Ilmeisesti kaikki ei pärjää siivoustyössä

Vierailija

Ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, mutta olen pari vuotta työskennellyt siivoojana opiskelujen ohella ja todennut, että tähän pystyisi kuka vaan. No ilmeisesti olen väärässä! Meillä alotti uusi (minua varmasti fiksumpi ja korkeasti koulutettu) tyttö ja suoraan sanottuna hän on ihan surkea. Häntä on koulutettu jo 1,5 viikkoa eikä vaan opi. Mikä aine, minkä värinen rätti, miten moppia pidetään.. Eikä ole kouluttajassa vika, sama ihminen koulutti minutkin. Nyt hänet sitten valitettavasti irtisanottiin. Mutta hei, peukku meille siivoojille! Välillä työttömillekin sanotaan, että hae siivoojaksi, sinne pääsee kuka vaan! Ehkä, mutta kuka vaan ei pärjää.. :D 

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Voin sanoa rehellisesti että en pärjäisi minäkään. Jotenkin ennen pitkään romahtaisin jos joutuisin tekemään niin monotonista työtä. Enkä tiedä pystyisinkö siivoamaan mitään yleisiä vessoja myöskään. Ei vaan ole mun juttu. Ihan hyvä että maailmassa erilaisia ihmisiä eri vahvuuksilla.

Vierailija

No mä en pärjäisi päivääkään ja siksi kotonani käy siivooja. Onneksi meillä ihmisillä on eri lahjoja, muuten olisi aika yksioikoinen maailma. 

Vierailija

Minä olen entinen siivooja eikä kyllä ikinä tullut noin idioottia ihmistä vastaan :D
Niitä tosin oli enemmänkin, jotka kuvittelivat että minua voi käskyttää tekemään mitä tahansa epämiellyttävää ja likaista paskahommaa, kuului se työhöni tai ei.

Vierailija

Niinhän se on että ihmiset on erilaisia, toiselle sopii joku ala ja toiselle toinen. Ei se ihminen sen huonompi ole. Ehkä tytöllä ei ollut motivaatiota oppia sitä hommaa.

Vierailija

Musta tuntuu että voisin hyvin olla tuo tyttö :) Olen huomannut, että olen aivan surkea kaikessa käytännönläheisessä työssä. Taannun oikeasti ihan idiootiksi. Opiskelu ja kaikenlainen pänttäys on sen sijaan aina ollut mun juttuni. Mieluummin olisin käytännöllisempi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on että ihmiset on erilaisia, toiselle sopii joku ala ja toiselle toinen. Ei se ihminen sen huonompi ole. Ehkä tytöllä ei ollut motivaatiota oppia sitä hommaa.

Totta enkä halunnut tyttöä moittia! Mutta oli oikeasti tosi motivoitunut ja oli tosi onnellinen että sai töitä jota pystyi opintojen ohella tekemään :( ap

Vierailija

Ei ole kaikista siivoojaksi, vaikka moni yrittääkin. Siihen tarvitaan tiettyä silmää, joka joiltain ihan oikeasti puuttuu. Meillä oli töissä petaajana mies, yli 30v, joka elämänsä ensimmäistä kertaa näki pussilakanan! Oli pokassa pitelemistä, kun sen ikäiselle äijälle pidät luentoa, kuinka pussilakana laitetaan peiton päälle. Hän oli aivan haltioissaan tästä mullistavasta oivalluksesta. Petaaminen häneltä sujui suht kivasti, mutta kun siivota piti niin oijoi... Se oli enemmän sellaista lian levittämistä, eikä juurikaan siivoamista.

Vierailija

Rehellisesti, ei sellaista työtä olekaan jossa pärjäisi ihan kuka tahansa. Voi olla periaatteessa ihan fiksukin kaveri, mutta todella hajamielinen ja epäkäytännöllinen jolloin tuollaisista periaatteessa yksinkertaisista hommistakaan ei tule mitään.

Vierailija

En pärjäisi minäkään. Tein siivoustyötä lukiossa ollessani ja pärjäsin silloin kyllä.

Nykyään sellainen aikataulu olisi liian tiukka. Huonoa jälkeä tekisin. :(

Vierailija

Kyllä siivoojana pärjää, hotellisiivoojana ei niinkään. Jo pituus tulee tuossa hommassa tielle, jos ei yllä jokapaikkaan näppärästi, pysty heittämään lakanoita ym. helposti, viikata suuria pyyhkeitä. Lisäksi pää pitää pysyä kasassa hirveässä kiireessä ja stressissä, huono palkkakin. t. juuri 10v työuran hotellisiivoojana lopettanut. Ennen oli ihan erilaista, onneksi sain vakkarina vähän löysää hihnaa tarvittaessa. Kävi sääliksi näitä opiskelija neitoja, vaikka kaikki oli ahkeria, työmaassa vika. En tiedä kuka hullu tätä työtä lopulta tekee, varmaan sitten mamut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siivoojana pärjää, hotellisiivoojana ei niinkään. Jo pituus tulee tuossa hommassa tielle, jos ei yllä jokapaikkaan näppärästi, pysty heittämään lakanoita ym. helposti, viikata suuria pyyhkeitä. Lisäksi pää pitää pysyä kasassa hirveässä kiireessä ja stressissä, huono palkkakin. t. juuri 10v työuran hotellisiivoojana lopettanut. Ennen oli ihan erilaista, onneksi sain vakkarina vähän löysää hihnaa tarvittaessa. Kävi sääliksi näitä opiskelija neitoja, vaikka kaikki oli ahkeria, työmaassa vika. En tiedä kuka hullu tätä työtä lopulta tekee, varmaan sitten mamut.

157cm pitkä hotellisiivooja tässä eikä kyllä ole tullut pituus vastaan työtehtävissä kertaakaan.

Vierailija

Ei todellakaan pärjää kaikki. Ensiksikin pitää olla hyvä kunto. Useimmiten ongelmana on uusilla hitaus. En tiedä, johtuuko se taitojen vai motivaation puutteesta, koska se harvoin korjaantuu edes useassa kuukaudessa.

Vierailija

Voisko ko. tyypillä olla jokin sairaus, joka laskee kognitiivista tasoa? Masennus lienee tuollaisista sairauksista yleisin. Voihan toki olla, että hän myös tarkoituksella ei pärjää, jotta saisi potkut...

Vierailija

Kaverini on opintojen ohella ollut siivoamassa nyt puoli vuotta, ja kuulemma jo siinä ajassa on työkavereita ehtinyt vaihtua kovaan tahtiin, kun jotkut ottavat loparit jo parin päivän jälkeen :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pärjää kaikki. Ensiksikin pitää olla hyvä kunto. Useimmiten ongelmana on uusilla hitaus. En tiedä, johtuuko se taitojen vai motivaation puutteesta, koska se harvoin korjaantuu edes useassa kuukaudessa.

Mä olen tullut siihen tulokseen, että toiset ihmiset on vaan luonnostaan hitaampia kuin toiset. Ja se näkyy oikeastaan kaikessa sen ihmisen toiminnassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat