Yötyötä tekevät!

Vierailija

Millainen päivärytmi teillä on vuoron jälkeen/ennen vuoroa? Kauanko nukutte yhteensä? Teettekö myös päivätyötä?

Kommentit (10)

Vierailija

3-vuorotyö. epäsäännöllinen. Ekaan yövuoroon valmistaudun siten, että pyrin nukkumaan edeltävän päivän aamuna mahdollisimman pitkään ja ehkä pikku torkut ennen töihin lähtöä. Työvuoro on 22-06 ja kotiin tulen noin klo 7, sitten syön, rauhoitun tv:n parissa ja menen nukkumaan n. klo 9 ja yritän nukkua ainakin klo 15 asti. Jos on päivällä jotain pakollista virallisten asioiden hoitoa, teen ensin ne ja menen sitten iltapäiväksi/illaksi nukkumaan. Kuitenkin niin että aina tulisi päivällä jossain vaiheessa ainakin 6 tuntia nukuttua. Pakko laittaa korvatulpat korviin ja laput silmille, että saan nukuttua. Näin nukun helposti keskeytyksettä jopa 8h.

Vierailija

Teen pelkkää yötyötä, 2-3 yötä per viikko. Meillä on kaksi pientä lasta jotka ovat suurimman osan viikosta sitten kotona minun kanssa. 

Jos teen arkena yövuoron, niin olen kotona noin klo 7.45. Mies ja lapset on just lähteneet päiväkotiin (tarkoituksella ei nähdä muksujen kans työaamuisin, vaikeuttaisi heidän päiväkotiin lähtöä) Saatan syökästä jotain/käydä suihkussa, nukkumassa olen viimeistään 8.30. Herätyskello soi 14.30, yritän koota ajatukset päivään, syön jotain pikaisesti ja haen lapset puoli neljän aikaan. Illalla menen vähän normaalia aiemmin nukkumaan, suunnilleen klo 21.30.

Viikonloppuna jos teen yövuoron niin menen vanhemmilleni nukkumaan (asuvat sairaalan vieressä, eikä miehen tarvi pitää 1 vee & 3 vee lapsia hiljasina puoltapäivää) Silloin pääsen unille jo ennen kahdeksaa, heräilen sitten kahden-kolmen väliin ja menen kotiin.

Vierailija

Tein 3-vuorotyota muutama vuosi sitten. Ekaan vuoroon mennessa nukuin mahdollisimman pitkaan aamulla ja sitten viela paivaunet, jos vaan pystyin. Tosin monesti jouduin menemaan tyoharjoittelusta (opiskeluun liittyva, vuorotyohon liittymaton) kodin kautta suoraan yovuoroon.

Toiseen vuoroon mennessa oli jo helpompaa, nukuin yleensa kuin tukki aamusta noin klo 9 alkaen noin klo 18 saakka. Kolmanteen vuoroon mennessa sama juttu. Koska olin osa-aikaisena, en yleensa tehnyt kolmea vuoroa enempaa.

Toinen vuoro oli yleensa ns. paras vuoro noin niin kuin oman olotilan kannalta... Viimeisessa vuorossa tokki jo ja lujaa ja oli fyysista (lievaa) pahoinvointia usein myos.

Yovuorot olivat 21.30-7.30.

Vierailija

Kolmivuoroduuni, joten rytmi riippuu siitä, mikä vuoro on ollut ennen yövuoroja. Tosin riippumatta siitä meneekö illasta vai aamusta yöhön, niin rytmi menee ennen yövuoroa kutakuinkin niin, että nukun aamu- tai iltavuoron jälkeen normaalit yöunet (about 8 tuntia, 10 jos hyvä tuuri käy), ja jos saan vielä myöhemmin unta, niin tunnin parin päikkärit päälle ennen yövuoroa. Yövuoron jälkeen nukahdan yleensä saman tien kun pääsen kotiin, ja nukun 4-6 tuntia, tosin en usein yhteen putkeen (ja näillä unilla seuraavaan yövuoroon). Joskus onnistuu monen yön jälkeen, että nukkuu melkein koko päivän, mikä on tietty yön kannalta parasta. Ja yövuorojen loputtua meillä on vapaat, jolloin tulee otettua univelkoja takaisin, mutta yritän aina kääntää sen mahdollisimman nopeasti niin, että nukkuisin yöllä enkä päivällä.

Vierailija

Silloin kun tein pelkkää yövuoroa niin työt alko klo 21 ja päätty klo 7. Siitä kotiin, kaurapuurot naamaan ja nukkumaan klo 8-8:30. Herätys klo 15:30, lapset hoidosta ja sitten pieni "aamupala", lähempänä töihin lähtöä sitten kunnon ateria. Viimeisen yön jälkeen heräsin viimeistään klo 13 ja menin illalla nukkumaan klo 20-22 ja näin päivärytmi oli käännetty ennalleen. Tein 5-7 yötä putkeen ja olin 5-7 yötä vapaalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tein pelkkää yövuoroa niin työt alko klo 21 ja päätty klo 7. Siitä kotiin, kaurapuurot naamaan ja nukkumaan klo 8-8:30. Herätys klo 15:30, lapset hoidosta ja sitten pieni "aamupala", lähempänä töihin lähtöä sitten kunnon ateria. Viimeisen yön jälkeen heräsin viimeistään klo 13 ja menin illalla nukkumaan klo 20-22 ja näin päivärytmi oli käännetty ennalleen. Tein 5-7 yötä putkeen ja olin 5-7 yötä vapaalla.

Niin ja siis aamulla kun tulin töistä niin kävin suihkussa.

Vierailija

Silloin kun mä tein pelkkää yövuoroa, niin menin töihin klo 22.00, pääsin kotiin klo 6.00, kotona olin n. 6.30. 

Menin suoraan nukkumaan ja heräsin klo 15.30-16.00 kun mies ja lapset tuli kotiin. Söin "aamupalaa"herättyäni. Yhdeksältä lapset nukkumaan ja sen jälkeen söin "lounaan" ja lähdin töihin klo 21.30.

Viikonloppuisin rytmi muuttui niin, että valvoin johonkin kahteen tai kolmeen ja aamulla nousin jossain kymmenen paikkeilla ylös. Sunnuntaina otin sen lisäksi vielä parin tunnin päivätorkut jossain kahden-neljän nurkissa lasten kanssa.

Vierailija

Ei säännöllistä päivärytmiä.

Teen kahta työtä; toista yöllä 4 tuntia ja toista aamusta iltaan 10-12 tuntia. Yleensä menen ensimmäisestä työstä suoraan toiseen, välillä molemmista osuu vapaat samalle vuorokaudelle. Nukun illalla ennen yötyötä 1,5-5 tuntia, yleensä simahdan sohvalle viltin alle. Vapaapäivinä nukun sitten enemmän, saatan herätä aamupäivällä tai alkuillasta, ei sitä tiedä. Tötteröö vaan.

Vierailija

Iso arvostus teille kaikille! Itse en kolmivuorotyöhön pysty. Yhden kesän yritin tuloksena että en saanut syötyä kun koko ajan oksetti. Laihduinkin tuona kesänä normaalipainon sisällä 10kg... Läheiset valittivat kun olin niin kärttyinen ja hajamielinen koko ajan.

Yöhuki oli meillä 22-06. Yleensä edellisenä iltana koitin nukkua pienet päikkärit (usein ei onnistunut). Töistä sitten suoraan nukkumaan siinä 7-8n aikaan. Ongelma oli siinä, että heräsin aina viimeistään kahdeltatoista. En vaan saanut nukuttua pitempään, vaikka kuinka väsytti. Onneksi ei ollut lapsia tuolloin vielä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun mä tein pelkkää yövuoroa, niin menin töihin klo 22.00, pääsin kotiin klo 6.00, kotona olin n. 6.30. 

Menin suoraan nukkumaan ja heräsin klo 15.30-16.00 kun mies ja lapset tuli kotiin. Söin "aamupalaa"herättyäni. Yhdeksältä lapset nukkumaan ja sen jälkeen söin "lounaan" ja lähdin töihin klo 21.30.

Viikonloppuisin rytmi muuttui niin, että valvoin johonkin kahteen tai kolmeen ja aamulla nousin jossain kymmenen paikkeilla ylös. Sunnuntaina otin sen lisäksi vielä parin tunnin päivätorkut jossain kahden-neljän nurkissa lasten kanssa.

Niin, ja mulla siis "normaali" viikkotyö ma-pe töitä la, su vapaa.

-sama

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat