Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dilemma, haluaisin laihtua, mutten laihduttaa,

Vierailija

vinkkejä?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Noudata normaalin syömisen tapaa. Se ei ole laihdutusta, mutta se laihduttaa sitä, joka on ennen syönyt liikaa.

Vierailija

Kuulostaa ihanalta, mutta riskinsä tuossakin. Oikeesti, olis ihanaa vaan käydä imetyttämässä nää ylimääräiset pois.

Vierailija

Mäkin laihdun vaikken varsinaisesti laihduta. Ne mitä teen on : vaihdan sokeriset herkut (kaikki! Sokerijugurteista lähtien) rahkaan ja kananmuniin. Siis ihan oikeesti niin että kun tekee mieli makeaa, syönkin ptoteiinipitoista niin kauan että helpottaa. Noin viikon jälkeen makeanhimo hellittää, pelkkä syömättömyys taas ei mulla toimi. Tolla laihtuu jo pari kiloa kuussa jos on yhtään sokerihiiren vikaa. Sit liikun reippaasti 3-5 kertaa viikkoon, kannattaa tehdä ihan sitä mistä ite tykkää koska muutenhan liikunnasta tulee rangaistus. Sit jos menee totiseksi niin pakottaudun syömään ylimääräisen lautasellisen vihanneksia päivässä. Huom, nälän säätely toimii mulla hyvin joten siks näillä pikkufiksauksilla pärjää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noudata normaalin syömisen tapaa. Se ei ole laihdutusta, mutta se laihduttaa sitä, joka on ennen syönyt liikaa.

Totta. Minun vuosikausien jojoilu ja ainainen laihdutus (+ahdistus siitä) loppui kun tajusin lopettaa laihduttamisen. Koitin ajatella, että miten normaalipainoisena söisin ja liikkuisin ja tein sitten niin. (Alkuun tosin en jalsanut liikkua ihan sitä tahtia mutta liikuin sen minkä kykenin). Mitään kaloreita en laskenut, en merkannut syömisiä ylös jne ja herkuttelinkin välillä - kohtuudella. Näin lähti noin 36 kg pysyvästi.

Vierailija

Oho, hienoa kymppi, rohkaisevaa. Tarvin nyt jotain tsemppausta tälle ikuiselle laihdutukselle, joka ei tuota tulosta. Jojoilu nyt veks. ja ehkä hitaampi tavoite aikataulu?

Vierailija

Kaikille tuntemilleni hoikille ihmisille on yhteistä se, etteivät he ole koskaan laihduttaneet. Laihduttaminen sotkee nälän säätelyn ja aiheuttaa syömishäiriötä muistuttavia oireita.

Laihduttamisen sijaan kannattaa muuttaa omia syömis- ja liikuntatottumuksia terveellisempään, hyvinvointia lisäävään suuntaan. Sitten paino laskee itsestään.

Vierailija

Ehdottomasti kannattaa pikadieetit jättää. Mieti niin, että kilokin kuussa pysyvästi on parempi kuin kitumalla neljä kiloa, jotka palaa parin kk päästä takaisin. Patrik Borgilla oli vähän aikaa sitten hyvä kirjoitus nälkään luottamisesta, kannattaa googlata pöperöproffa-blogi. Hitaammalla tahdilla myös laihtuu varmemmin läskiä, ei lihasta. Juuri kukaan tuntemani hoikka ihminen ei ole hoikka siksi että noudattaisi erityisen tarkkaa ruokavaliota, vaan siksi että kuuntelee kroppaansa ja nauttii liikkumisesta ja perusterveestä ruoasta. Ja myös: puntarin lisäksi kannattaa seurailla mittanauhaa (tai jopa unohtaa molemmat) , varsinkin jos alkaa liikkua enemmän, kroppa voi välillä kerätä enemmän nesteitä joka vaan masentaa ihan turhaan painoa seuratessa, sit voi kerralla hävitäkin pari kiloa melkein parissa yössä. 8.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oho, hienoa kymppi, rohkaisevaa. Tarvin nyt jotain tsemppausta tälle ikuiselle laihdutukselle, joka ei tuota tulosta. Jojoilu nyt veks. ja ehkä hitaampi tavoite aikataulu?

Minulla ei ollut mitään varsinaista aikataulua laihdutuksessani, ihan vaan stressin ja ahdistuksen välttääkseni, vaan ajattelin, että paino tulee alas sitä tahtia kun tulee. Tein kuitenkin asioita tosissani (fiksu syöminen ja liikunta), enkä sinne päin. Ensimmäisinä kuukausina painoa lähti 5 kg/kk, sitten maltillisemmin. Vaa'alla kävin kerran kuukaudessa, kuukauden lopussa (yleensä kuun viimeinen päivä), edelleenkin stressin ja ahdistuksen välttääkseni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat