Onko täällä avaimet käteen -talopaketin ostaneita?
Paljonko talonne tuli maksamaan? Olemme etsineet omakotitaloa, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän, joten mietimme tuotakin vaihtoehtoa. Tontin saisimme luultavasti parilla tuhannella eurolla, eli se ei olisi kallis. Itse talon hinta vain hirvittää...
Rakentaminen ei tule kysymykseen, koska olen takuuvarma, että suhteemme ei sitä kestäisi. Sitä paitsi olemme muuttamassa melko kauas nykyisestä paikasta, joten sekin hankaloittaisi rakennusprojektia.
Kommentit (13)
Ihanaa, että löysitte toisenne. ;)
Onko linjoilla muita, joilla on taloista kokemuksia?
ap
Pelkän talon hinnaksi tulee 140 000e sis. perustus, päälle sitten tontti, kaivuutyöt, vesi- ja sähköliittymät, autotalli, pihatyöt..
Saatiin edullinen tontti ja maapohjakin oli ns. helppo, joten ollaan laskeskeltu kustannusten jäävän kaikestaan alle 180 000e.
Me otetaan designtalolta talo, niille tulee muuten uudet mallit maaliskuun alusta.moderneja sekä perinteisiä.
ja kaipaa edelleen lisää kokemuksia. :)
ei tää avaimet käteen rakentaminenkaan niin stressitöntä ja helppoa ole.... Jos rakennatte kauas nykyisestä kodista ja ette voi käydä itse valvomassa projektin etenemistä niin suosittelen rakennustyön valvojan palkaamista vastaavan mestarin rinnalle. Hänen palkaallaan säästää varmasti hermoja ja taloa tulevaisuuden kostus- ja homevauroilta. Peruspakettina muurametalo on koosta riippuen 130 000- 140 000e. Löytyy myös kalliimpia malleja. Meillä talo kalliimpi kun tehtiin jonkin verran muutoksia.
Kokoa talolla n. 115/128 neliötä, talon hinta oli n. 133 000 euroa Päijät-Hämeeseen rakennettuna. Lisäksi maansiirtotyöt, kaivo, jätevesitekniikka, sadevesiviemäröinti jne., niille tuli hintaa n. 15 000 euroa, tontti maksoi alle 7000 euroa.
Ja hintaa tuli viirun alle 170 000 euroa kaikkineen.
Meillä tonttiin meni paljon rahaa, koska on rinnetontti.
Oravaistalo, Vaajatalo, Avainkoti. Kokemuksia ei ole kerrottavaksi.
Vierailija:
Ihanaa, että löysitte toisenne. ;)
=)) Samalle nauroin;)
Hihhihhii ;) Tarkoitatte varmaankin Älvsbyhus ja Design talot :)
www.vaajatalot.fi ja sieltä valmisvaajat
www.avainkoti.fi
Urakointisysteemillä avaimet käteen saa ainakin (ja varmaan monesta muusta)
www.jukkatalo.fi
Sitten on olemassa findomo net -systeemi. Löytynee googlettamalla.
Meillä on Vaajataloilta avaimet käteen. Hieman muokattuna 189 neliötä jolloin talolle tuli hintaa noin 175 000 euroa. Pohjatyöt, perustukset, salaojitukset, liittymät, vastaavien palkkiot yms " ylimääräiset" vei reilut 50 000 e ja sitten vielä tontti.
Heidän talopaketin (avaimet käteen, muuttovalmis) hinta oli noin 139.000 euroa. Ei sisältänyt perustuksien kuoppaa, tietä tontille, vettä eikä sähköjen vetoa tontille, lisäksi talon ulkopinta on vain kuultokäsitelty ja se pitää itse siis maalata. Maalin hinta ei sisälly kauppaan.
Ystävämme laskivat, että noin 10.000-12.000 on mennyt ylimääräistä tuon päälle (+tontin hinta) ja tulossa on sitten vielä pihanlaittokustannukset jotka voivat olla yllättävän paljonkin.