Äiti ei halua auttaa minua

Vierailija

Olen opiskelija, minulla on mielenterveysongelmia ja elämä noin muutoinkin on aika hankalaa. Olen koko elämäni yrittänyt saada äitini hyväksyntää ja se ei vaan ole tapahtumassa. Turhauttaa, väsyttää, itkettää. 

Äiti on aina vaatimassa minulta ties mitä, arvostelee ja kiusaa. Heitti minut ulos kodistamme heti kun täytin 18-v. Jälkeenpäin sain tietää että kotimme oli minun ja äitini nimissä puoliksi, sillä olin oman puolikkaani perinyt isältäni hänen kuoltuaan. Hänellä ei siis ollut niin minkäänlaista oikeutta heittää minua ulos. 

Olen asunut vuokralla, kituuttamaan opintotuella. Äiti ei ole koskaan tukenut minua, ei ole voinut antaa tai edes lainata rahaa tiukan paikan tullen. Ei ole voinut antaa ruokaa, ei mitään. Asuu edelleen lapsuudenkodissani, ja kun sain loput isäni perinnöstä käyttööni hän ilmoitti että on minun tehtäväni kustantaa kotiimme tehtävästä putkiremontista puolet. Hän pisti laskut minun nimiini, ja pakkohan ne oli maksaa. Sinne meni siis sekin perintö. 

Lisäksi äitini on kavaltanut tililtäni n. 5000€ ollessani alaikäinen. En uskalla viedä asiaa eteenpäin, sillä äitini tekee jo nykyisellään elämästäni helvettiä.

No, sitten tapaus autokoulu. Äiti kiusasi minua jatkuvasti siitä ettei minulla ollut autokorttia. Eräs kesä sain siitä tarpeekseni ja maksoin palkastani sen perkeleen autokortin. Äiti kannusti tässä asiassa, lupasi jopa että saan käyttää hänen autoaan (jos siis maksan bensat ja puolet vakuutuksista). No, sain kortin. Ja vakuutusmaksut. Autoa sain lainata tasan kerran, ja silloinkin äiti soitteli jatkuvasti ja oletti tietysti minun kolaroivan. 

Eipä mitään, omaa rotiskoa hommaamaan. Sain säästettyä jälleen kesätöistä rahat, ja ostettua auton. Se pistettiin äitini nimiin sillä hänellä oli70% bonukset. Sanoin että otan autooni pelkän liikennevakuutuksen. Äiti jälleen lupasi että ei ei, otetaan kasko! Minä voin sen sinulle maksaa.