Synnytyksen käynnistyminen, kokemuksia.

kärsimätön

Olen voinut koko raskauden ajan hieman liiankin hyvin, mitään ns. raskausoireita ei ole ollut ja nyt laskettuaika koitti tänään. Edelleen voin erinnomaisesti, ei kipuja, ei mitään. Energiaakin riittää hyvin. Ennakoiko tämä, että synnytys menee reippaasti yliajalle, kerta olen niin hyvävointinen niin ehkä vauvakin päättää, että ei tässä mikään kiire ole ulos? Ei supisteluita, mahan laskeutumista eikä limatulppa havaintoja. Onko kenelläkään lähtenyt synnytys spontaanisti käyntiin vastaavanlaisessa tilanteessa ilman mitään ennakko-oireita, ja että koko raskauden ajan on voinut niin hyvin, että ei edes kunnolla tiedä miltä raskaus tuntuu? Kokemuksia näin odotellessa olisi mukava lueskella. :)

Kommentit (5)

Vierailija

Toinen lapseni syntyi 10 päivää la:n jälkeen. Ilman mitään ennakkovaroituksia ensimmäinen supistus klo 22 ja siitä se lähti. Poika syntyi aamulla klo 8. Raskaus sujui täysin ilman ongelmia. Ei kipuja ,ei pahoinvointia ja pystyin liikkumaan ja nukkumaan hyvin synnytykseen asti.

Vierailija

Mulla ei ole ollut mitään ennakko-oireita kummassakaan synnytyksessä. Ekassa raskaudessa oli ihan hyvä vointi (kaikenlaisia oireita kyllä oli), tokassa raskaudessa ihan hirveä olo lähes koko raskauden ajan.

Vierailija

Minulla oli tosi helppo raskaus, missään vaiheessa ei ollut oikein mitään kipuja tai harjoitussuppareita. Lenkkeilin viimeiseen asti ja jaksoin touhuta. Mahakaan ei ollut laskeutunut ennenkuin synnytys sitten käynnistyi. Kaikillahan se maha ei ilmeisesti edes laskeudu, riippuu kai naisen ruumiinrakenteesta ja selän pituudesta.

Mulla siis alkoi supistella päivää ennen laskettua aikaa. Nämä siis ekat tuntemukset supistuksista koko raskauden aikana. Supistukset kestivät ensin noin 6 tuntia ja olivat aika pieniä vielä, lähinnä menkkakivuilta tuntuivat. Sitten loppuivat ja palasivat taas myöhään illalla kovempina ja tässä vaiheessa tuli myös pieniä osia siitä limatulpasta. Sitten olikin jo niin kovat kivut että lähdettiin synnärille, lapsi syntyi sitten aamulla eli juurikin laskettuna päivänä :)

Eli ei se välttist meinaa että yliajalle menee, jos ei ole mitään tuntemuksia ollut ja olo on hyvä! Mäkin olin ihan varma että yliajalle mennään, mutta sitten ne supparit yhtäkkiä alkoivatkin ja se oli menoa sitten! Niin ja ensimmäinen synnytys /lapsi oli minulle :)

Vierailija

Kaksi raskautta takana, vointi molemmissa oli hyvä. Ensimmäinen lapsi syntyi 2 vkoa la:n jälkeen, supisteluja oli, mutta ei tapahtunut mitään, eli käynnistettiin. Toinen lapsi syntyi vko etuajassa, lapsivedet lähtivät, mutta siinä se, ei muuta, eli käynnistettiin sitten tämäkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat