80kg ja ei laihdu kunnolla 1000kcal/päivässä?

Vierailija

Paino on nyt suurinpiirtein 80kiloa, synnytyksestä 5kk. Päivittäin liikun paljon vauvan kanssa plus käyn salilla tunnin kerran viikossa. Syömiset on nyt noin 1000kcal päivässä. Tämän viiden kuukauden aikana olen kokeillut ihan kaikkea 1000kcal-1800kcal välillä, millään paino ei vaan putoa vaan jumittaa siinä 80 kilossa. Imettänyt en ole enää pariin kuukauteen, mutta siis imetyskään ei kiloja karisuttanut. Mikähän mättää?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Se 10kg mikä oli raskaudesta johtuvaa jäi synnärille. 90kg painoin siis viimeisillään ja raskauden olin 1700kcal päivässä suurinpiirtein. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettet laihdu 1800 kalorilla, kun kulutukses on varmaa vähän päälle tuhat.

höpö höpö.

kellään ei kulutus ole niin vähän. Eikä kenenkään pitäisi olla alle 1300 kalorin dietillä.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Ei ihme ettet laihdu 1800 kalorilla, kun kulutukses on varmaa vähän päälle tuhat.

[/quot

Jos se on vähän päälle tuhat, niin sittenhän pitäisi painon tippua nyt tällä 1000kcal päivässä? Ja miten se 80kiloisella joka liikkuu paljon voi olla niin vähän? Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jospa miettisit ruokasi sisältöä. Siinä saattaa olla korjattavaa.

Tässä esimerkkipäivä:

Aamupala: ruisleipä juustoviipaleella, maustamaton jogurtti, kahvi (kahviin aina vain rasvatonta maitoa)

Lounas: 150g makaronilaatikkoa ja salaattia

Päivällinen: sama kuin lounas

Välipala: Kahvi ja mandariini

Iltapala: Salaattia (paprika, vihreä salaatti, vähän fetajuustoa)

Huom. Salaateissa en käytä kastiketta. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa miettisit ruokasi sisältöä. Siinä saattaa olla korjattavaa.

Tässä esimerkkipäivä:

Aamupala: ruisleipä juustoviipaleella, maustamaton jogurtti, kahvi (kahviin aina vain rasvatonta maitoa)

Lounas: 150g makaronilaatikkoa ja salaattia

Päivällinen: sama kuin lounas

Välipala: Kahvi ja mandariini

Iltapala: Salaattia (paprika, vihreä salaatti, vähän fetajuustoa)

Huom. Salaateissa en käytä kastiketta. Ap.

No Tuossahan se syy on. Ihan liikaa, miksi lounas ja päivällinen samanlaisia? Toisesta makaronilaatikot pois.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Eikö 1700kcal päivässä ole todella vähän sinun kokoiselle raskaanaolevalle?

[/quote

Loppuraskaudesta oli raskausdiabetes ja olin ihan reippaasti ylipainoinen raskauden alkaessa joten ei tuota kalorimäärää tyrmätty neuvolasta tai äitipolilta ainakaan. Alle kulutuksen sen olisi pitänyt kumminkin olla ja siksi vähän ihmettelenkin että miksi paino ei tavallaan pudonnut yhtään niin että olisin hoikemmassa kunnossa synnytyksen jälkeen. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa miettisit ruokasi sisältöä. Siinä saattaa olla korjattavaa.

Tässä esimerkkipäivä:

Aamupala: ruisleipä juustoviipaleella, maustamaton jogurtti, kahvi (kahviin aina vain rasvatonta maitoa)

Lounas: 150g makaronilaatikkoa ja salaattia

Päivällinen: sama kuin lounas

Välipala: Kahvi ja mandariini

Iltapala: Salaattia (paprika, vihreä salaatti, vähän fetajuustoa)

Huom. Salaateissa en käytä kastiketta. Ap.

No Tuossahan se syy on. Ihan liikaa, miksi lounas ja päivällinen samanlaisia? Toisesta makaronilaatikot pois.

Okei pitää kokeilla keventää vielä lounasta tai päivällistä :) mutta noin kalorimäärissä laskettuna on omituista kyllä minusta silti ettei paino ole tähän mennessä laskenut. Näillä syömisillä nimittäin joskus pääsin aika nopsaan alle 60 kiloiseksi jopa.

Vierailija

Mitenkä yöt sujuu? Mulla on pari kiloa ylipainoa ja ensimmäisen vuoden aikana ei paino tippunut yhtään mihinkään vaikka mitä olisi syönyt. (yöt oli huonoja. Pahimmillaan valvoin kolme tuntia yössä ja päivät raahauduin eteenpäin ihan rättiväsyneenä). Heti kun pojan nukkuminen parani, niin paino alkoi pikku hiljaa tippua ihan normisyömisellä. Nyt pudotusta jo viisi kiloa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kasviksia reilusti enemmän. Vähennä hiilareita ja syö normaalirasvaista ruokaa. Syö, kun on nälkä, älä kellon mukaan.

Kiitos vinkistä, kasviksilla voisin korvata jotain. Mun kyllä pitää syödä aikalailla 4 tunnin välein ateriat, vain sillä liika nälkä ja liika syöminen pysyy kurissa. Ja kun kroppa on tottunut niin sen neljän tunnin välein nälkä tulee. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettet laihdu 1800 kalorilla, kun kulutukses on varmaa vähän päälle tuhat.

höpö höpö.

kellään ei kulutus ole niin vähän. Eikä kenenkään pitäisi olla alle 1300 kalorin dietillä.

Jotkut ylläpitävät painoaan syömällä 1300, joten alle tuon kalorimäärän syöminen on täysin ok. 800kcal voidaan pitää alarajana.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat