Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatteko laskut paperisina vai sähköisessä muodossa

Vierailija
07.10.2015 |

Minä haluaisin kaikki laskut ja kirjeet sähköisinä, mutta enpä vain saa. Työnantajani on ilmoittanut, ettei palkkalaskelmaa voi saada sähköisessä muodossa. Miksei muka voi? En todellakaan halua postilaatikkoon enää paperisälää. Vain joulukortit jne. saavat tulla edelleen laatikkoon. Kuten myös pari tilaamaani lehteä. Muut postit sähköisinä, kiitos. Mitä mieltä te muut olette asiasta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisenä. Palkkalaskelmakin tulee netpostiin.

Vierailija
2/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan paperisena, näin saan ne kansioon selkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisenä haluan. Huono puoli on se, että laskut tulevat eri paikkoihin, niinkuin verkkopankkiin, netpostiin, s.postiin...jos ne saisi keskitettyä kaikki yhteen

Vierailija
4/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan paperisina ihan vaan periaatteen vuoksi että paikalliset postinkantajat saisivat pitää työnsä :)

Vierailija
5/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisenä ,ettei äiti näe laskuja.

Vierailija
6/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilla tietysti koska paperilla tulevat laskut pääsevät varmimmiten perille. Sähköisessä muodossa tuleva lasku saattaa joskus päätyä automaattisesti sähköpostin roskapostien joukkoon koska sähköpostin automaattiset roskapostisuodattimet saattavat luulla laskua roskapostiksi.  Toisinaan voi käydä niinkin huono tuuri että sähköposti ei jostakin syystä lainkaan toimi.

Vierailija
7/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisinä suoraan verkkopankkiin mistä ne on helppo hyväksyä.

Vierailija
8/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saada kaikki laskut e-laskuna. Pysyvät paljon paremmin järjestyksessä ja tallessa. Muutamia laskuja tulee vielä paperikirjeenä. Meillä käydään postilaatikolla kerran viikossa tai kahdessa.

Vierailija
9/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kaikki paperilla, mutta se on liian kallista nykyään. No, onhan nuo maksumuistutukset aina mukavia kun edes ne tulee paperilla kun joku lasku on sähköpostiin hukkunut. Lisäksi haluan työllistää paperiteollisuutta ja postinkantajia, tykkään myös säilytellä esim. vesi- ja sähkölaskuja, vertailla niistä kulutuksia ja hintoja kun kilpailutan sähköä jne. Tietokoneella se on vaikeaa kun en voi levitellä kaikkia laskuja näkyville ja tehdä merkintöjä jne.

Vierailija
10/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin suoraan verkkopankkiin sähköisenä, ilmoitus tekstarina. Vaan ei onnistu, netpostiin, sähköpostiin jne tulee. Tosi edistynyttä tämä digitalisaatio, kun edes tämmöisiä perusjuttuja ei saada kuntoon. 

Vierailija
11/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperilla tietysti koska paperilla tulevat laskut pääsevät varmimmiten perille. Sähköisessä muodossa tuleva lasku saattaa joskus päätyä automaattisesti sähköpostin roskapostien joukkoon koska sähköpostin automaattiset roskapostisuodattimet saattavat luulla laskua roskapostiksi.  Toisinaan voi käydä niinkin huono tuuri että sähköposti ei jostakin syystä lainkaan toimi.

Meille ei ainakaan tullut kiinteistövakuutuslaskua, jonka piti tulla paperilaskuna. Maksumuistutuksessa kedti yli kaksi viikkoa siitä, kun se on päivätty. Niin hyvin toimii posti nykyään. Kyse oli siis onakotitalon kiinteistövakuutuksesta, jonka yllätys, yllätys haluan maksaa ajoissa. Laskut verkkopankkiin, kiitos.

Vierailija
12/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei ainakaan tullut kiinteistövakuutuslaskua, jonka piti tulla paperilaskuna. Maksumuistutuksessa kedti yli kaksi viikkoa siitä, kun se on päivätty. Niin hyvin toimii posti nykyään. Kyse oli siis onakotitalon kiinteistövakuutuksesta, jonka yllätys, yllätys haluan maksaa ajoissa. Laskut verkkopankkiin, kiitos.

Jatkan vielä tuota äskeistä postausta, että sähköpostiin tulevat laskut ovat kyllä paholaisen keksintö.

11

Vierailija
13/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdollinen sähköisenä.

Vierailija
14/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkalaskelma tulee nettipankkiin, mutta muut laskut paperilla. Mä tuppaan unohtamaan laskujen maksamisen, jos ne on jossain sähköpostissa! Näin on käynyt pari kertaa... Sen verran olen vanhanaikainen, että maksan laskut aina itse näpyttämällä.

Vierailija
15/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vissiin koskaan kuullut e-laskusta?

Vierailija
16/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä ihmeen sähköposteista te puhutte? Laskut voi tilata e-laskuina verkkopankkiin joten ne tulee hyväksyttyä siellä. En todellakaan halua mitään turhaa paperia kotiini pyörimään. Onneksi meille on palkkalaskelmat tulleet verkkopankkiin jo pitkään. Se on mahdollista ihan aikuisten oikeesti.

Vierailija
17/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä ihmeen sähköposteista te puhutte? Laskut voi tilata e-laskuina verkkopankkiin joten ne tulee hyväksyttyä siellä. En todellakaan halua mitään turhaa paperia kotiini pyörimään. Onneksi meille on palkkalaskelmat tulleet verkkopankkiin jo pitkään. Se on mahdollista ihan aikuisten oikeesti.

Sähköposti on vihoviimeinen. Itsellä oli pitkään niin että en saanut yrityksistä huolimatta Soneran laskua e-laskuksi, vaan se tuli soneran sähköpostiin, jota en käytä mihinkään, sinne se tuppasi aina unohtumaan.

Itse olen yrittänyt saada kaikki laskut e-laskuksi, paitsi s-pankin visalasku tulee net-postiin, koska maksan sen joskus s-pankin tililtä ja joskus toisen pankin tililtä, silloin on kätevämpi hakea se net-postista.

Jotain laskuja ei ole saanut e-laskuksi ja tulee vielä paperina, mutta niitä ei ole enää paljon.

Minulle sopisi se että posti aukoisi nuo loput paperilaskut ja skannaisi ne net-postiin. Mielestäni joskus jopa kysytiin lupaa tällaiseen ja annoin luvan, mutta se ei ole toteutunut.

Vierailija
18/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilla, koska siten tiedän, että mulla on rahaa kun maksan ne. Suoraveloitussopimukset sähköisinä on vihoviimeisiä ja jäävät 50% maksamatta ajoissa. 

Tosin kai ne saa maksettua maksupäivän jälkeenkin (toisin kuin lainanlyhennyksen) mutta silti. En saa lisäarvoa sähköisinä tulevista laskuista. 

Saati muistakaan papereista. Jos hukkaan palkkakuitin ja tarvitsen myöhemmin uuden työnantaja kyllä tulostaa sen.

Vierailija
19/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperilla, koska siten tiedän, että mulla on rahaa kun maksan ne. Suoraveloitussopimukset sähköisinä on vihoviimeisiä ja jäävät 50% maksamatta ajoissa. 

Tosin kai ne saa maksettua maksupäivän jälkeenkin (toisin kuin lainanlyhennyksen) mutta silti. En saa lisäarvoa sähköisinä tulevista laskuista. 

Saati muistakaan papereista. Jos hukkaan palkkakuitin ja tarvitsen myöhemmin uuden työnantaja kyllä tulostaa sen.

Ei e-lasku mitään suoraveloitusta tarkoita. Se lasku tulee verkkopankkiin ja se pitää siellä hyväksyä ja eräpäivääkin muuttaa tarvittaessa. Säästyy itse tietojen näpyttelemiseltä. Itse en saa lisäarvoa papereista. On hyvä että kaikki arkistoituu verkkopankkiin.

Vierailija
20/24 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-laskuna ehdottomasti. Palkkakuitit olen onneksi saanut sähköisenä jo vuosien ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän