Millaisessa elämäntilanteessa olevat matkustavat jouluksi ulkomaille?

Vierailija

Itse en voisi kuvitellakaan että en viettäisi joulua lähisuvun kanssa, eikä esim. mun vanhemmat pysty matkustelemaan joten kaikki ei voisi lähteä.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Olen nelikymppinen sinkku, tai on mulla miesystävä, mutta en halua sitä mukaan matkoille. Ei kiinnosta joulunvietto, haluan paikkaan, jossa sitä näkee mahdollisimman vähän.

Vierailija

Meidän perhe eli vanhemmat ja 2 teiniä. Ollaan 15 vuotta jouluna reissattu satoja kilometrejä, ei mitään rauhaa vaan hirveää suorittamista. Monena vuonna yritin ehdottaa että ei osteta lahjoja ainakaan aikuisten kesken. Ei onnistu. Viime jouluna meitä alkoi ahdistaa koko joulu niin paljon, että päätettiin pistää stoppi. 

Isovanhemmat saa pärjäillä just niin kuin tykkäävät. 

Vierailija

Esim. minä, 19v tyttö, haluaisin lähteä ulkomaille jouluksi koska vanhempani ovat eronneet ja tunnen oloni ulkopuoliseksi kummassakin "perheessä". Raha vaan on pieni este :D

Vierailija

Isäni on päihdeongelmainen, äitini on ihan kahjo narsisti, en ole kummankaan kanssa tekemisissä. Muut minun puoleni sukulaiset kyllä viettävät joulua näiden kanssa, mutta lopputulos on yleensä surkea, enkä todellakaan halua käyttää joulua siihen että joudun esim. äidin kanssa puimaan jotain päättömiä juttuja.

Miehen suvussakin on päihdeongelmainen, tämä tosin "vain" alkoholisti, joka juo liikaa ja kaikki muut kulkevat tossusillaan ja varovat edes mainitsemasta aiheesta. Tarvitseeko edes sanoa, että jos en altista lapsiani oman isäni päihdeongelmalle, niin en todellakaan altista heitä toisenkaan suvun päihdeongelmaiselle lähisukulaiselle, enkä jaksa ko. suvun iltaa kohti painostavammaksi käyvää ilmapiiriä.

Tämä siis minun kokemukseni, mutta mieheni on samaa mieltä ja ihan kurkkua myöten täynnä suomalaisia päihdeongelmaisia, jotka kuvittelevat että heidän tekonsa eivät loukkaa muita. Kyllä loukkaavat, mutta vain osa sanoo sen ääneen, osa laittaa pään pensaaseen ja kaatavat lokaa muiden niskaan omassa ahdistuksessaan velloessaan. Ei tuo kuulosta joululta kummassakaan suvussa, joten jätetään väliin. Kotona voitaisiin viettää joulua, mutta toisaalta on aika ihanaa lähteä esim. Keski-Eurooppaan joulumarkkinoiden tunnelmaan, puhtaisiin hotellilakanoihin ja valmiisiin ruokapöytiin. :)

Vierailija

Monta joulua on "vietetty" ulkomailla sillä emme vietä joulua. Kumpikaan ei näe mitään viehättävää suomalaisessa joulussa, uskonnollista syytä asialle ei ole. Ulkomailla ollaan suunnattu sinne missä joulua ei vietetä tai ainakaan ei vietetä samaan aikaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ollaan suunnattu sinne missä joulua ei vietetä tai ainakaan ei vietetä samaan aikaan. 

Mitä tarkoitat "ei vietetä samaan aikaan"? Jos joulua vietetään, sitä vietetään kaikkialla samaan aikaan. Vai luuletko että jossain päin maailmaa sitä vietetään kesäkuussa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ollaan suunnattu sinne missä joulua ei vietetä tai ainakaan ei vietetä samaan aikaan. 

Mitä tarkoitat "ei vietetä samaan aikaan"? Jos joulua vietetään, sitä vietetään kaikkialla samaan aikaan. Vai luuletko että jossain päin maailmaa sitä vietetään kesäkuussa?

Ei tarvitse mennä kuin Pietariin ja joulu on eri aikaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas tietämätön =)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe eli vanhemmat ja 2 teiniä. Ollaan 15 vuotta jouluna reissattu satoja kilometrejä, ei mitään rauhaa vaan hirveää suorittamista. Monena vuonna yritin ehdottaa että ei osteta lahjoja ainakaan aikuisten kesken. Ei onnistu. Viime jouluna meitä alkoi ahdistaa koko joulu niin paljon, että päätettiin pistää stoppi. 

Isovanhemmat saa pärjäillä just niin kuin tykkäävät. 

Olishan sitä voinut vaan olla reisaamatta ja kutsua isovanhemmat välillä vaikka teille

Vierailija

Minä matkustan vaimoni kanssa joka jouluksi johonkin lämpimään. Mahtavaa päästä pakoon kylmyyttä, pimeyttä ja markettien joululauluja.

Olemme tehneet näin siitä asti, kun olemme olleet molemmat työelämässä, joten vastaan otsikon kysymykseen: työssäkäyät aikuiset ihmiset.

Vierailija

Meillä asuu myös sukua eri maissa, siksi välillä on reissattu ulkomaille joulun viettoon. 

Tuttavaperheellä on loma-asunto ulkomailla, menevät pyhiksi sinne. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat