riitatilanne työpaikan siivoojan kanssa

Vierailija

Hei nyt olisi neuvot tarpeen. Minulla ja työpaikan siivoojalla on kiusallinen tilanne, hän on suuttunut palautteesta ja nyt minusta tuntuu että työpistettäni ei ole asiallisesti siivottu. Minulla on pölyherkkyys joten asianmukainen siivous on ensiarvoista (riitakuvio liittyy tähän). Miten edetä? En haluaisi eskaloida tilannetta joten toimiiko se jos ottaa siivoojan työnantajaan suoraa yhteyttä? Haluan välttää ikäviä yhteenottoja. Työpaikka on toimisto ja siivous on ostettu palvelu.

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Millainen siivouksen on sovittu toimiston ja siivousfirman kesken? 

Jos vaadit enemmän mitä sopimuksessa on, niin silloin joudut kyllä ihan itse sen extran puunaamaan, etkä voi siivoojaa siitä syyttää.

Eli avaisitko tilannetta vähän tarkemmin? Miten annoit palautteen siivojalle? Oletko keskustellut toimistossa henkilön kanssa, jolla on vastuulla nämä sopimukset siivouksesta? 

Vierailija

Kaikkien osapuolten näkemys kuuluviin, ja yhteys siistijän esimieheen, ei asianomaiseen. Ja jos et itse ole pomo, niin oma esimiehesi ottaa yhteyttä siivouspalvelujen tuottajaan.

Vierailija

Meillä työnantaja on ostanut vain perussiivouksen, pölyherkillä on velvollisuus pitää työpisteensä pölyttömänä. Eli jos ostettu siivous ei riitä, he siivoavat itse vaikka 20 min välein.

Vierailija

Olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa. Tarkista ensin minkä tasoinen siivous teillä on ostettuna. Kuinka usein paikat on sovittu pyyhittävän ja millä edellytyksillä. Ethän pidä roinaa pöydälläsi, että siivooja pääsee pyyhkimään? Jos sopimusta ei noudateta, sitten yhteys siivousyritykseen. Ei tämä ole sinun ja siivoojan henk.koht. ongelma, vaan kyse on tehdyn palvelusopimuksen noudattamisesta. Yrityksesi tulee olla kiinnostunut, että saavat sen mistä maksavatkin. Ei mitään typerää riitelyä, vaan asiat asioina.

Vierailija

Meillä (minulla on oma työhuone) lattiat mopataan kaksi kertaa viikossa, paperikori tyhjennetään ja pöytä pyyhitään siltä osin kuin se on pyyhittävissä. Esim. minulla on täynnä kirjoja, kansioita ym. , että pyyhittävää ei oikein ole. 

Siivoojahan ei saa siirtää yhtä ainutta esinettä, ainoastaan nyt tuolia vähän siirtää moppauksen tieltä. 

Jos ei kelpaa, niin itse on heiluttava rätin kanssa. Minulle kelpaa aivan hyvin. Minun tapauksessani jopa tuhlailevaa käyttää siivoojaa, Paperikorissa ei ole juuri mitään, hyvin voisin itse tyhjentää. Lattiassa ei mitään, koska käytän sisäkenkiä. Pölylle en ole herkkä. 

Ymmärrän, jos siivooja on kyrpiintynyt jupinaasi, jos hän on noudattanut sopimusta. Sinun vammasi ei hänelle kuulu. 

Vierailija

Olen itse vähän huono konfliktitilanteissa, helposti menee yli ja henkilökohtaisuuksiin. Se on tätä temperamenttisen ihmisen elämää. En lähde nyt availemaan palautetilannetta sen enempää, mutta fakta on että pölyä löytyi. Oletan että siivousfirma ratkaisee ongelman siivoojan kanssa ja varmaan jos ovat ammattimaisia joku anteeksipyyntökin on odotettavissa? AP.

Vierailija

Meillä kans työpisteet pölyiset, en tajua näitä nykyisiä sopimuksia että otetaan rätillä vaan joskus ja jouluna ja vaan tietystä kohdasta. Siivooja meilläkin 8h/pv joten luulis ehtivät, mutta kun on kovempi ajella pesukoneella pitkin hallia. Ei tarvi ees kävellä.

Vierailija

Meillä siivouksen taso laski kuin lehmän häntä siinä vaiheessa, kun siivous ulkoistettiin siivousfirmalle.

Talon omat siivoojat siivosivat kohteen kokonaisvaltaisesti, kun taas ostopalvelun kanssa oli tarkkaan määritetyt ajat ja rajatut kohteet.

Vierailija

Itse olen ottanut työpisteestä kuvia ja antanut palautetta, jos siivous on ala-arvoista.

Kyllä pomolta varmasti tulee kuittia sitten myöhemmin siivoajalle..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vähän huono konfliktitilanteissa, helposti menee yli ja henkilökohtaisuuksiin. Se on tätä temperamenttisen ihmisen elämää. En lähde nyt availemaan palautetilannetta sen enempää, mutta fakta on että pölyä löytyi. Oletan että siivousfirma ratkaisee ongelman siivoojan kanssa ja varmaan jos ovat ammattimaisia joku anteeksipyyntökin on odotettavissa? AP.

Siis vittuilit siivoojalle niin, että itseäsikin nolottaa mitä tuli sanottua, mutta anteeksipyyntöä ja kurinpalautusta siivoojalle olet vailla? Right...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivouksen taso laski kuin lehmän häntä siinä vaiheessa, kun siivous ulkoistettiin siivousfirmalle.

Talon omat siivoojat siivosivat kohteen kokonaisvaltaisesti, kun taas ostopalvelun kanssa oli tarkkaan määritetyt ajat ja rajatut kohteet.

Tuota noin... sen siivousfirman siivoojan pitäisi siis mielestäsi tehdä jotain muuta kuin sopimuksessa on sovittu? Totta kai hänellä on tarkasti määritetyt ajat ja rajatut kohtaat!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin... sen siivousfirman siivoojan pitäisi siis mielestäsi tehdä jotain muuta kuin sopimuksessa on sovittu? Totta kai hänellä on tarkasti määritetyt ajat ja rajatut kohtaat!

Lähinnä totesin mikä oli lopputulos ulkoistamisesta ja mikä on tilanne nykyisin monella työpaikalla

Ei siellä allergaisiivouksia tehdä vaan hutaistaan sopimusken mukaiset paikat. Pöydän pyyhkimiset on merkattu tietylle viikonpäivälle, jos pöydällä sattuu olemaan silloin papaereita ei sitä luonnollisesti pyyhitä. Itselle pitäis laittaa hälytys kännykkään, että muistaa tyhjätä pöytänsä oikeana päivänä.

Meillä esimerkiksi on melkein 50 cm leveät ikkunalaudat ikkunoiden alla, ne ilmeisesti pitäisi pyyhkiä itse :) Tätä ongelmaa ei ollut talon omien siivoojien kanssa.

Vierailija

Ei se ulkoistettu siivooja SAA tehdä mitään muuta kuin sopimuksessa mainitut, muuten oma firma rääkäisee kun niiltä jää rahaa saamatta. Mäkin ihmettelin pölyisiä pöytiä tasan niin pitkään kuin yhden kesän siivosin. Oli muuten veemäistä hommaa, ei edes se työ, vaan tietyt "asiakkaat"...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat