Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin luottokorttia tarvii?

Amk

En ole koskaa omistanut luottokorttia, enkä keksi mihin sitä tarviain. Nettioatot onnistuu visa electronilla, samoin kaikki muutkin ostokset. Muistaa vaan siirtää käyttötilille tarpeeksi rahaa niin ongelmia ei ole?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

No mulle pamahti auton huollosta yllättävä 1000e lasku, en halua todellakaan puolta tilistäni laittaa mihinkään perhanan autonhuoltoon joten maksoin luotolla. Sama juttu kun tilaan netistä jotain varsinkin jostain vähän kauempaa niin aina luotolla, koska jos minä en koskaan tilaustani saa niin luottokunta kyllä pitää huolen että rahat saadaan takaisin. Muuten en ole kyllä luottoa tarvinnut, ylättäviä menoja on ollut juurikin auton kanssa tai eläinlääkärissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mulle pamahti auton huollosta yllättävä 1000e lasku, en halua todellakaan puolta tilistäni laittaa mihinkään perhanan autonhuoltoon joten maksoin luotolla. Sama juttu kun tilaan netistä jotain varsinkin jostain vähän kauempaa niin aina luotolla, koska jos minä en koskaan tilaustani saa niin luottokunta kyllä pitää huolen että rahat saadaan takaisin. Muuten en ole kyllä luottoa tarvinnut, ylättäviä menoja on ollut juurikin auton kanssa tai eläinlääkärissä.

Normaalit ihimiset käyttävät säästöjään tuohon tarkoitukseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaa omistanut luottokorttia, enkä keksi mihin sitä tarviain. Nettioatot onnistuu visa electronilla, samoin kaikki muutkin ostokset. Muistaa vaan siirtää käyttötilille tarpeeksi rahaa niin ongelmia ei ole?

En oo koskaan omistanut visa electronia, mihin si,tä tarvii? Nettiostot onnistuu mastercardilla, samoin kaikki muutkin ostokset tarvittaessa.

Vierailija

Tarvitsen nimenomaa nettiostoihin. Esim. Hay Day timantit. Mun i pad 3 ei käy kuin luottokortti. 

Finnmatkojen retkiä ei saanut maksettua kuin luottokortilla, kun otettiin peruutusmatka.

Steam pelit saa ostettua vain luottokortilla.

Moniin ulkomaalaisiin kauppoihin saa ostettua vain luottokortilla.

Eli ap sun kokemus nettiostoista on aika rajoitettu.

Vierailija

En tarvitse luottokorttia mihinkään ylläolevista. Mulla on "pesämuna" ja "puskurirahasto", johon säästän ja rahoitan isommat menot.

Hotellin varaus on onnistunut helposti ilman luottokorttia (ebookersilla) ja tavallinen pankkikortti ja passi on riittänyt vakuudeksi kaikissa hotelleissa, joissa olen asunut.

Streamista ja ebaysta ostettaessa maksan paypal-tilillä, jonne olen laittanut rahaa.

Jos mulla ei just sillä hetkellä ole mielestäni riittävästi rahaa, käytän aikaa sen säästämiseen. Säästämisen aikana kerkeää miettimään, onko hankinta oikeasti niin tarpeellinen, mitä itselleni väitän. Vältytään impulssiostoksilta ja toisaalta ei tule ruokittua sitä "kaikkimullehetinyt" -asennetta.

Ja loppujen lopuksi minusta on mukava säästää ja "palkita" itseni kaivatulla ostoksella kuin että ostaisin sen heti lainarahalla ja maksaisin jälkikäteen elettyjä hetkiä ja käytettyjä tavaroita.

Heinäkuun lude

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihimiset käyttävät säästöjään tuohon tarkoitukseen.

Että ihan normaalit hehe. Taas joku todellisuudesta vieraantunut tyyppi.

Minä olen normaali mutta eipä niitä säästöjä ole kertynyt kun sain vasta 2v sitten oman alan kokopv työn. Ei niillä osa-aikaduunien myyjän palkoilla maksella vuokria, laskuja, ruokia ja vielä pistetä säästöön mukavaa summaa. Ja kun sitä työtä vihdoin on, kestää tovi pistää köyhyydenaikainen talous kuntoon kun makselee opintolainoja sun muita pois.

Nainen 36v

aihevapaamatkustaja

Electron on käynyt AINA, vaikka esimerkiksi hotellia varatessa tai netistä tilatessa on ollut pelkkä VISA-logo. Samoin PayPalin kautta onnistuu maksaminen monessa paikkaa.

Tuolle joka iPadista puhui, kyllä minä olen niihin tietoihin laittanut vain ja ainoastaan Electronin tai debitin tiedot ja hyvin ovat ostot sujuneet. 

Matkustan paljon, enkä silti ole luottokorttia kaivannut. Tiedä häntä...

Haranna

Ihmisillä tuntuu olevan luottokortin käsite hieman hukassa. Osa kun luulee, että luottokortti on vain köyhille ja niille joilla ei ole varaa maksaa, vaikka käytännössä se on hieno rahankäytön suunnitteluväline. Kaikille se ei tietenkään sovi. Luottokortin käytöstä en maksa koskaan mitään, sillä korkoa ei kerry ennen kuin laskun eräpäivän jälkeen. Eli jos ostan tänään 10 e ja maksan sen laskun mukaisesti, en maksa lainkaan korkoa. Jos ostan tänään 10 e, saan laskun ja ostan sen jälkeen 5 e, pitää saldo muistaa nollata maksamalla 15 e. 

Maksan luottokortilla milloin mitäkin, yleensä etenkin suuremmat ostokset. Käytän useampaa tiliä ja luottokortin pankkikorttipuolen tilillä pidän aina tarkoituksella korkeintaan 500 e. Jos kortti varastetaan ja joku on saanut ongittua tunnuslukuni, menetän korkeintaan vain sen ja mitä luottokortilla on luottoa jäljellä. (jos olen nopea niin ehdin tietenkin kuolettaa kortin, mutta...)

Luottokortilla maksaessani saan matkavakuutuksen itselleni tietyin ehdoin ja tuoteturvavakuutuksen ostamilleni tuotteille. 

Käytän myös toista luottokorttia, jolla maksaessani kerrytän lentopisteitä. 

Vierailija

Älytön alapeukuttaja iskee joka vastaukseen, jossa annetaan järkevät syyt sille, miksi luottokortin käyttö on järkevää. Ei pakollista, mutta järkevää, koska luottokortin käyttö maksuvälineenä suojelee kuluttajaa, minkään muun maksutavan käyttö ei tuo rahoja takaisin esimerkiksi nettikaupasta ostetun tavaran kadotessa kuljetuksen aikana tai yrityksen ajautuessa konkurssiin. Jälkimmäinen on vienyt tuhansia euroja monilta mm. matkanjärjestäjien konkursseissa (mutta ei luottokorttia käyttäneiltä).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat