Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olette kylässä, tarkailetteko kodin siivoa?

Vierailija
08.02.2006 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siisti ja kotini on siisti, joten sellainen suttuisuus ja tahmaisuus kyllä pistää nopeasti silmään.

Vierailija
2/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kotona yleensä aina perussiistiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun ärsyttää sukkien pohjiin jäävät ruoka/likatahrat, jotka ovat inhan tahmaiset.

Lisäksi wc:ssä pissan haju herättää melkoista inhotusta.

Vierailija
4/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari limppa mukia hyllyn kulmalla, kakka vaippa eteisessä, lelut pitkin lattioita, ketsuppi pöydällä, lapsi piirtämässä wc:n oveen ja äiti tietokoneella..

mutta jos meinaat että pitääkö pölyt pyyhkiä, niin ei mun takiani! en myöskään huomaa oletko milloin tuulettanut petivaatteet tai matot..

Vierailija
5/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä yhdessä perheessä saa oikeasti katsoa sohvaan ennen kuin istuu siihen.

Kahvipöytäänkin kun menee niin välillä saa hakea luutun tiskipöydältä että voi istua. Pöydän alusta on täynnä ruuan muruja ja tahmaa. yök..

Kerrankin talon emäntä istui pöydässä vastapäätä siihen nähden mihin minulle oli katettu pöytä. minä hetken tuijotin sitä pöytää ja akkaa et voisko tehdä jotakin (siihen oli kaatunut maitolasi)

mutta ei.

minä hain luutun ja pyyhin.

Siellä kyläpaikassa ei kyllä enää useesti käydä. niin paljon ällöttää.

Vierailija
6/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tee siitä isoa numeroa, paitsi että parilla kaverilla on AINA sotkusta! Vaikka ilmotan tulosta edellisellä viikolla niin ei oo ees yritystä.. Tosi surullista kun joka paikka pullistuu lehdistä ja pyykeistä, yks kaveri hamstraa pyykkiä sohvalle ja siirtää niitä niin mahtuu istuu.. ;)

Varsinkin jos on astianpesukone ja pesukone niin kyllä ihmetyttää jos ei oo ees perussiistinä!

Lastenlelut ymmärrän pitkin poikin huoneita, kunhan ei oo kaikki lelut lattialla!

Kyllä meilläkin on nopeesti sotkusta kun 2 poikaa on, mutta jos tiedän että joku tulee kylään niin pesasen WC- pöntön ja vessan peilin + lavuaarin. Ja siirrän tavarat, ainakin suurimman osan paikoilleen.

Vierailija
7/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva jos koiranmuonaa ja karvoja on pitkin asuntoa...

Vierailija
8/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt tarkkaile sen kummemmin. Eihän lapsiperheessa voi aivan tahratonta ollakaan mutta sitä en ymmärrä ettei edes perussiisteyttä viitis ylläpitää, varsinkin jos on kutsunut vieraita...

Vierailija
9/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti muissa lapsiperheissä katson ihaillen jos on siistiä ja yritän ottaa hyviä ideoita. Toisaalta jos paikat on riipin raapin, niin on ihanaa huokaista ja ajatella että on sitä näköjään muillakin eikä haittaa mitään.

Lapsiperheissä kuitenkin yleensä siivotaan ihan jatkuvasti eli varsinaisesti likaista ei ole.

Vierailija
10/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan ymmärrä miten jotkut ei vaan saa esim. tiskejä koneeseen tai kuivia pyykkejä kaappiin. tai imutoitua ees kerran viikossa.

Vierailija
11/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille jos tulis yllätysvieraita niin hirveennäköistähän se on. Yritetään pitää perussiistinä, mutta vähintään kahtena päivänä viikosta mökki on kuin pommin jäljiltä. Siksi tykkään jos ilmoitetaan tulosta etukäteen. Jos vieraita on tulossa siivoon kyllä ja laitan kodin nätiksi.

Vierailija
12/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten hirvittävän siistiä esim. lapsiperheessä, saatan ajatelle että on epistä.

Vierailija
13/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätodellisen siistiä. Arvaa, että paikat on jynssätty vierailua silmällä pitäen. Ei lapsiperheen huusholli VOI olla putsplank kiiltävä joka paikasta ja kaikki tavarat paikoillaan, ainakin kun vanhemmat käyvät töissä ja on muutakin elämää kun se lattian vahailu. Mutta niinhän minäkin siivoan, kun on vieraita tulossa.

Vierailija
14/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan paskaisuus häiritsee, siis se että roskaa ja likaa on lattioilla hirveät määrät, pöytiä saati esimerkiksi jääkaapin ovea ole koskaan pyyhitty. Yök.

Nyt kun meillä on muutto menossa, on täälläkin aika hirveän näköistä, mutta ei sentään likaista.

Vierailija
15/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ei suostu joka paikassa käymään edes pissalla, kun on niin likainen vessan pytty. Ymmärrän kyllä jos on tuoreet raidat vessanpöntössä (lapset ei osaa niille mitään tehdä), mutta joskus näyttää siltä että vessanpönttöä ei ole pesty kuukauteen...

Vierailija
16/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessassa ja keittiössä huomaa herkemmin. Tai jos joka paikka on IHAN täynnä tavarakasoja ja likaisia vaatteita tmv.

pieni epäjärjestys ja lika ei haittaa.

Vierailija
17/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoan joka päivä tunnin ja aina on sotkuista. Vuorokaudessa tulee siivottaavaa ihan liian paljon.

Vierailija
18/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kadehdin lapsiperheen äitejä, jotka jaksavat pitää järjestystä yllä. Itse viihdyn kyllä siistissä kodissa, mutta omaani en sellaisena saa pidettyä. Ystävät tietävät ongelmani ja meille saa tulla vaikka olisi sotkuistakin mutta jos tiedän vierailusta etukäteen, puunaan niin paljon kuin ehdin. Harmittaa kun lapset saa sellaisen kuvan, että järjestetään tavarat vain vieraita varten... Miten muuten onnistutte pitämään paikat kunnossa? Itse käytän aktiivisesti tiskikonetta ja pesukonetta, mutta sellainen järjestyksenpito on hunningolla...

Vierailija
19/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä toimitaan ja koti aina siisti.

Vierailija
20/22 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on äärilaitatapauksia joissa ei ole siivottu todellakaan kuukausiin niin silloin saatan kiinnittää huomiota. Mutta ei se mitenkään negatiivista ole. Inhimillistä pikemminkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän