Vieläkö tiedät ihmisiä, jotka lähettää tekstiviestejä?
Oma mummoni enää lähettää :D Kaikki käyttää nykyään whatsappia tai kikkiä. Omat vanhemmat myös whatsappissa :) tai fb:n chatti.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksatte tekaiviesteiatä kun aaman voi hoitaa whatsapilla ilmaiseksi :DDDD
No jos mulla on 15€/kk rajattomat puhelut, rajattomat viestit ja rajaton 21M netti puhelimessa niin ei paljon tuota halvemmaksi kuukausimaksua saa, vaikka ottaisi pelkän netin. Ja pelkkä netti ei nyt kuitenkaan ole vaihtoehto, koska vaikka jostain syystä en yhtään viestiä haluaisi lähettää niin puheluita pitää soittaa kuitenkin vähintään eri virallisille tahoille (ja osa näistäkin lähettää tekstiviestejä, meillä esim. opettajat, päiväkoti yms.)
Vierailija kirjoitti:
Terveystalo lähettää tekstiviestejä - ajatella, miten vanhanaikaista!
kuin myös Mehiläinen, Oral, meidän kaupungin neuvolapalvelu... ehkä jokin muukin paikka joka ei nyt tähän hätään tule mieleen. Ai kamalaa tosiaan miten vanhanaikaista! Nyt meni yöunet!
Siis aatella, Sonerakin lähettää tekstiviestejä, ja Posti, ja Matkahuolto!
Vierailija kirjoitti:
Minä. En halua että minulle viestejä lähettävä näkee ajankohdan jolloin olen viestin vastaanottanut, mikä sulkee pois tietoa vuotavat whatsappit tms.
Tekstarin mukana kulkee nykyään myös tarvittaessa kuvat ja videot eli varsin toimiva ja käytännössä kaikkien puhelimien kanssa yhteensopiva tapa kommunikoida edelleen.
ainakin iphonella näkee viestiä pyyhkäistäessä, että onko se luettu ja monelta, sori :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. En halua että minulle viestejä lähettävä näkee ajankohdan jolloin olen viestin vastaanottanut, mikä sulkee pois tietoa vuotavat whatsappit tms.
Kerro tilanne, jolloin tuosta tiedonvuodosta on sulle haittaa
Jokainen tilanne, jossa viestin lähettäjä jää miettimään että se on jo lukenut mutta miksi se ei vielä vastaa. Et ilmeisesti ole koskaan seurannut tähän asiaan liittyvää spekulointia nimenomaan naisten keskuudessa. En myöskään halua paljastaa viestittäjille sitä mihin aikaan yöllä satun mahdollisesti kännykkäni avaamaan. Minun vuorokausirytmini ja mahdolliset yökukkumiseni eivät kuulu kenellekään muulle.
Sähköpostia käytän sujuvasti, mutta minulla on siinäkin esteet päällä eli en anna viestin ladata materiaalia toiselta palvelimelta.
Koska en käytä tietovuotavia kommunikointiohjelmia niin minulle tuosta ei tällä hetkellä ole haittaa. Jos käyttäisin niin joutuisin usein vastailemaan viesteihin sellaisena aikana, jonka olen varannut muuhun käyttöön tai vaihtoehtoisesti selittelemään vastaamattomuuttani. Molemmat ovat huonoja vaihtoehtoja.
Kun käytän sähköpostia ja tekstiviestejä ei ongelmaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksatte tekaiviesteiatä kun aaman voi hoitaa whatsapilla ilmaiseksi :DDDD
Kato, kun on fyffee muuhunkin kuin ripsiväriin, niin ne muutamat tekstarit eivät ole merkittävä kuluerä. Toisekseen, kaikki eivät ole pissa-Liisoja.
Vierailija kirjoitti:
Maksan 19,90e kuukaudessa siitä että puhelimessani on rajaton netti, rajattomat puhelut ja rajattomat tekstarit. Käytän jo pelkkää nettiä ton edestä. Mihin tarviin whatsappia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstarin mukana kulkee nykyään myös tarvittaessa kuvat ja videot eli varsin toimiva ja käytännössä kaikkien puhelimien kanssa yhteensopiva tapa kommunikoida edelleen.
ainakin iphonella näkee viestiä pyyhkäistäessä, että onko se luettu ja monelta, sori :)
Niin tapahtuu, jos viestin vastaanottajalla on Iphone ja viesti tulee Messengerin (Applen ohjelma, joka tunkee tekstiviestin tilalle) kautta. Arvannet jo että minulla ei ole IPhonea eikä myöskään sellaista tule. Vaimolla on ja siksi tunnen hyvin kapistuksen hyvät ja huonot puolet. Äsken tullut IoS 9 tuntuu korostavan huonoja puolia ja aiheuttaa sähköpostien päivittymiseen pitkiä viiveitä ainakin gmailia käytettäessä.
Lähetän kavereilleni vain tekstareita. Lapsilleni whatsappeja.
Oon viiskymppinen.
Minä, koska mulla on niin vanha puhelin, ettei siihen saa Watsupia tms.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että en ole vähävarainen kusilutka jonka on pakko kytätä joka senttiä jotta riittäisi rahulia sidukkaankin joten ei jää varaa tekstariin.
luottotiedottomat pissikset, joilla on 046-alkuinen prepaid-liittymä varmaan käyttävät sitä eniten? Villi keikkaus vaan....tiedä sit?
Vierailija kirjoitti:
Niin tapahtuu, jos viestin vastaanottajalla on Iphone ja viesti tulee Messengerin (Applen ohjelma, joka tunkee tekstiviestin tilalle) kautta.
iMessagea tarkoitit? Sen systeemin voi halutessaan kytkeä pois päältä. iOS9 on minullakin mutta en ole mitään Applen omaa messengeriä huomannut. Ellei se sitten ollut niissä uusissa appseissa jotka poistin suorin tein kun uuteen puhelimeen vaihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystalo lähettää tekstiviestejä - ajatella, miten vanhanaikaista!
kuin myös Mehiläinen, Oral, meidän kaupungin neuvolapalvelu... ehkä jokin muukin paikka joka ei nyt tähän hätään tule mieleen. Ai kamalaa tosiaan miten vanhanaikaista! Nyt meni yöunet!
Siis aatella, Sonerakin lähettää tekstiviestejä, ja Posti, ja Matkahuolto!
Myös KELA lähettää tekstiviestejä.
Käytän watsauppia ja kikkiä JA tekstaria. Jälkimmäisellä viestittelen yli 70-vuotiaille.
Minä lähetän äidilleni, jolla ei ole älypuhelinta kännykkänä.
Äiti vastaa laittamalla postikortin, ellei sitten soita.
Äiti on 87 ja hän osaa lukea viestit, mutta ei ole viitsinytopetella tekstarin lähettämistä.
Käytän vanhempieni kanssa tekstivietejä, koska heillä ei ole älypuhelimia. Lasten kanssa Whatsapp on kätevä, kun siinä voi muodostaa oman ryhmän ja viestitellä niin että kaikki perheenjäsenet näkevät kertakirjoittamalla viestin.
Mites arvon ap käyttää whatsuppia, jos ei ole verkkoa saatavilla? Esim. meillä töissä ei saa omia puhelimia kytkeä työpaikan verkkoon, eikä siihen salasanojakaan anneta eikä lähellä ole muutakaan mistä voisi ottaa yhteyden. Verkko on suojattu.
Junassa myös verkko on onneton, tekstarit toimii paremmin. Eikä tuolla perähikiän mökillä ollut mitään langatonta verkkoa sen enempää kuin langallistakaan. Tekstiviestit taas toimii lähes missä vaan nykyään. Vai eikö ap tiennyt, ettei whatsapp tarvitsee toimiakseen wifin ja ilmaista wifiä ei ole tarjolla ympäriinsä missä vaan?
Tiedän itseni! (Tekstiviesti toimii aina, jos vaan on puhelinverkkoa. Nettiviritykset toimivat jos toimivat. usein ei ;-) t. Alan kouluttaja.
Mä laitan viestejä ja mulle laitetaan viestejä. Koska olen suurimman osan ajasta wifin ulottumattomissa. Tekstarit sentään kulkee (jos kulkee, ei aina nekään tai edes puhelut).
Mun mies, se ei halua ladata oikein mitään sovelluksia, varsinkaan whatsappia. Se lukee sovellusten käyttöehdot tarkkaan ja hylkää kaikki, jotka haluaa käyttöönsä mm. sijaintitiedot, mikrofonin käytön, osoiteluettelon tiedot, tekstiviestitiedot jne. Ymmärrän tavallaan, onhan se aika pelottava ajatus että jollain firmalla on mahdollisuus ja minun suostumukseni esim. kuunnella mikrofonin kautta puuhailujani. Noh, itse olen sysännyt nämä ajatukset taka-alalle ja whatsappaan onnessani muiden paitsi mieheni kanssa, joille lähetän tekstiviestejä.