mieheni on luuseri, miten hyväksyä se?

Vierailija

Mieheni on kärjistettynä ikuinen luuseri, yritystä riittää, mutta tunaroi kaiken aina tavalla tai toisella. Monta kertaa on esimerkiksi luottotietojen takaisin saaminen ollut jo lähellä, kunnes taas töppää. Ikää kuitenkin jo on päälle 30, joten muutosta tuskin enää on odotettavissa.

miten ihmeessä sitä oppisi hyväksymään tämän? Erota en halua, sillä mies on minulle tärkein ihminen maailmassa kaikesta huolimatta. Jos onnistuisin ns. tyytymään kihtalooni ja hautaamaan esimerkiksi haaveet ihan omasta kodista, elämänlaatu paranisi varmasti. Jatkuvasti kun uskoo ja kannustaa toista, on pettymyksen määrä joka kerta suurempi kun huomaa, ettei mikään muutukaan.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

no onhan tuo luuseriksi sanominen rumaa, mutta en jaksanut alkaa kaunistelemaan asiaa.

ihan oikeasti kaipaisin neuvoja tilanteen hyväksymiseen. Ei oikeasti ole helppoa vierestä seurata kuinka toinen sotkee asiansa kerta toisensa jälkeen ja samalla yrittää yksin pitää perheen taloutta pystyssä, vaikka olen se huomattavasti vähemmän tienaava osapuoli.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

no onhan tuo luuseriksi sanominen rumaa, mutta en jaksanut alkaa kaunistelemaan asiaa.

ihan oikeasti kaipaisin neuvoja tilanteen hyväksymiseen. Ei oikeasti ole helppoa vierestä seurata kuinka toinen sotkee asiansa kerta toisensa jälkeen ja samalla yrittää yksin pitää perheen taloutta pystyssä, vaikka olen se huomattavasti vähemmän tienaava osapuoli.

ap

Ap rakas pitäisi ottaa puheeksi että kasvatin hamppua autotallissa ja naapuri käräytti poliiseille. Sain sakkoja 280e maksettavaksi eikä ole rahaa.

T: ihana miehesi

Vierailija

Sun pitää valita onko tärkeämpää raha vai rakkaus. Tällä palstalla raha on 99% naisista se kahdesta tärkeämpi, mikä antaa sulle oivan mahdollisuuden olla hyvin harvinaislaatuinen poikkeus.

Vierailija

No en oikein tiedä, mitä vinkkejä voisi antaa hyväksymiseen. Monesti tyytymätön ihminen joko lopulta eroaa, tai sitten jatkaa tyytymättömänä ja hiljalleen ehkä katkeroituvanakin. Siksi tapauskertomuksia, joita ilmeisesti etsit, on aika harvassa.

Aikamoinen temppu on kyllä, jos onnistut pääsemään asian kanssa sinuiksi, joskaan ei toki mahdoton. Etsi vaikka jotain kirjallisuutta aiheesta.

Itselläni tuo varmaan kaatuisi lopulta siihen, etten voisi olla miehen kanssa, jota en kunnioita tasavertaisena aikuisena.

Luusermies ei petä

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap rakas pitäisi ottaa puheeksi että kasvatin hamppua autotallissa ja naapuri käräytti poliiseille. Sain sakkoja 280e maksettavaksi eikä ole rahaa.

T: ihana miehesi

Pitäähän sakot maksaa ettei tule kakkua. Tiedän miten herkkä vatsasi on ja se ei kestä kakkua. Haluatko kaljarahaa. Jos jaksat niin tuo lapsille ja minulle sipsejä ja suklaata ärrältä. Pus pus rakas luuserimieheni :) <3

Vierailija

Mulle se raha ei todellakaan ole tärkein.

Pitkään tätä asiaa on pyöritelty siitä näkökulmasta, että kuinka mies muuttaisi tapojaan ja kuinka siinä pystyisin tukemaan häntä.

Jatkuvat pettymykset eivät kuitenkaan tee suhteelle hyvää joten halua oppia hyväksymään tilanteen sellaisena kuin se on.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulle se raha ei todellakaan ole tärkein.

Pitkään tätä asiaa on pyöritelty siitä näkökulmasta, että kuinka mies muuttaisi tapojaan ja kuinka siinä pystyisin tukemaan häntä.

Jatkuvat pettymykset eivät kuitenkaan tee suhteelle hyvää joten halua oppia hyväksymään tilanteen sellaisena kuin se on.

Ap

Mitä jos miehelläsi olisi sinusta jotain oletuksia tai toivomuksia joiden muottiin et mahtuisi etkä edes yrittäisi mahtua?

Mies jatkuvasti pettyisi kun et antaisi pillua tai et lopettaisi iän ikuista tupakanpolttoasi. Hän aina jatkuvasti asiasta ulisisi itkuvirren kanssa keskellä takapihaanne kuun valossa nokkahuilu poikittain kainalossa.

Vierailija

Heijastuuko miehen huono rahankäyttö muuhunkin, eli onko holtiton muissakin asioissa? Hoitaako työnsä normaalisti? Entä yhteiset kotityöt? Miten ovat välit sinun ja omiin ystäviin ja sukulaisiin? Onko peli-, tai päihdeongelmaa? 

Miten ylipäätään nuo raha-asiat, valehteleeko niistä ja tuhlaako rahaa salaa? Onko tilanne sellainen, ettet pysty luottamaan hänen sanaansa? Onko yrittänyt saada sinun rahojasi käyttöönsä? 

Nuo ovat aikalailla osviittaa antavia kysymyksiä siihen, että kannattaako sinun käyttää ainoaa elämääsi tämän miehen kanssa. Jos luottamusta toiseen ei ole, niin ei ole mitään kiinnipitämisen arvoista. Maksumerkinnät ja luottotietojenkin menetykset ovat nykyään yleistymään päin, mutta kertoo paljon ihmisestä jos ne toistuvat tai niitä ei hoida pois. Merkinnäthän jäävät pitkiksi ajoiksi, mutta kun ne muuttuvat maksamattomista maksetuiksi, ja uusia ei tule, niin mikään ei oikeastaan estä hankkimasta asuntoa tai luottokorttia yms. Paljon on ihmisestä itsestä kiinni, miten asiat sujuvat. Valitettavan usein olen myös kuullut sellaisia tarinoita, että myös puolison luottotiedot ovat menneet, kun toinen on selän takana ottanut vippejä toisen nimiin yms., joten pidä omista pankkitunnuksista sun muusta huoli, jos on vähänkin valehtelua ilmassa.

Vierailija

siihen voin luottaa, ettei minun asioitani sotke. Ei ole mikään kusipää joka juonii ja tarkoituksella jättää hoitamatta. Onnistuu vaan tuhlaamaan rahansa ennen laskujen maksua tupakkaan ja "välttämättömiin" hankintoihin ja sitten ensitilistä tai huomenna aikoo maksaa.

muuten on hyvä mies, mutta raha-asioita ei vaan osaa hoitaa. Tuo kyllä ruokaa yms kun käsketään kauppaan, eli siinä mielessä hoitaa osansa.

Viimeisin oli tilanne sellainen, että mies lupasi alkaa huolehtimaan vuokran maksusta, kerta tienaa kolme kertaa enemmän kuin minä. Vuokran oltua toistuvasti peräkkäin kuukauden myöhässä, totesin ettei tämä vain toimi. Mun on vaan hyväksyttävä tilanne tai lähdettävä, enkä lähteä halua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat