Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Freinet koulu

Vierailija
12.10.2015 |

Esikoinen menee 2 vuoden päästä kouluun ja olen nyt jo alkanut miettiä, miten itselläni lapsuus tavallaan loppui koulun alettua. Alkoi tiukan opettajan pelkääminen ja jatkuva huonommuuden tunne, kun en oppinut mitään helposti. Nyt olen seurannut kummipojan koulutaivalta, ja järkyttyneenä todennut, että koulu ei ole mihinkään muuttunut minun lapsuudestani.

Olenkin päättänyt, että omat lapset saavat aloittaa koulussa , jossa on ainakin mietitty erilaisuuden hyväksymistä ja yhteisöllisyyttä. Helsingissä on yksi koulu, jossa perustetaan opetus freinet-pedagogiikkaan. Nyt siis hakusessa on asunto läheltä koulua. Kuitenkaan koulun lähiympäristö ei viehätä. Olisiko jollain vinkkiä vehreästä rauhallisesta asuinalueesta Pitäjänmäen lähistöllä ?

Olemme huomenna menossa katsomaan yhtä asuntoa, joka voisi sopia ?

Minkälainen alue on Pajamäki ? Entä Tali ?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri miettimässä samoja asioita kuin aloittaja. Siis sitä, pitäisikö muuttaa jotta lapsi pääsee parempaan kouluun. Tosin meillä muuton syy olisi asuinalueemme levottomuus ja lähikoulun huono maine, ei niinkään mikään tietty kasvatusoppi. Uskon, että suomalainen peruskoulu on aika tasalaatuinen  kuitenkin.

Nyt åitäisi vaan äkkiä muuttaa, kun ensivuonna alkaa jo eskari ja olisi kiva, että poika saisi kavereita ennen kouluunmenoa. Me asumme myös Helsingissä ja olemme harkinneet Munkkivuoren aluetta. Alue on pieni ja koulu on mukavasti siinä keskellä, turvallinen koulumatka järjestyisi helposti. Harmi vaan , että uudisrakentamista siellä ei ole ja vanhaan taloon en haluaisi muuttaa.

Vierailija
22/26 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaa muuttaa uuteen taloon ??? Nissä on ties mitä vikoja ja hometta jo valmiiksi. Talo, joka on jämäkäsyi ollut pystyssä yli 50 vuotta, on varmasti terveempi kuin suurinosa näistä uusista rakannuksista. Ite en ikinä muuttais uuteen taloon, mieleuiten 1950-luvulla tehty tai vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tbs ketjussa kukaan ei vastaa siihen , mitä Ap kysyi. Hauskaa asian vierestä menoa. Mä sun mieluiten maalla.

Vierailija
24/26 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä muutin 30-luvulla rakennetusta talosta ihan uuteen. Hirvee järkytys, miten ohuet seinät on , miten heikkoja ovia ja miten huono äänieristys !

Vierailija
25/26 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tälläisen vanhan ketjun kun nyt pohdin samoja asioita kuin aloittaja tässä. Meillä on 3 pientä lasta ja asumme alueella josta haluamme muuttaa pois. Helsingissä siis, ja kyseessä ei ole levoton lähiö vaan runsaasti liikennöity alua aika lähellä keskustaa. Haluaissimme lapsille mahdollisuuden leikkiä pihalla keskenään ( siis kun vähän kasvavat) ja mennä lähimetsään/puistoon kavereiden kanssa. Meillä on myös tarve saada lisää tilaa ja haluaisimme asua vanhassa talossa( kerrostalo). 

Myöskin lasten tuleva koulu mietityttää ja tuo Freinet kyllä kuulostaa hyvältä. Mutta taitaa olla niin, että noin pieneen kouluun eivät edes kaikki alueen lapset mahdu. Jokatapauksessa Pitäjänmäen alue vaikuttaa mukavalta. Asuuko siellä paljon lapsiperheitä ? Onko iltapäiväkerthoja koululaisille ? Jos asut siellä , suosittelisitko aluetta ?

Vierailija
26/26 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talinlehto on kiva alua, paljon lapsia. Ja strömbergin leikkipuistossa on kyllä iltapäivätoimintaa koululaisille.