Mikä arkinen pakollinen "paha" aiheuttaa ärtymystä
Jostain pienestä jutusta kyse. Itsellä piilolinssien läträys ja naaman pesu.Ei vaan aina jaksais,
Kommentit (32)
Ärsyttää ruoan miettiminen, kun pitäisi muka olla niin vaihtelevaa ja erilaista, koska samaan ruokaan kyllästyy nopeasti. Ärsyttää, kun yrittää kysyä toisilta, mitä he haluaisivat ja vastauksena on: "Ihan sama, päätä sinä" tai jos joku kysyy: "Mitä sinä olet tänään ajatellut laittaa ruoaksi?" Vittu en minä aina tiedä ja keksi. Jos itse saisin päättää, niin en edes laittaisi joka päivä lämmintä ruokaa, vaan joskus voisin syödä pelkkää salaattia tai leipää ja hedelmiä. Mutta eihän se tietenkään muille sovi, vaan mun velvollisuus on laittaa se lämmin ruoka.
Inhoan myös juuresten kuorimista ja pilkkomista, vaikka kasvisruokaa rakastankin ja usein teenkin.
Sukkien pyykkihuolto: kuivumaan ripustaminen (varsinkin lasten sukat on s&tanasta kun ne tippuilee sata kertaa) ja sitten se kuivuneiden kasan läpikäynti ja "paritus". Näännyttävää.
Tekemisen keksiminen 2,5-vuotiaan kanssa niinä päivinä, kun tämä ei ole hoidossa. Joo, viikonloppu nyt vielä menee, mutta huomennakin herätään kasilta ja siinä sitten mietitään, mitä vois tehdä...taasko puistoon, jossa ei ole ketään, vai jäädäänkö kotiin ja muksu pistää kamalan sotkun pystyyn jne.
Herääminen, ulos lähteminen, töissäkäynti, ruoan laittaminen ja siitä aiheutuvan sotkun ja tiskin selättäminen, lasten nukkumaan laittaminen, puhtaan pyykin viikkaus ja kaappeihin vieminen, koiran ulkoilutus.
Lapsen hanskojen pukeminen. 1v10kk huutaa että "itte!!", ei anna auttaa, menettää hermonsa kun ei onnistu ja parkuu pää punaisena. Ja sama juttu kenkien kanssa.
Pakollinen herääminen töihin aikaisin kun ei millään jaksais.
Töissä ystävällistä esittäminen kusipäille.
Ruuanlaitto ja se miettiminen miten keksisi jotakin terveellistä ja edullista syötävää.
Vuokran maksaminen - ei tee mieli maksaa itseä kipeäksi kun ei edes saa yörauhaa naapurilta.
suihkussa käynti ja vaatteiden pyykkiin vienti.
Itse rakastan kaupassa käyntiä, kokkausta ja tiskausta ja voisin vaikka tehdä niitä työkseni mutta etenkin suihkuilu inhottaa osittain kylmyyden takia.
Laskujen maksu, sekä siksi että tietää ettei ole varaa kaikkiin, että se homma itessään (sisäänkirjautuminen kaikkine tunnuksineen, numeroiden näpyttely jne.).
Vessan pesu. Kirjaimellisesti paskahomma.
Siivous. Koska työn tulos haihtuu savuna ilmaan.
Pyykkisouvi..Kone pesee kyllä, mutta se kuivamaan laitto ja kuivien viikkaus kaappiin.
Laittautuminen aamuisin ja sitä varten ajoissa herääminen. Eihän siinä mitään, jos olisi luonnonkaunis tai edes ihmisen näköinen ilman mitään vaivaa, mutta kun en ole, enkä halua säikytellä muita ihmisiä, niin pakko se on meikata ja laittaa hiukset. Oliskin helppoa, jos voisi vain aamuisin pukea vaatteet päälle ja lähteä.
Seksi. Miehen tarve jutella. Haluaisin vain olla rauhassa ja lukea kirjaa. Mutta aina perkele on joku keskeyttämässä.