Kaksisuuntainen mielialahäiriö(kö)?

Vierailija

Hei, olisiko kenelläkään kokemusta kyseisestä mielialahäiriöstä? Alan pitämään itseäni jo sekopäänä ja oireet jotenkin soveltuisivat kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Ainakin oman diagnosin mukaan. Nonin,  olen parikymppinen opiskelija ja olen välillä todella masentunut ja suunnitellut itseni tappamista. On päiviä milloin en jaksaisi nousta sängystäkään. Nukun koko päivän toivoen, etten herää enää. Toisaalta välillä saan "spurtteja". Esimerkiksi pari päivää on ollut sellainen olo, ettei nukuta ja voisin juosta maratonin. Tänään aamuluennolla oli muille ihmisillä ihmettelemistä, kun en pystynyt penkissä pysymään ja naureskelin koko luennon. 

Yleensä olen kyllä enemmän hiljasempi ja rauhallinen. Luin, että kyseiseen sairauteen kuuluu myös "sekopäiset" elämänmuutos päätökset. Siihen voisin ehkä mainita parin kymmenen minutin jälkeisen miettimisen jälkeen muutto ulkomaille. Ja tämä tosiaan tapahtunut jo 3 kertaa vuoden sisällä.. 

Toivottavasti osasin selittää jotenkin ymmärrettävästi. Kiva jos joku jakaa kokemuksia yms. :)

Kommentit (3)

Vierailija

Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön kuuluu kyllä masennus ja hyperaktiiviset kaudet, jolloin sairastunut tekee kaikkea yltiöpäistä esim. tuhlaa rahaa älyttömästi. Energiaa hänellä on myös silloin (maaniskaudella) niin paljon,  ettei aina edes nukuta. Jos asia sinua askarruttaa omalla kohdallasi, kannattaisi siitä puhua jonkun terveydenhuollon ammattilaisen kanssa tai edes jonkun läheisesi kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat