Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yök (kyläpaikan tarjoilut)

Vierailija

Kävin lasten kans tutussa lapsiperheessä kylässä. Kahvipöydässä kaveri tarjosi jo avattua limpparia jota olisin ottanut mutta luojan kiitos näin kun perheen 6-v. tyttö otti pullon ja joi siitä suulta. Kaveri ihmetteli kun sanoin että nyt siitä ei kyllä muut voi juodakaan enää. Tytöllä oli vielä huulessa rohtuma ( herpes tai märkäruven alku, jospa vaan kuivuudesta halkeili) joten yök yök. Harmitti kun omilta lapsilta piti kieltää juoma kun emäntä ei kuitenkaan vienyt pulloa pöydästä. Ihme sikapossuja sitä onkin!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haukut tarjoiluja monikossa, ja valitat yhdestä typerästä limsapullosta. 

No sama tenava lähmi kaikkia keksejä, ja kun niitä sitten tippui lattialle, nosti takaisin kulhoon. En nyt esim.tuota tullut erikseen maininneeksi kun tuohon olen jo tuttuni luona tottunut (mm. kerran nuorempi tenava söi käsin synttärikakusta joka oli pöydässä ja äiti ei piitannut tuon taivaallista). Olen ehkä liian tarkka.

Ap

Vierailija

Ei tuo kivalta kuulosta. Joskus sukulaiskylässä isäntäperheen räkätautinen tyttö otti asiakseen nuolla tarjolla olevien keksien kuorrutteet ja laittoi takaisin tarjottimelle, siirtyi sitten napsimaan sokerit pullista. Räkäkuplat vain vihelsivät nenustalla. Oli aika ankeaa nähtävää. Pakko oli kieltää omaa poikaa ottamasta varsin mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi hemmetti ne muiden kakarat, onneksi meidän lapsemme ovat täydellisiä.

Omilleni olen jonkinlaiset pöytätavat onnistunut opettamaan.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi hemmetti ne muiden kakarat, onneksi meidän lapsemme ovat täydellisiä.

Ei vaadi erityisiä ponnisteluja opettaajaa lapsille ihan perushygieniaa. Osalle vanhemmista se on on ilmeisesti ylivomaista, näin saadaan lisää aikusia, jotka eivät ymmärrä että WC käynnin jälkeen on pestävä kädet.

Vierailija

En ole kaikkia kommentteja lukenut mutta eihän tuo kuulu hyviin tapoihin - juoda pullosta ja tarjota siitä vieraille....onko tämä jonkun mielestä ok? oikeesti. ? Minullakin lapsia,  jopa 4 kpl mutta onhan se minun (ja mieheni) tehtävä opettaa heille oikeita tapoja elämässä. Yo-juhlissakin missä kävin keväällä noin 3v poika kävi tarjoilupöydällä raapimassa täytekakkua ja pisti suuhun eikä äiti piitannu mitään. Ensin katselin ja sit komensin - ja MINÄ sain oudon ilkeän katseen sen äidiltä. Herreguuuud.

Vierailija

Kyllä, ne pöytätavat...Ihmetyttää kyllä kovasti kun lapsi ottaa täytekeksin toisensa perään, nuolee täytteet ja ottaa uuden käsittelyyn. Tai syö tarjolla olevista leivistä vain täytteet. Sitten niitä puoliksi syötyjä keksejä tai leipiä tms on lapsen edessä kasa. Ja äidit kyllä sanovat että hei, sulla on jo keksi mutta lapsi saa silti ottaa lisää.

Ja tätä olen nähnyt useammassa perheessä. Eli se nykyajan lapsia vaivaa, välinpitämättömät vanhemmat!

j

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ne pöytätavat...Ihmetyttää kyllä kovasti kun lapsi ottaa täytekeksin toisensa perään, nuolee täytteet ja ottaa uuden käsittelyyn. Tai syö tarjolla olevista leivistä vain täytteet. Sitten niitä puoliksi syötyjä keksejä tai leipiä tms on lapsen edessä kasa. Ja äidit kyllä sanovat että hei, sulla on jo keksi mutta lapsi saa silti ottaa lisää.

Ja tätä olen nähnyt useammassa perheessä. Eli se nykyajan lapsia vaivaa, välinpitämättömät vanhemmat!

j

Eikö olekin kurjaa kun muut eivät ole täydellisiä kuten teidän perheessä. Voisitko aloittaa jonkun käytöskoulun niin saataisiin asia ruotuun?

Vierailija

Tarkoitatko, että pöydässä oli puolen litran limupullo teille kaikille vai puolentoista litran pullo? Ja lapsi joi sen suusta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat