Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa elämäntilanteessa olevat matkustavat jouluksi ulkomaille?

Vierailija
12.10.2015 |

Itse en voisi kuvitellakaan että en viettäisi joulua lähisuvun kanssa, eikä esim. mun vanhemmat pysty matkustelemaan joten kaikki ei voisi lähteä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni siis pakenee joulua ulkomaille.
Ap.

Ei joulua vaan pimyttä ja kylmyyttä. Joululoma on ainoa aika sydäntalvesta, kun voi päästä puoleksitoista viikoksi etelään. Nyt kun siihen lämpö- ja aurinkoannokseen on tottunut, ei siitä halua enää luopua. -14

Henkistä pimeyttä ja kylmyyttä? Jouluhan on mitä ihanin perhe/sukujuhla jos on lämpimät välit. Ja joulunpyhinä on hyvin aikaa heille.

Vierailija
22/42 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ei joulua vaan pimyttä ja kylmyyttä. Joululoma on ainoa aika sydäntalvesta, kun voi päästä puoleksitoista viikoksi etelään. Nyt kun siihen lämpö- ja aurinkoannokseen on tottunut, ei siitä halua enää luopua. -14

Henkistä pimeyttä ja kylmyyttä? Jouluhan on mitä ihanin perhe/sukujuhla jos on lämpimät välit. Ja joulunpyhinä on hyvin aikaa heille.

Ilmastollista. Jos et ole huomannut, täällä Suomessa on lähes elinkelvottomat olosuhteet joulukuussa. Lyhytkin tauko niistä tekee ihmeitä mielialalle. -14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kolmikymppinen,lapseton pariskunta painuisimme jonnekin ulkomaille joka vuosi,jos raha-ja työtilanne sen sallisi.Kumpikaan meistä ei perusta joulusta ja sen saisi poistaa vaikka kokonaan :D
Mitä enemmän vuosia tulee täyteen,sitä vähemmän välitän joulusta(joululauluja etenkin inhoan).Olemmekin päättäneet olla viettämättä joulua ollenkaan.Parhaiten se onnistuisi jossain kaukana kotoa.Miksi yrittää väkisin mitään perinteistä,suomalaista joulua viettää,kun ei vaan kiinnosta.

Vierailija
24/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ollaan suunnattu sinne missä joulua ei vietetä tai ainakaan ei vietetä samaan aikaan. 

Mitä tarkoitat "ei vietetä samaan aikaan"? Jos joulua vietetään, sitä vietetään kaikkialla samaan aikaan. Vai luuletko että jossain päin maailmaa sitä vietetään kesäkuussa?

Ei tarvitse mennä kuin Pietariin ja joulu on eri aikaan. 

Venäläiset viettävät uuttavuotta.

Tuleeko lähihistoriasta mieleen syitä tähän?

Vierailija
25/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me. Vähän alle kolmekymppinen pariskunta, mentiin keväällä naimisiin ja jouluna koittaa vihdoin häämatkan aika. Ainoa aika tänä vuonna kun voi olla pois töistä pidemmän aikaa putkeen.

Vierailija
26/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe, lapset alakouluikäisiä. Joka toinen vuosi vietetään joulu appivanhemmilla, joka toinen vuosi keksitään jotain muuta. Ulkomaille mennään tänä vuonna.

Vierailija
27/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdemme. Vanhemmat ja (melkein aikuiset) lapset.

Vierailija
28/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin parikymppisenä poikaystäväni kanssa Kanarialla jouluna. Oli ihan kivaa. Joulu ei merkitse mulle oikein mitään. Töissäkin on aina ennen joulua kauhea härdelli, joten mielelläni viettäisin joulun jossain lämpimässä, kaikessa rauhassa.

en vaan ole jouluihminen.

Vierailija
29/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nelikymppiset vanhemmat ja kolme lasta (9, 7,6 v.) lähdemme joulun aikaan 2 viikon lomalle etelään. Koko joulu ja siihen liittyvä hössötys ahdistaa. Niin monta joulua on mennyt puolta sukua palvellessa ja jokaista miellyttäessä, että nyt vietämme joulun vain oman perheen kesken. Ehdimme nähdä isovanhempia ja muita sukulaisia sitten viikottain koko ensi vuoden.

Vierailija
30/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me nelikymppiset vanhemmat ja kolme lasta (9, 7,6 v.) lähdemme joulun aikaan 2 viikon lomalle etelään. Koko joulu ja siihen liittyvä hössötys ahdistaa. Niin monta joulua on mennyt puolta sukua palvellessa ja jokaista miellyttäessä, että nyt vietämme joulun vain oman perheen kesken. Ehdimme nähdä isovanhempia ja muita sukulaisia sitten viikottain koko ensi vuoden.

tämä on kuin minun suustani. Lapsia tosin vaan yksi yläkouluikäinen, jolle joululoma on oikeastaan talvella ainoa ajankohta kun voi matkustaa kaukolomalle kahdeksi viikkoa ilman "oman loman" ottamista. Rapakon taakse lähdetään. Onneksi isovanhemmat eivät pane yhtään pahakseen, kun eivät itsekään enää joulusta perusta. Näin aiotaan menetellä jatkossakin. Ihanaa, kun lapsi on jo niin iso, ettei enää usko joulupukkiin tai muutenkaan innostu joulujutuista. 

Vierailija
31/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 18v teini. Kauas ei ole varaa lähteä mutta menen Saksaan muuttaneen parhaan kavernini luokse. 

En halua viettää joulua perheen ja suvun kanssa koska he viettävät perinteistä kristillistä joulua, ja minä en vietä joulua ollenkaan. Ennen kuin täytin 18 olin aina kotona sulkeutuneena omaan huoneeseeni, ja niin voisin tehdä nytkin jos se huone olisi vielä olemassa mutta se annettiin veljelle. Plus jos olen edes samassa talossa kauhea käännyttäminen kristinuskoon isovanhempien ja isän toimesta. Olen siis ateisti enkä vietä joulua. Kiitos mutta ei kiitos. Lähden siis kirjaimellisesti joulua pakoon.

Vierailija
32/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Jotkut ei välttämättä vain tule toimeen vanhempien ja suvun kanssa. Itse näen vanhempia kerran vuodessa, sukua en juuri koskaan. Suvun kanssa en tule toimeen, koska he ovat kiihkokristittyjä ja minä olen ateisti, perhe närästää minua hieman sen takia mutta ovat onneksi riittävän maallistuneita tajutakseen että ei se ole iso asia. Emme vain tapaa usein koska asumme eri mantereilla. Omaa perhettä minulla ei ole eikä tule, enkä koe henkistä kylmyyttä. Tänä jouluna olen töissä kuten muinakin, enkä edes pistä pahakseni. Ylennyskin on ehkä tuloillaan ja työ on mielenkiintoista, mikäs minulla on työtä tehdessä. Ei edes tee mieli lomalle koska lomailu on tylsää. Työ tuo sisältöä elämään.

Vierailija
33/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tunnu tulevan oikeaa hetkeä jotta voisi olla joulun jossain valmiin pöydän ääressä.....: kun lapset olivat pienempiä ja 3 vanhintakin asui kotona ei ollut varaa.

Sitten kun oli vähän enemmän varaa olisi pitänyt ottaa appiksetkin mukaan, he ovat viettäneet meidän kanssa viimeiset 19 joulua (kyllä, olisi muitakin paikkoja mutta ei kukaan kutsu...) -  ei ole ollut varaa viedä 8-9 henkeä reissuun. Ja anoppi (appi jo kuollut) halusi/haluaa viettää joulun Suomessa....  Jos otamme vain lapset, miniän ja lapsenlapsen mukaan saamme anopin vihat ikuisesti niskaan koska hänet jätetään ihan yksin...

Kolmistaan kuopuksen kanssa emme voi lähteä koska silloin joulu menee pilalle sekä isommilta lapsilta että anopilta.... Ainoa oikea joulu on meillä kotona yhdessä.

HUOH!!

No, 25.12 kuitenkin lähdetään toipumaan joulusta 16 päivän lomalle:)

Vierailija
34/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuota sukua nähdä muulloinkin, mutta jouluksi satuin saamaan töistä vapaata useammankin viikon, joten miksipä ei lähtisi kultimussukan kanssa vaikka reissuun.

Vierailija
35/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja 2-vuotias lapsi. Matkustetaan aina ulkomaille jouluksi. Teimme tätä miehen kanssa kaksinkin.

Vierailija
36/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ihmiset jotka eivät kestä Joulua koska se muistuttaa heitä omista epäonnistumista elämässä; välit sukulaisiin ja läheisiin on annettu myrkyttyä oman itsekkyyden kautta. Toivotaan että nämä joulua pakoilevat saavat edes kerran elämässään kokea aidon Joulun lämmön ja läheisyyden.

Lapsuuteni joulut olivat ihan kivoja, mutta en ole koskaan ollut joulun fani. Muutettuani omilleni päätin yhdetä jouluna lähteä reissuun ja tuolloin tajusin, että näin haluan jatkossakin toimia. Ja näin olen toiminut yli 10 vuotta. Mies ja lapsi nykyään mukana näillä reissuilla tosin.

Vierailija
37/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdettäisiin, jos olisi varaa. Haave on kaksi viikkoa jossain Thaimaassa tai Meksikossa. Mutta hintaa matkalle tulee ihan hirveästi ja ainoa keino olisi pitää kulut jotenkin kurissa, olisi varata matka jo alkuvuodesta, kun lennot saisi sen 11kk aikaisemmin normaalilla hinnalla. Jotenkin aina jää ja ei vaan riitä matkakassa mokomaan matkaan.

Ja perheessä lapset 6 ja 10 + vanhemmat

Vierailija
38/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miesystävä ulkomailla, menen hänen luo.

Vierailija
39/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme joulua olen viettänyt ulkomailla ja se on aivan mahtavaa. Ei tarvitse miettiä lahjoja eikä räntäsateessa täällä kahlata ruuhkassa. Pakkaa vaan uimahousut mukaan ja hyppää koneeseen ja muutaman tunnin päästä on lämpimässä. Hienoa jouluaattona ottaa drinkkiä altaalla, kun muut hössöttää ja laittaa hulluna ruokaa. Saa levätä ja lämpö tekee aina hyvää. Nyksä on niin jouluhullu, että ei halua kuullakaan tällaisesta vaihtoehdosta.

Vierailija
40/42 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ollaan suunnattu sinne missä joulua ei vietetä tai ainakaan ei vietetä samaan aikaan. 

Mitä tarkoitat "ei vietetä samaan aikaan"? Jos joulua vietetään, sitä vietetään kaikkialla samaan aikaan. Vai luuletko että jossain päin maailmaa sitä vietetään kesäkuussa?

Ei tarvitse mennä kuin Pietariin ja joulu on eri aikaan. 

Venäläiset viettävät uuttavuotta.

Tuleeko lähihistoriasta mieleen syitä tähän?

Uuttavuotta Venäjällä juhlitaan 1.1. venäläistä joulua vietetään 7.1. juliaanisen kalenterin mukaan. Oletko hiffannut ettei se ole enää neukkula?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi