Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Uusittiin täishampoo pesu JO 8 päivän päästä

Vierailija

koska päästä löytyi juuri kuoriutuneita täitä, tehtiinkö nyt virhe ja uusittiin pesu liian aikaisin?

Jos olisin jättänyt pesemättä, niin nuo täithän olisi levinnyt taas muihin. Pakkauksessa lukee, että pitäisi uusia 10 päivän päästä (linicin) Täytyykö nyt 2 päivän päästä pestä taas uudelleen?

Kauanko munilla kestää kuoriutua?

Kommentit (9)

Vierailija

Ei niistä pesuista niin väliä, tärkeintä että käytätte täikampaa huolellisesti ja ohjeiden mukaan.

Vierailija

Pojan tukkaan se kampa on helppo, mutta itselläni on pitkät hiukset ja takkuaa aina puolessa välissä päätä, todella hankala siis käyttää.

Itse olen nyt siis tehnyt jo 3 pesua: päivä 1, 5 ja 8

Pojalle tehty pesut 1 ja 8 päivä, koska häneltä ei täitä löytynyt, tai tyhmänä kuvittelin että pesun jälkeen näen lavuaarissa ne täit kuten itsellänikin ne putoili pesun jälkeen kuolleena päästä. Eli hänelläkin oli niitä täitä sitten kuitenki ja nyt ne munat sitten kuoriutui. Nyt kampaamme hänen päänsä ainakin vielä 3 päivän ajan, eilen siis tehty tuo toinen pesu. Minä olin ainoa jolta täitä löytyi silloin ensimmäisenä päivänä.

Pelottaa vain että jos siellä nyt vielä on jotain kuoriutumattomia munia, niin levitämme petivaatteisiin jne niitä sitten ja kohta on taas sama rulianssi edessä. Vaihdoin siis eilisen pesun yhteydessä taas lakanat ja laitoin sohvan päälle suojan. Takit, pipot pesin.

Nyt vasta luin, että NIX shampoo olisi vaikuttanut 14 päivän ajan, ostimme tuota liniciniä mikä tukahduttaa täit

Vierailija

Kampaamista jatkat vähintään 2 viikkoa päivittäin. Sen jälkeenkin satunnaisesti muutaman kerran viikossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kampaamista jatkat vähintään 2 viikkoa päivittäin. Sen jälkeenkin satunnaisesti muutaman kerran viikossa.

Ja mä vaihdoit petivaatteet päivittäin myös tuon ajan. Ei välttämättä puhtaisiin, vaan mulla oli kahdet petivaatteet, jotka toiset oli aina sen vuorokauden pakkasessa.

-sama jatkaa vielä

Vierailija

Siis 2 viikkoa tuosta ekasta pesusta vai tästä eilisestä? ne siis olivat kuoriutuneita munia, olivat niin pikkuruisia että hädin tuskin paljaalla silmällä erotti. Eläviä oli koska paperin päälle kun laitoin sen niin liikkui vähän.

Ajattelin että ajan pojan pään siiliksi, ompahan sitten yksi pää vähemmän huolehdittavana.

Koskahan siis kannattaisi seuraavaksi pestä pää täishampoolla?

Ne täithän ei alle 14vrk ikäisinä ole sukukypsiä, eli uusia munia ei tule kun kerran on nyt kahdesti pesty. Viimeistään 10 päivän päästä kaikki munat on kuoriutuneet, eli se olisi huomenna. Jos pestään päät keskiviikkona uudelleen, niin ei pitäisi olla enää munia eikä sitten eläviäkään. Ja petivaatteiden yms vaihto/pesu nyt huomenna vielä ja sitten tietysti kun ne päät pestään. Riittäisiköhän tämä?

Vierailija

Me vaihdettiin joka päivä uudet lakanat. Pakastettiin kaikki harjat, pinnarit, pipot, takit jne. Pestiin mös kolme kertaa päät. Itselläni myös pitkä tukka. Pestessäni täishampoota (samaa kuin teillä) pistin myös latvoihin hoitoainetta, jotta kampaaminen olisi helpompaa.

Pesin 1. pv, 3. pv ja sitten ohjeen mukaan. Ja kolmantena päivänä pestiin kaikkien päät, koska itseltäni löytyi vielä elossa olevia.

Sohva imuroitiin joka päivä, samoin sägyt, eikä sohvalla istuttu kahteen viikkoon. Kerrasta menivät ohi!

Vierailija

Joka kerta, kun yksikin täi tai saivare löytyy, niin pari viikkoa jokapäiväistä kampausta siitä eteenpäin.

Vierailija

Saivareista pääsee parhaiten eroon kuumalla suoristusraudalla. Hiukset käsitellään pieninä (huom nipun pitää olla niin pieni että kuumenee) nippuina. Suoristusrauta keittää munat, jolloin niistä ei kuoriudu mitään.

Käsittelyn pitää ulottua tyviin asti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat