Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin rantalomalle marraskuussa?

Vierailija

9.11 siis viikon lomalle johonkin lämpimään. Rantaa ja aurinkoa PLIIS! Mites las palmas? Ja muutenkin Kanariaan millon yleensä matkustetaan?

Kommentit (12)

Vierailija

No mene, jos löydät hyvän matkan! Me jätettiin liian myöhään varaus, eikä päästy minnekään. Ollaan nyt sitten helvetti 2 viikkoa Suomessa. Meillä on 5-henkinen perhe, ja budjetti oli 4000€. Kyllä ketuttaa!

mie

Vähän vaikea neuvoa, jos et kerro edes millainen porukka lähdössä, aikuisia vai lapsia ja millaista paikkaa ylipäätänsä etsitte? Las Palmasissa on tullut käytyä vuosia sitten. Kiva pitkä rantahan siellä on. Itse tykkäsin, kun kuitenkin vähän vilkkaampi paikka ja kaupunki. Taskuvarkaita kyllä oli, mutta monestihan se on omasta huolimattomuudesta kiinni. Ihmettelen kyllä, miten edellinen kommentoijaei ole 5-henkisen perheen kanssa päässyt mihinkään! Ei ole vaikea bongata lentoja erikseen ja itse varata myös majoitus, valintaa on vaikka kuinka paljon ja tulee muuten paljon halvemmaksi kuin matkatoimiston kautta. Eikä vaadi kummoista kielitaitoakaan, osa sivustoista on ihan suomeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea neuvoa, jos et kerro edes millainen porukka lähdössä, aikuisia vai lapsia ja millaista paikkaa ylipäätänsä etsitte? Las Palmasissa on tullut käytyä vuosia sitten. Kiva pitkä rantahan siellä  on. Itse tykkäsin, kun kuitenkin vähän vilkkaampi paikka ja kaupunki. Taskuvarkaita kyllä oli, mutta monestihan se on omasta huolimattomuudesta kiinni. Ihmettelen kyllä, miten edellinen kommentoijaei ole 5-henkisen perheen kanssa päässyt mihinkään! Ei ole vaikea bongata lentoja erikseen ja itse varata myös majoitus, valintaa on vaikka kuinka paljon ja tulee muuten paljon halvemmaksi kuin matkatoimiston kautta. Eikä vaadi kummoista kielitaitoakaan, osa sivustoista on ihan suomeksi.

Kun syyslomaviikkojen lennot on täynnä, ääliö! Loppuunmyytyjä! En ole tuo kommentoija, mutta mekään ei päästy minnekään tänä vuonna. Jotain 5 tähden hotelleja oli, sikamaiset hinnat ja jäljellä olevilla lennoilla tyyliin 2 paikkaa. Syyskuussa yritettiin varata. Ollaan varattu lennot ja hotelli erikseen vuosia, mutta niitä ei syyslomalle saanut, lennot täynnä. Turkkiin oli vapaita paikkoja, en lähtisi mistään hinnasta. Bulgariaan oli Norwegianilla muutama paikka, mutta siellä on koululääkäreitä, noin 15 astetta, ja sataa, eli ei uintikelejä. Äkkilähtöjä päivystetään myös, ei tullut!!!!! Miehellä ainoa lomaviikko nyt ennen ensi kesää. Hemmetti!

Kata***

Miksi pitää jättää viime tippaan varaus? Jos on pakko päästä, kannattaa varata ajoissa, niin ei harmita. Itse varasin viimeisimmän Mallorcan reissun majoituksen 14 kk ennen matkan alkua, eli saimme sen mitä halusimme. Lennot varattiin heti kun kyseisen matkan lennot olivat varattavissa ja saatiin edullisesti (hinta nousi koko ajan, kun lähtö läheni). Pitää myös osata etsiä. Kaveri (5-henkinen perhe) varasi kyllä vielä syyskuussa reissun syyslomaviikolle Espanjaan. Lennot erikseen ja ottivat majoituksen yksityiseltä homeawayn kautta.

Vaihtoehtoja

Kokeilepa vaikka Kanarian-saaria tai Dubaita, kun ranta ja aurinko on tähtäimessä. Portugalissa - jopa Etelässä - ja Turkissakin säässä voi olla yllätyksiä marraskuussa. Dubaihin pääsee myös itse järjestetyllä lomalla jos seuramatkoja ei löydy. Hintaa neljältä aikaiselta hyvätasoisessa huoneistossa (4 tähteä)  lentoineen voi olla vieläkin alle 3000 eurolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea neuvoa, jos et kerro edes millainen porukka lähdössä, aikuisia vai lapsia ja millaista paikkaa ylipäätänsä etsitte? Las Palmasissa on tullut käytyä vuosia sitten. Kiva pitkä rantahan siellä  on. Itse tykkäsin, kun kuitenkin vähän vilkkaampi paikka ja kaupunki. Taskuvarkaita kyllä oli, mutta monestihan se on omasta huolimattomuudesta kiinni. Ihmettelen kyllä, miten edellinen kommentoijaei ole 5-henkisen perheen kanssa päässyt mihinkään! Ei ole vaikea bongata lentoja erikseen ja itse varata myös majoitus, valintaa on vaikka kuinka paljon ja tulee muuten paljon halvemmaksi kuin matkatoimiston kautta. Eikä vaadi kummoista kielitaitoakaan, osa sivustoista on ihan suomeksi.

Kun syyslomaviikkojen lennot on täynnä, ääliö! Loppuunmyytyjä! En ole tuo kommentoija, mutta mekään ei päästy minnekään tänä vuonna. Jotain 5 tähden hotelleja oli, sikamaiset hinnat ja jäljellä olevilla lennoilla tyyliin 2 paikkaa. Syyskuussa yritettiin varata. Ollaan varattu lennot ja hotelli erikseen vuosia, mutta niitä ei syyslomalle saanut, lennot täynnä. Turkkiin oli vapaita paikkoja, en lähtisi mistään hinnasta. Bulgariaan oli Norwegianilla muutama paikka, mutta siellä on koululääkäreitä, noin 15 astetta, ja sataa, eli ei uintikelejä. Äkkilähtöjä päivystetään myös, ei tullut!!!!! Miehellä ainoa lomaviikko nyt ennen ensi kesää. Hemmetti!

Höpöhöpö, ettei muka minnekään pääse. Jos on valmis lentämään välilaskujen kanssa, pääsee ihan minne vain. Voin etsiä sinulle vaikka lennot Las Palmasiin, jos haluat.

Vierailija

Itse tapaan jo heti alkuvuodesta varata meidän 5-henkiselle perheelle matkan (yleensä mennään marras -tai joulukuussa). Koska otamme pakettimatkan, on melki pakko varata ajoissa. Nyt lähdetään Kanarialle. Me ei vaadita muuta kuin lämmitetyt altaat ja all inclusive/puolihoito. Maataan, uidaan ja syödään ja ladataan akkuja+d-vitamiinivarastoja :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää jättää viime tippaan varaus? Jos on pakko päästä, kannattaa varata ajoissa, niin ei harmita. Itse varasin viimeisimmän Mallorcan reissun majoituksen 14 kk ennen matkan alkua, eli saimme sen mitä halusimme. Lennot varattiin heti kun kyseisen matkan lennot olivat varattavissa ja saatiin edullisesti (hinta nousi koko ajan, kun lähtö läheni). Pitää myös osata etsiä. Kaveri (5-henkinen perhe) varasi kyllä vielä syyskuussa reissun syyslomaviikolle Espanjaan. Lennot erikseen ja ottivat majoituksen yksityiseltä homeawayn kautta.

Kuinka kauan ennen lomaa tiedät saavasi lomaa? Yleensä lapsiperheissä molemmat töissä ja lomia saa harvoin samaan aikaan. Minä toimistotyöläisenä saan tietää kesälomani huhtikuun viimeiseen päivään mennessä. Mies samoihin aikoihin. Joskus sattuu viikko tai pari yhtä aikaa. Viime kesänä oltiin kesäkuun lopussa viikko yhtä aikaa

lomalla ja varattiin heti kun lomat varmistui, eli toukokuun alkupäivinä. Muut lomat mies saa tietää noin kuukautta tai paria ennen, koska työnantaja ei palkkaa sijaisia. On käynyt niinkin, että mies sai jouluviikon lomaa, vaikka piti olla töitä. 

Emme ole saaneet hyviä kokemuksia home awaysta, kaksi kertaa oltu Espanjassa ja molemmissa sähläystä. Viimeksi kesäkuussa oltiin. Toisessa kämpässä avaimet tuotiin vasta iltapäivällä, vaikka oli sovittu kymmenen jälkeen. Epäkohteliasta käytöstä! Ja kusihätä yllätti lapset odottaessa avainten tuojaa, toisen housut märkänä kun etsittiin kahvilaa/yleisövessaa. Ja toisella kerralla oli niin paskainen kämppä, että hyi olkoon. Roskatkin oli viemättä. Suomalaiseen makuun siivous oli heikkoa. Oli pakko pestä suihku, allas ja jääkaappi heti tullessa. Nuori asunnon haltija ei ilmeisesti ollut erityisen siisti ihminen. Laitoin nettiin palautteen, että olipa epäsiisti huoneisto. Meidän perhe mieluummin säästää pari sataa lisää ja ottaa pakettimatkan.

Vierailija

Marraskuussa Euroopassa kylmää, ei mitään rantakelejä. Asuin nuorempana Espanjassa. Jos käy tuuri, voi olla +20 lokakuun lopussa, marraskuun alussakin. Jos ei käy tuuri, sataa ja on alle +10.

hulabaloo
Seuraa 
Liittynyt8.10.2015

Jos on mahdollisuus venyttää 10 päivään loma niin itsellä on ainakin hyviä kokemuksia meksikon Cancunista. Sinne all inclusive hotelliin niin saa rentoutua kunnolla sen reilun viikon verran. Finnairin suorat lennot ei ole niin paha kuin mitä voisi olettaa. Se muutama tunti lisää perus kanarian lentoihin on kyllä sen arvoista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat