Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset syö yövuorossa?

Vierailija

Sehän sekottaa kaikki rytmit oikein kunnolla. Itse syön samoihin aikoihin kun päivävuoroissakin, aamiaisen syön ennenkun menen nukkumaan.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Koska mä en nuku yövuorossa, teen samaa raskasta työtä kuin aamussakin ja tarvitsen energiaa sitä tehdäkseni.

Vierailija

Mitäkö syön? Jugurttia, pähkinöitä, karkkia, suklaata, leipää (yleensä täytetty sämpylä), muroja/myslejä, puuroa... Joskus lämmin ruoka.
Ihan mitä vaan keksii :D itse oon töissä yhessä palvelukodissa ja siellä on yövuoroissa kiva napostella jotain samalla kun valvoo

Vierailija

Varmaankaan ei jaksa muuten. Mutta totta on myös se, että ruoansulatuselimistön rytmi voi häiriintyä ja siitä voi sitten aiheutua vatsavaivoja. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitäkö syön? Jugurttia, pähkinöitä, karkkia, suklaata, leipää (yleensä täytetty sämpylä), muroja/myslejä, puuroa... Joskus lämmin ruoka.
Ihan mitä vaan keksii :D itse oon töissä yhessä palvelukodissa ja siellä on yövuoroissa kiva napostella jotain samalla kun valvoo

Miten pysyt hereillä noilla syömisillä?

En tarkoita, että pitäisi olla syömättä.

Vierailija

Syön, koska on nälkä. Lisäksi se puolen tunnin palkaton ruokatauko on joka tapauksessa pakko pitää työnantajan määräämänä ajankohtana, joten miksi en söisi? Ei siinä oikein ehdi nokosiakaan ottaa, kun koko talossa ei ole edes sellaista sohvaa, jolle voisi oikaista. 

Kolmivuorotyöläisellä ei muutenkaan kauheasti mitään säännöllistä rytmiä ole, kun sunnuntaina voi päästä aamukuudelta töistä ja maanantaiaamuna pitääkin usein jo olla samaan aikaan aloittamassa uutta vuoroa. Harvoin on kahta samanlaista vuoroa peräkkäin, samalla viikolla voi alkaa työt vaikka klo 6.15, 13.00, 9.45, 18.00 ja 22.30.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

koska on silkka mahdottomuus olla syömättä jatkuvasti 24 tuntia!

Sä oot siis töissä 8h/ vrk ja nukut kaikki loput tunnit?

Vierailija

No jos meen nukkumaan aamulla klo 8:30 ja oon sitä ennen syönyt aamupalan ja herään klo 16 -17 aikoihin, juon kahvia ja joskus klo 18 syön lämpimän ruuan ja klo 20 lähen taas töihin, niin mahtais voimat loppua ennen uutta aamupalaa... Syön puolilta öin kevyehkön ruuan ja aamuyöstä jotain välipalaa.

Vierailija

Mäkin syön jokseenkin samassa rytmissä kuin päivälläkin. Yövuoro on 12h ja jos nukun 8 tuntia välissä ja työmatkoihinkin menee joku aika, ei jää montaa tuntia syömiselle jos ei töissä syö.

Syön töissä päivällisen klo 22-23 ja aamupalan klo 4-6. Tämän lisäksi kotona syön kun herään eli noin klo 17-18, joskus jotain pientä ennen nukkumaanmenoa klo 8-9. Eli aika lailla kuten kotonakin söisin, tosin aamupala nyt normaalisti ehkä ei olisi ihan noin aikaisin jos nukkuisin yöni.

Vierailija

Olen tehnyt yövuoroa,kun te vielä imitte tuttia.On ihmisiä,jotka syövät vain jotain kevyttä yöllä työskennellessään,mutta meikäläinen veteli useimmiten lämpimän ruuan joko ruokalasta tilattuna tai sitten kotoa tuotuna.Lisäksi kahvin kanssa voileipää ja tietystiyleensä pyöri pulla/munkki/kakkupiiri.Pakko oli syödä,että jaksoi,kyse oli sukupuuttoon kuolevasta tehdastyöstä.Aamulla painuin nukkumaan,nousin puolenpäivän jälkeen,olin ylhäällä noin klo.17 asti.Sitten nukuin vielä noin 20 ja aloin valmistautua seuraavaan yöhön.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat