Minkäikäisenä lapsesi alkoi itse syödä??
Sotkematta.
Meillä 1v3kk ja syö itse sotkematta, joskus saattaa tipahtaa vahingossa. Mutta lusikka oikein kädessä ja ruoka menee suuhun ei sivu suun.
Olen huomannut, että kaikki ei 1v:nä osaa edes pidellä lusikkaa.
Kommentit (10)
Kyllä mulla on aikaa siivota ja mukava on nähdä miten oma lapsi kehittyy. AP
ja päiväkotiin mennessään, 1v 4kk muistan hoitajien kehuneen, että osaa hyvin syödä itse. Eli varmaan siinä 1v 3-4kk oli suht siisti. Keittoihin taisi mennä vielä muutama kuukausi tosin.
ruokaa pitkin lautasta ja laittaa sitten tyhjän lusikan suuhun. Näytän kädestä pitäen miten pitäisi tehdä, muttei oo vielä tuottanut tulosta. Vinkkejä?
Siitä asti ovat syöneet itse ja todella nopeasti oppivat tekniikan=)
eikä syö itse. Sormiruokaa syö, mutta lusikkaan ei ole osoittanut kiinnostusta ja kun lusikan saa käteensä, heiluttelee sitä, muttei osoita mitään kiinnotusta työntää sitä lautaselle. Minä olen ainakin käsittänyt, että lusikka annetaan lapselle silloin kun kiinnostusta ilmenee? Myöskään terveydenhoitaja tänään ei näyttänyt järkyttyneeltä kun kerroin, että lapseni ei syö vielä ollenkaan itse!?
Mutta kiitos kun kerroitte tämän johtuvan minun laiskuudestani =D Enpä ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi, että tässä iässä on pakko lapsen jo osata syödä. Ehkä lapset vaan kehittyy eri tahtia!!
Tuttavani juottaa pullosta, ei anna edes itse yrittää syödä ja muutenkin varoo kaikkea mikä voisi aiheuttaa sotkua.. Välillä ihmetyttää!