Selostakaa mulle mitä flirtti on?

Vierailija

Yksi ihminen on tässä useaan kertaan maininnut että välillämme on jatkuvaa flirttiä. En tiedä olenko niin yksioikoinen ja konkreettinen ihminen etten oikein ymmärrä mikä välillämme sitä on. Mitä flirtti siis on, miten se ilmenee ja mitä sillä tavoitellaan? Mistä huomaa että toinen flirttaa? Esimerkkejä pliis :)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mistä huomaa? Ilmeistä (mm. nk. veikistelyä), äänensävystä, puheen nopeudesta (yleensä nopeutuu), kuinka ruumiinasennot peilaa toisiaan, nauramisesta (paljon). Voi olla myös koskettelua (ei härskiä)
Nämä kaikki näkee kauempaakin kahdesta ihmisestä vaikkei kuulisi mitä puhuvat. Puhe yleensä pitkälti kiusoittelua, vitsailua.

Vierailija

Normaaleihin sosiaalisiin taitoihin kuuluu tunnistaa ainakin seökeä flirtti. Jos ei osaa, kannattaa petrata vaikka muita ihmisiä tarkkailemalla.

Vierailija

Hmmmm... No minä tykkään nauraa ja vitsailla ja heittää kaksimielistä läppää jne. Jos toinen on yhtään samantyylinen ja "antaa siimaa" niin varmasti käytän tilaisuuden hyväkseni, pelleilen ja nautin. Onko flirtti jotain tarkoituksellista ja tavoitteellista? Onko jokin asia sellainen "varma", mitä ei voi laskea normaaliksi leikinlaskuksi ja päivänpiristämiseksi, vaan kertoo kiinnostuksesta toista ihmistä kohtaan?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Flirttiin ei tarvi olla ees kasvokkain, onnistuu helposti myös viesteillä.

Tämäkin kiinnostaa, miten tekstarilla flirttaillaan? Tietyt hymiöt?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hmmmm... No minä tykkään nauraa ja vitsailla ja heittää kaksimielistä läppää jne. Jos toinen on yhtään samantyylinen ja "antaa siimaa" niin varmasti käytän tilaisuuden hyväkseni, pelleilen ja nautin. Onko flirtti jotain tarkoituksellista ja tavoitteellista? Onko jokin asia sellainen "varma", mitä ei voi laskea normaaliksi leikinlaskuksi ja päivänpiristämiseksi, vaan kertoo kiinnostuksesta toista ihmistä kohtaan?

ap

Eli käyttäydyt kuten tyypillisesti toiseen ihastumassa oleva ihminen. Raivostuttavia nuo kaltaisesi, kun ei sitten VOI EROTTAA, onko se ihastunut vai ei ja pahimmassa tapauksessa vaikka takaraivossa jyskyttäisi, ettei toinen ole vakavissaan, niin itse menee huomiosta kuitenkin niin lääpälleen, varsinkin sellainen, joka sitä ei koskaan muuten saa, että itse ihastuu. Mulle kävi niin, enkä ole päässyt asian yli vieläkään, ettei toista kiinnostanutkaan oikeasti aloittaa suhdetta kanssani, vaikka ei ole muidenkaan kanssa aloittanut ja sanoi vieläpä haluavansa parisuhteen. Melkein tuntui henkiseltä raiskaamiselta se.

Vierailija

En halua flirttailla. Jos toinen osapuoli rakastuisikin minuun niin se olisi kauhea tilanne, koska kokisin leikkineeni toisen tunteilla ja aiheuttaneeni hänelle sydänsuruja. Häpeäisin, etten ollut tajunnut toisen ottaneen minut vakavasti. Vasta jos on satavarma, että toinen ei halua rakastua eikä kaipaa mitään rakkaussuhdetta tms. minusta on ok flirttailla.

Vierailija

Otattekohan jotkut liian tosissaan flirtin? Se on hyvän olon jakamista. Mä pidän susta-vuorovaikutusta jolla ei ole sen kummempaa päämäärää. Miksi tulisi paha mieli siitä että joku hymyilee ja osoittaa viihtyvänsä seurassasi? Ihastuminen on toinen juttu, se sanotaan sanoin. Flirttiä voi olla sukupuolesta riippumatta ihmisten kesken.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Otattekohan jotkut liian tosissaan flirtin? Se on hyvän olon jakamista. Mä pidän susta-vuorovaikutusta jolla ei ole sen kummempaa päämäärää. Miksi tulisi paha mieli siitä että joku hymyilee ja osoittaa viihtyvänsä seurassasi? Ihastuminen on toinen juttu, se sanotaan sanoin. Flirttiä voi olla sukupuolesta riippumatta ihmisten kesken.

Niin mutta ihastuminenkin on mä pidän susta -vuorovaikutusta, niin eihän sitä erota siitä mitenkään. Flirtti on vain toisen jallittamista ja pahaa varsinkin sellaiselle, johon ei kukaan koskaan ihastu, koska sitä sitten on niin ylionnellinen kun toinen osoittaa pitävänsä ja se ei näytä vain kaverilliselle pitämiselle.

Vierailija

Flirtti on katseita ja eleitä, joilla pyritään näyttämään toiselle että on kiinnostunut. Kun siihen tulee lisäksi puheet ja yhteidenotot esim. viestittelyin niin se ei ole enään flirttiä vaan se on jo suoraa toimintaa. Näillä siis on ero. Flirtti on harmitonta ja sitä voi tehdä joskus  ihan parisuhteessakin vieraalle ja se ei tarkoita mitään. Suora toiminta taas ei ole harmitonta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Se on juuri sitä päivänpiristämistä josta molemmat nauttii, ei flirtillä ole mitään tarkoitusta, eikä se tarkoita edes sitä että olisi kiinnostunut toisesta missään mielessä, se vaan on tapa kommunikoida, pientä silmäniskua yhteistyön sujuvoittamiseksi, esim. kauppaa tehdään usein pienellä flirtillä miesten ja naisten kesken. Toki ihminen voi flirttailla siinä mielessäkin että on kiinnostunut ja yrittää iskeä, mutta se menee jo herkästi flirtin yli ja alkaa tulla jo oikeita ehdotuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flirttiin ei tarvi olla ees kasvokkain, onnistuu helposti myös viesteillä.

Tämäkin kiinnostaa, miten tekstarilla flirttaillaan? Tietyt hymiöt?

ap

Joo, tietyt hymiöt, vihjailevat lauseet (kolme pistettä perässä) yms. Vaikea selittää

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se on juuri sitä päivänpiristämistä josta molemmat nauttii, ei flirtillä ole mitään tarkoitusta, eikä se tarkoita edes sitä että olisi kiinnostunut toisesta missään mielessä, se vaan on tapa kommunikoida, pientä silmäniskua yhteistyön sujuvoittamiseksi, esim. kauppaa tehdään usein pienellä flirtillä miesten ja naisten kesken. Toki ihminen voi flirttailla siinä mielessäkin että on kiinnostunut ja yrittää iskeä, mutta se menee jo herkästi flirtin yli ja alkaa tulla jo oikeita ehdotuksia.

Hyi, kaikki ei tosiaan nauti, en tykkää tuon kaltaisesta toiminnasta yhtään.  Jos ihmisestä on kiinnostunut niin silloin sen voi näyttää. Jos ei mitään syvempää mukana, niin sitten jätetään ne silmäniskut, hipaisut yms. vihjailut pois. Työpaikalla esim. on kiusallista olla mukana flirttailussa tai olla esim. mukana jos kaksi muuta flirttailee muiden seurassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen on tässä useaan kertaan maininnut että välillämme on jatkuvaa flirttiä. En tiedä olenko niin yksioikoinen ja konkreettinen ihminen etten oikein ymmärrä mikä välillämme sitä on. Mitä flirtti siis on, miten se ilmenee ja mitä sillä tavoitellaan? Mistä huomaa että toinen flirttaa? Esimerkkejä pliis :)

Naisten, miksei miestenkin puolelta lähinnä sellaista perseen keikuttelua, ym. käärmemäistä "luikertelua". Sanallinen flirttailu on sitten oma lukunsa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat