Väsyttääkö muita äitejä nyt?

Vierailija

Vertaistuki on paras tuki :) vauva nukkui taas huonosti ja alkaa tuntumaan tämä pätkissä nukkuminen. Tarvitsisin varmaan viikon unta putkeen että olisin taas oma itseni..

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Samma häär. Tuossa tuo onneksi nyt nukkuu, huonosti meni viimeyö. Itselläni paha pitkään kestänyt uniongelma, johon lääkitys mitä en nyt tietenkään käytä kun imetän. Kun olis edes oma itsensä niin jaksais tän väsymyksenkin paremmin... mutta kyllä me vielä saadaan joskus nukkuakkin, eikös niin? Joskus vielä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Samma häär. Tuossa tuo onneksi nyt nukkuu, huonosti meni viimeyö. Itselläni paha pitkään kestänyt uniongelma, johon lääkitys mitä en nyt tietenkään käytä kun imetän. Kun olis edes oma itsensä niin jaksais tän väsymyksenkin paremmin... mutta kyllä me vielä saadaan joskus nukkuakkin, eikös niin? Joskus vielä...

Kumpi parempi lapselle: levännyt äiti ja korvike, vai unenpuutteesta kärsivä äiti ja rintamaito?

Vierailija

Väsyttää,vaikka ei enää vauvoja olekaan.
Jonkilainen uniongelma on. En saa unta ennen aamuyötä. Unta tulee vaihtelevasti 1-6h/yössä.
Pahimpia aamut kun töihin pitää nousta 4.30
Viime yönä pääsin töistä 00.30 ja uni tuli 3 jälkeen,heräsin tunti sitten kun lapset piti herättää kouluun. Eipä tässä nukkumaan enää voi käydä,kun huomenna on taas aikainen aamu. Näin yritän että illalla tulisi uni,mut menee taas aamuyöhön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi parempi lapselle: levännyt äiti ja korvike, vai unenpuutteesta kärsivä äiti ja rintamaito?

Jahas, sieltä se taas tuli. Voi viddu sentään. Kun jos otan sitä unilääkettä, niin en varmaan herää edes pullolla syöttämään vauvaa. Voisin vaikka pumpata yöksi maitoa, mutta se on yks ja sama teenkö niin. Vauva on tärkeempi ja pystyn hoitamaan vauvan kunnialla, sitten kun olen itsekseni niin löhöän. Normaalisti olen aamuvirkku, nykyään en. Normaalisti saan tuhat ja yks asiaa tehtyä, nykyään en, mutta pystyn keskittämään energiani vauvaan. Imetys on minulle hek.koht tärkeää, myös tunnetasolla. Jos nyt sen keskeyttäisin itsenivuoksi niin vituttais kahta kauheemmin. Näin ittelläni henk.kohtasesti, ei kaikkia vituta imetyksen lopettaminen ja se on ok.

Vierailija

Väsyttää! Lapsi 1v. Ennen jo nukkui kokonaisia öitä, mutta nyt on pari kuukautta menty niin että herää yöllä vähintään 2 tunnin välein huutamaan. Myös päivät on raskaita kun äidin perässä itketään ja kuljetaan koko ajan. Isi saa olla rauhassa. Välillä olen jo ollut melko pohjalla, mutta nyt on pieni toivonkipinä. Tuli ohje, että supistaa päiväunet yhtiin. Jos riittäis unta yöksikkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me vielä joskus... 9 kk olen nyt nukkunut 1-2 h pätkissä. Välillä ollut 4 h uniakin. Mies nukkuu joskus viikonloppuisin vauvan kanssa mutta sitten taas yksi yö väsäyttää minut. Hirvittää kun haluaisin toisen lapsen joskus. Samoin töihin palaaminen pelottaa. Päätin jäädä hoitovapaalle ihan vaan sen takia että en jaksa... ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää! Lapsi 1v. Ennen jo nukkui kokonaisia öitä, mutta nyt on pari kuukautta menty niin että herää yöllä vähintään 2 tunnin välein huutamaan. Myös päivät on raskaita kun äidin perässä itketään ja kuljetaan koko ajan. Isi saa olla rauhassa. Välillä olen jo ollut melko pohjalla, mutta nyt on pieni toivonkipinä. Tuli ohje, että supistaa päiväunet yhtiin. Jos riittäis unta yöksikkin.

Ehkä se helpottaa taas kun uudet taidot on opittu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unen puute ai vaikuta rintamaidon laatuun, joten kyllä lapselle parempi on saada rintamaitoa väsyneeltä kuin korviketta levänneeltä äidiltä. Eikä sitä korvikettakaan voi unissaan antaa (toisaalta imetys voi onnistua unessa tai puoliunessa). Ydinperheessä elävät voivat halutessaan pumpata rintamaitoa, jonka turvin isä voi silloin tällöin hoitaa kaikki tai osan yösyötöistä jolloin äiti saa levätä enemmän.

Vierailija

Lapsi on 2-vuotias ja nukkuu lähes joka yö hyvin, mutta mä oon 30. viikolla raskaana, joten se verottaa yöunia. Viime yönä heräsin viisi kertaa ja nukuin vain jossain horroksessa heräämisten välillä.

En ole pirteimmilläni, mutta sain sentään maata puoli yhdeksään kunnes lapsi heräsi.

Vierailija

Väsyttää!! Meillä 4 kk ikäinen ainokainen, jolla ilmeisesti hampaita puhkeamassa. Illalla huusi monta tuntia putkeen, yöllä herättiin 1-2 tunnin välein ja aamulla itku jatkunut :( yöheräilyt jaksaisin vielä hyvin mutta tuo itku on vaan niin raastavaa!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää!! Meillä 4 kk ikäinen ainokainen, jolla ilmeisesti hampaita puhkeamassa. Illalla huusi monta tuntia putkeen, yöllä herättiin 1-2 tunnin välein ja aamulla itku jatkunut :( yöheräilyt jaksaisin vielä hyvin mutta tuo itku on vaan niin raastavaa!!

Oletko antanut särkylääkettä? Lasten nestemäinen Panadol.

Vierailija

Särkylääkettä kannattaa todellakin antaa hampaiden tuloa itkevälle vauvalle! Eikös nelikuukautiselle voi antaa jo Buranaakin? Jos voi, niitä voi tarvittaessa antaa vuorotellen. Ibuprofeeni ja parasetamoli hajoavat elimistössä eri paikoissa, joten niitä voi ottaa yhdessä/vuorotellen.

-

Aloituksen kysymykseen: en tunne tällä hetkellä oloani väsyneeksi, mutta kun toissapäivänä nukuin päänsäryn takia päiväunet, tajusin, että en enää tunnista väsymyksen tunnetta. 1-vuotias nukkuu suunnilleen puolet yötä levottomasti. Eli olen väsynyt.

-

Ja erityistsempit uniongelmista kärsivälle vauvan äidille! Mulla on itsellä pitkä unettomuushistoria, joten tiedän tunteen. En tiedä, mitä erilaisia keinoja olet kokeillut unen laadun parantamiseen nyt vauvan kanssa, mutta kannattaa kokeilla erilaisia juttuja. En muista, saako melatoniinia syödä imettäessä, raskausaikana ei ainakaan saa, mutta se kannattaa selvittää. Mä olen syönyt yhtä aikaa Circadinia ja käsikauppamelatoniinia, niistä on apua. Mulle on myös apua PIIKKIMATOSTA, suosittelen kokeilemaan sitäkin, jos ei ole tuttu. Ei se auta heräilyyn, mutta se auttaa (tai saattaa auttaa) nukahtamaan, jos siinä on ongelmia.

Vierailija

Ärsyttää kun luin kuinka kasvattaa bebe kirjan. Sen mukaan oma syy se on jos lapsi ei nuku. Itsesyytökset tähän päälle vielä. Ranskassa ei vissiin ole refluksitautia, hampaat ei itketä, kehitysvaiheet ei heijastu uniin eikä flunssiakaan sairasteta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Särkylääkettä kannattaa todellakin antaa hampaiden tuloa itkevälle vauvalle! Eikös nelikuukautiselle voi antaa jo Buranaakin? Jos voi, niitä voi tarvittaessa antaa vuorotellen. Ibuprofeeni ja parasetamoli hajoavat elimistössä eri paikoissa, joten niitä voi ottaa yhdessä/vuorotellen.

-

Aloituksen kysymykseen: en tunne tällä hetkellä oloani väsyneeksi, mutta kun toissapäivänä nukuin päänsäryn takia päiväunet, tajusin, että en enää tunnista väsymyksen tunnetta. 1-vuotias nukkuu suunnilleen puolet yötä levottomasti. Eli olen väsynyt.

-

Ja erityistsempit uniongelmista kärsivälle vauvan äidille! Mulla on itsellä pitkä unettomuushistoria, joten tiedän tunteen. En tiedä, mitä erilaisia keinoja olet kokeillut unen laadun parantamiseen nyt vauvan kanssa, mutta kannattaa kokeilla erilaisia juttuja. En muista, saako melatoniinia syödä imettäessä, raskausaikana ei ainakaan saa, mutta se kannattaa selvittää. Mä olen syönyt yhtä aikaa Circadinia ja käsikauppamelatoniinia, niistä on apua. Mulle on myös apua PIIKKIMATOSTA, suosittelen kokeilemaan sitäkin, jos ei ole tuttu. Ei se auta heräilyyn, mutta se auttaa (tai saattaa auttaa) nukahtamaan, jos siinä on ongelmia.

Lähinnä olen keskittynyt vauvan unenlaadun parantamiseen. Kiitos vinkeistä! Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Lähinnä olen keskittynyt vauvan unenlaadun parantamiseen. Kiitos vinkeistä! Ap

Ai nuo ei olleetkaan minulle :D kiitos kuitenkin! Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat