Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koitin vähentää hiusten shampoopesua, nyt hilsettä :(

Vierailija

Ennen pesin hiukset päivittäin shampoolla. noh, sanovat, ettei moinen ole hyväksi, joten päätin keväällä vähentää shampoon käyttöä siten, että pesin hiukset shampoolla vain joka toinen tai joka kolmas päivä. Ensin näyttikin, että kaikki on hyvin. Välillä riitti jopa, etten pessyt hiuksia shampoolla kuin kerran viikossa. Hiukset tuntuivat paksummilta ja hyvin voivilta. Vaan kuinkas kävikään... Pikkuhiljaa on alkanut päänahka kutiamaan ja nyt hilsettä on melkein joka puolella. Onko mitään muuta keinoa päästä eroon hilseestä kuin siirtyä käyttämään hilseshampoota ja sitä kautta palata entiseen shampoopesujen aikaan? :(

Kommentit (7)

Vierailija

Kuulostaa seborrealta. Palaa päivittäiseen pesuun, ei tarvitse olla mitään normishampoota, mutta sitä voi laimentaa vähän jos kokee hiusten kärsivän. Kannattaa myös katsoa, ettei olisi silikonia, se monilla pahentaa. Mullakin vuosia käskettiin käyttämään aina kosteuttavampaa ja pesemään harvemmin, päänahka hilseili ihan hulluna. Ihotautilääkäri sattumalta näki sen, käski pesemään päivittäin ja nykyään ongelmaa on lähinnä pahassa stressissä sekä pesujen harventuessa. :) 

Vierailija

Joo ei toimi kaikilla tuo harvoin pesu. Mulla on rasvoittuva iho ja myös päänahka, ja yritys pestä hiukset vain kahdesti viikossa johti hilseilyyn, joka johtui taliköhnästä. Eli takaisin pesemään joka päivä vaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo ei toimi kaikilla tuo harvoin pesu. Mulla on rasvoittuva iho ja myös päänahka, ja yritys pestä hiukset vain kahdesti viikossa johti hilseilyyn, joka johtui taliköhnästä. Eli takaisin pesemään joka päivä vaan.

Joo, minulla on myös se klassinen rasvoittuva iho ja rasvoittuva tukka. Moni epäili, että hiusten jatkuva shampoopesu aiheuttaa sen.  Taliköhnästä / seborrooisesta ekseemasta en oo ennen edes kuullut. Kuvauksen perusteella en ole varma onko itselläni kyse tästä, mutta ainakin hyvä pitää mielessä. Ikävä palata jokapäiväiseen shampoopesuun kun jo kerkesi tottua vähempään käyttään itse.

ap

Vierailija

Mä pesin ennen joka toinen päivä (joka päivä, jos hikoilin paljon tai oli jotain menoa), mutta pidensin välin kesästä 3-4 päivään pikkuhiljaa. Muuten oli mukavaa, hiukset näytti tosi näteiltä, mutta hilseongelma räjähti ihan käsiin. Sittemmin olen siirtynyt vanhaan pesurutiiniin ja mietoon, kosteuttavaan shampooseen. En tiedä, kuluttaako tämä tiiviimpi pesutahti tukkaa paljonkin enemmän, mutta hilsettä ei enää ole.

Vierailija

jos hilse pahenee ja päänahkaa rupeaa kutittamaan niin kannattaa ostaa ketokonazolia sisältävää shampoota apteekista. hyvin yleinen vaiva.

Vierailija

Olen aina ollut sitä mieltä, ettei kampaajia kannata kuunnella koskien päänahan hoitoa - niiltä kai tuo idea pesun harventamisesta on lähtöisin. Ei taida löytyä ihotautilääkäriä, joka suosittelisi karvaisen ihoalueen päivittäisen pesun väliinjättämistä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut sitä mieltä, ettei kampaajia kannata kuunnella koskien päänahan hoitoa - niiltä kai tuo idea pesun harventamisesta on lähtöisin. Ei taida löytyä ihotautilääkäriä, joka suosittelisi karvaisen ihoalueen päivittäisen pesun väliinjättämistä?

Kyllähän se vedellä pestään vaikka ei shampoota käyttäisikään joka kerta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat