Paljon teidän perheellä menee vuodessa rahaa matkailuun/lomailuun?
Ja mitä tuolla rahalla teette?
Tuntuuko se teille paljolta? Joudutteko tinkimään jostain muusta?
Kommentit (32)
Kuulutte rikkaimpaan 2%:iin! Ja teidän matkailu on kyllä kallista. Minä tekisin samat matkat paljon halvemmalla mutta minä en menekään matkalla hotelliin vaan nauttimaan ympäröivästä maailmasta.
Tulevan hiihtolomaviikon matkamme perushinta on n.850 eur/henkilö, ja 1 lapsesta saamme lapsialennuksen 4 hengen huoneistossa; matkan kokonaishinnaksi tuli jotain 3970 eur.
Ja nuo viikon-kahden Kreikan matkat kesäisin ovat olleet 3000-4000 euron välillä. Haluamme asua tasokkaissa huoneistohotelleissa hyvillä paikoilla, satsaamme mielellämme siihen. Uima-altaat (näin talviaikaan lämmitetyt), ilmastoinnit ym. ovat must.
kolmen lapsen kanssa matkaileva
omatoimisestikin selviäisi saman matkan paljon halvemmalla. Tuolla rahalla pääsee jo vaikka Indonesiaan 2 viikoksi.
Vaihtelee. Ei tuo raha kuitenkaan hotelleihin kulu. Euroopassa kiertelemme paljon, yleensä vuokra-autolla, emmekä käki yhdessä paikassa koko lomaa ja siihenkin menee rahaa. Samoin -kuten kirjoitin- nuo kaukomatkat ovat aina pidempikestoisia, minimissään aina vähintään 3 viikkoa. Sielläkin tehdään ihan kaikkea muuta kuin käkitään hotellissa ja makoillaan uima-altaalla.
Kotona elelemme rauhaisasti ja emme tuhlaile. Tiedän kyllä, että tuo 15teur on iso summa, mutta me olemme valinneet näin ja nautimme elämästä näin. Ehkä joskus on toisin (kun tästä vaikka vanhenemme), mutta nyt priorisoimme tämän verran matkusteluun.
Mikä on sen funktio?
Maailmankatsomuksen avartaminen ja oman perspektiivin laajentaminen?
Ei siihen empiiristä kokemusta tarvita, kaikki tarvittava tieto löytyy nykyisen tietoyhteiskunnan tarjoamista lähteistä.
Kysymys ei ole tiedosta, jota saa vaikka kirjoista, kuten mainitsit. Kyse on kokemuksista ja kokemisesta. Toiset haluavat kokea ja oppia visuaalisesti, toiset auditiivisesti, toiset kinesteettisesti. Minä taidan kuulua jälkimmäisiin; oppia ja kokea tekemällä itse, olemalla itse läsnä/mukana tilanteessa.
Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia.
Kaksi aikuista+ 2 lasta + 1 aikuinen lapsi.Porukalla käydään joka toinen vuosi jossain kauempana pariviikkoa.Muutoin ihan lähimatkailua ( Ruotsi,Viro ja kotimaa).Vaikea laskea paljonko nyt menisi,sukulointia en pidä matkailuna.Elämme taloudellisesti ja pidän matkailua tärkeänä.Vanhin lapsemma on myös matkakuumeen vaivama.Tekeekin jo ihan omia reissuja kaveriporukassa.
Reissataan yhdessä koko perhe (1-lapsi) ainakuin mies saa vain lomaa ja minä myös lisäksi silloin tällöin kavereiden kanssa tai ihan yksikseni.
tuo kuukausittainen matkarahaston kartuttaminen kuulosti hyvältä idealta!
pitänee kokeilla!
se vaan, kun ei oiken tunnu jäävän mitään mitä sinne siirtäisi :-(
Haluan kyllä olla lomallakin hyvätasoisessa huoneistossa tai hotellissa, etelässä yleensä vuokrataan viikoksi huvila, samoin hiihtolomalla haluamme että mökissä on hyvä varustelu ja esim. Ruotsissa saunaa ei kaikissa mökeissä ole ja maksaa useasti extraa, lisäksi lasten kanssa on kiva, että mökiltä pääsee sukset jalassa rinteeseen. Voi isommat lapset mennä omatoimisesti.
Ei mun mielestä 2500 ¿ ole kauheasti etelänmatkasta, varsinkin jos käytössä on oma huvila yksityisellä uima-altaalla varustettuna ja lisäksi auto käytössä. Inhoan ns. seuramatkoja, teemme yleensä kaikki matkat omatoimimatkoina. Ei tartte olla öykkäreiden seassa ahtaassa hotellin uima-altaassa :)
siis ovatko lapsenne koko ajan hoidossa isovanhemmilla? Ettekä maksa heille mitään? Maksatteko esim.lasten ruuat? Ovatko isovanhemmat eläkkellä vai miksi he hoitvat lapsia?
Matkustellaan aika paljon, 2 aikuista + 3 lasta
Talvella ollaan hiihtolomalla laskettelemassa Ruotsissa viikko, rahaa menee matkoihin & majoitukseen & hissilippuihin n. 2000 ¿
Loppukeväästä yleensä lennetään koko perhe Lappiin pitkäksi viikonlopuksi, menee n. 1500 ¿
Ruotsissa käydään vähintään kahden kuukauden välein joko reittimatka tai risteily (sukuloimassa, en laske tätä varsinaiseksi matkailuksi)
Kesällä tai keväällä käydään viikko etelässä, matkat maksaa n. 2500 ¿ ja nyt mammalomalla lähden kaverin kanssa viikoksi etelään, menee n. 500 ¿ (vauvasta vain 50 ¿)
Miehen kanssa käydään vähintään kerran keväällä ja syksyllä viikonloppumatkalla Euroopassa, matkoihin menee noin 600-800 ¿ reissu
Sitten kesälomalla yleensä käydään Ruotsissa/Saksassa autoillen, siihen menee laivamatkojen & majoitusten hinta
Tulot ovat ihan ok, käteen jää vajaa 6000 ¿/kk + bonukset pari kertaa vuodessa. Miehellä bonarit tulee kerran vuodessa ja ovat luokkaa 20-30 tuhatta (-verot) ja itselläni työssäollessa bonarit ovat n. 2000 ¿ käteen kaksi kertaa vuodessa.
Matkailu avartaa ja ei mun mielestä loppujen lopuksi ole kauhean kallista.