Rahan lainaaminen

Vierailija

En ymmärrä miksi on niin vaikeaa maksaa toiselle het eikä puolen vuoden kuluttua, jos on lainannut jotain. Esim. jos on maksanut yhteisen taksimatkan, kun ei sitä taksia voi jättää maksamatta silloinkaan, jos menisi yksin. Jos sovitaan, että toinen maksaa toiselle , niin itselläni ei tulisi mieleenkään venyttää aikaa ja sanoa myöhemmin, että unohdin. Ethän pääsisi taksista edes pois, jos unohdit maksaa. Jos ei ole rahaa taksiin, pitää mennä julkisilla, mutta ei kai se kaveri sitä varten ole, että se maksaa, mistä kukaan tietää, miten vähän rahaa minullakaan on.

Kommentit (4)

Vierailija

Ärsyttävää joo. Minulla oli yksi kaveri, jolle ostin bussilipun, kun sillä ei ollut pientä rahaa, vain kortti. Se raha palautui minulle 3 kk päästä, kyseessä reilu kymppi. Isä taas pyysi, että ostetaan yksi häälahja puoliksi. Minä ostin sen, enkä saanut koskaan rahoja. En olisi yksin ostanut niin kallista ikimaailmassa.

Vierailija

Juu. En enää osta kimppalahjoja, en maksa kippakyytejä, enkä lainaa rahaa. Useimmatei maksa ja, kun perään kyselee niin aikansa aikovat maksaa, kunnes juttu on vanha ja väittävät jo maksaneensa sen. Useita tonneja on maailmalla levällään. Mieluummin ostan vaikka sen kalliin lahjan yksin ja olen yksin myös antajana, kun niin, että minä maksan ja kortissa on kuuden nimet.

Vierailija

Mä taas en pidä pilkum tarkoista ihmisistä, että joka ikinen euro lasketaan paljonko ollaan toiselle velkaa. Itse olen höyli muille niin kauan kuin minuakin kohtaan ollaan. Ja olen köyhä silti en murehdi nytkään sitä, että yksikään ei minulle maksanu viikonlopun aikana ostamiani yhteisiä syömisiä illanviettoon, vaikka tarkoitus oli, että minulle jokainen maksaa osuutensa. Osuudeksi tuli kuitenkin vaim noin 2e/nenä niin ehkä useammat ovat ajatelleet ettei niin pientä summaa jaksa maksaa. Ja sori en jaksa laittaa pilkkuja puhelimella.

Vierailija

Useissa takseissa pystyy onneksi jo maksamaan matkan osissa ja vaikka kolmella eri pankkikortilla. 

Mulla on muutama kaveri, joka harrastaa tuota "hups unohdin". Tuntuu inhottavalta ruinata sitä lainattua kymppiä takaisin, mutta niistä yksittäisistä kympeistä muodostuu helposti isompikin summa.

Sama juttu jos mennään porukalla baariin, ja narikka pitää maksaa käteisellä. Meitä on iso porukka, ja mä olen ainoa kellä on käteistä. Maksan sitten koko lössin narikat. Juu, eihän se 3e/naama paljoa ole, mutta jos maksan kymmenen henkilön narikat, niin se tekee jo 30e. Helpommalla pääsee, kun valehtelee, ettei itselläkään ole käteistä rahaa, ja käydään sitten kaikki yhdessä pankkiautomaatilla, jolloin jokainen maksaa omansa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat