kylkien (jenkkakahvojen) rasvaimussa. Olen hoikka/normaalipainoinen ollut aina, mitat noin 167/56, mutta ne kylkien kahvat olivat suuret eivätkä lähteneet pois vaikka laihdutin ja urheilun itseni pitkäksi aikaa noin 52kiloon. Tuo paino oli liian vähän muutenkin, hankala ylläpitää ja kasvot kuihtuivat liikaa.
.
eli toisin sanoen minulla ei ollut muuta keinoa päästä jenkkakahvoista kuin rasvaimu.
.
kävin siinä ja kyllä sen tukisiteen pitäminen oli tylsää mutta KÄYTÄ SITÄ koko suositeltu aika. Myös kovakourainen "hieronta"/puristelu on erittäin tärkeää. ,vaikka tekee kipeää, näin lopputuloksesta tulee tasainen. Saithan ohjeet hierontaan?
..
itseäni ei ole kaduttanut päivääkään, vyötäröstä lähti peräti 20cm ympäryksestä ja lääkärin mukaan normaalia enemmän rasvaa. Jenkkakahvani olivat isot ja puristuivat esiin kaikissa vaatteissa tosi ikävästi.
.
nyt on kaunis ja sopusuhtainen linja, ja vaatteet istuu nätisti.
.
oletko ajatellut, että ehkä ylipainon rajalla olevalle rasvaimu ei ole oikea ratkaisu. Se on parempi pieniin muutoksiin. Mutta nyt pidä huoli että teet kuuliaisesti jälkihoidon eli tukiside ja hieronta, etkä päästä painoasi kasvamaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
hei aloittaja. Minä kävin 1,5 vuotta sitten kylkien (jenkkakahvojen) rasvaimussa. Olen hoikka/normaalipainoinen ollut aina, mitat noin 167/56, mutta ne kylkien kahvat olivat suuret eivätkä lähteneet pois vaikka laihdutin ja urheilun itseni pitkäksi aikaa noin 52kiloon. Tuo paino oli liian vähän muutenkin, hankala ylläpitää ja kasvot kuihtuivat liikaa.
.
eli toisin sanoen minulla ei ollut muuta keinoa päästä jenkkakahvoista kuin rasvaimu.
.
kävin siinä ja kyllä sen tukisiteen pitäminen oli tylsää mutta KÄYTÄ SITÄ koko suositeltu aika. Myös kovakourainen "hieronta"/puristelu on erittäin tärkeää. ,vaikka tekee kipeää, näin lopputuloksesta tulee tasainen. Saithan ohjeet hierontaan?
..
itseäni ei ole kaduttanut päivääkään, vyötäröstä lähti peräti 20cm ympäryksestä ja lääkärin mukaan normaalia enemmän rasvaa. Jenkkakahvani olivat isot ja puristuivat esiin kaikissa vaatteissa tosi ikävästi.
.
nyt on kaunis ja sopusuhtainen linja, ja vaatteet istuu nätisti.
.
oletko ajatellut, että ehkä ylipainon rajalla olevalle rasvaimu ei ole oikea ratkaisu. Se on parempi pieniin muutoksiin. Mutta nyt pidä huoli että teet kuuliaisesti jälkihoidon eli tukiside ja hieronta, etkä päästä painoasi kasvamaan. Tsemppiä!
Tuosta hieronnasta ja puristelusta minulle ei sanottu mitään! Miten sinä teit sitä?
Tuo side vähän kutittaa, ja olenkin miettinyt, että voisikohan ostaa sellaiset muotoilevat tissien alle ulottuvat muotoilevat sileät alushousut, laittaisi sitten tämän tukivyön sen päälle. Mitä olet mieltä?
Itse kokeilin pitää esim puuvilla sukkahousuja tuksiteen alla välillä, mutta käytännössä ne tekivät vain lisää "vekkejä" ja olivat siten huonompi vaihtoehto, omasta mielestäni oli parempi pelkän tukisiteen kanssa, mutta kokeile toki miten tykkäät. Ihoa vasten olevan kannattaa olla luonnonmateriaalia eli esim puuvillaa tai silkkiä. Ja mahdollisimman saumatonta. Olet varmasti jo huomannut että erityisesti esim istuskellessa tukiside voi mennä vähän ryttyyn ja iholle tulee "vekkejä", muista siis päivän mittaan useasti suoristella tukisidettä ja korjailla. Iho turtuu siellä puristuksissa ja sitten voi mennä tosi araksi, mutta olet ihan varmasti jo huomannut sen :D
Missä kävit rasvaimussa? Ja kuinka kauan leikkauksesta on? Tehtiinkö se nukutuksessa vai rauhoittavan lääkkeen kera? Itse kävin Helsingin keskustassa Plastic Surgery Centerillä ja olin erittäin tyytyväinen, sain rauhoittavan lääkkeen ennen operaatiota eli olin ihan hereillä koko ajan.
Oletko tunnustellut vatsaasi? Omiin kylkiini tuli ihan selvästi sellaisia "lumppuja" tai möykkyjä ihon alle eli kiinnikkeitä, en tiedä mitä ne tarkalleen ottaen ovat (jonkun sortin arpikudosta varmaan) ja kun niistä "otti kiinni" kädellä ja hieroi (eli pyöritteli niitä sormien välissä lähinnä, aika kovakouraisesti mutta ei tietenkään väkivaltaisesti) niin se vähän sattui ja kiinnikkeet pienenivät. Niitä kiinnikkeitä ei saa antaa muodostua, jäävät! Tunnet kyllä ne kiristyksinä tai lumppuina siellä! Olen aika varma että myös vatsaan näitä tulee, koska eihän kyljet nyt kauheasti vatsasta eroa ja niihin tuli selvästi. Kävin myös pari kertaa ammattilaisella hieronnassa, jossa se semmoisella "imu" laitteella käsitteli kylkia, ja kaikki kiinnikkeet aina hävisivät, mutta parantumisen edetessä niitä kyllä tuli aina vähän väliä lisää, joka päivä piti hieroa.
Soita varalta sinne omalle lääkärillesi tai vaikka tuonne missä minä kävin ja kysy siitä hieronnasta. Olen kyllä oikeastaan 100% varma että sitä pitää tehdä, jos kiinnikkeitä tulee.
No älä kadu, et ole vielä edes nähnyt lopputulosta. Ja et saa sitä tekemättömäksi, miksi siis katua?