Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtimammat keskiviikkoon...

08.02.2006 |

en nähnyt pinoa joten alottelin sitten uuden..katsoiko joku eilen 4D dokumentin? se oli koskettava, itkeä pillitin monta kertaa...isäntä ei halunnut katsoa..en minäkään kokonaan katsonut kun puolelta alkoi muodon vuoksi, ja sitä ei voi missata.

(.) kaikki kuten ennen, potkuja ja muljahduksia tulee edelleen paljon=) ja hikotteluja tuntuu useasti päivässä. täytyy huomenna käydä jyskissä katsomassa sitä hoitolaukkua, jos se tosiaan niin halpa on siellä..jos se kela nyt maksaa ne korvaukset ensin=/.

mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille...

T:peetu 28+4

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut dokumenttia, harmittaa kun piti kyllä katsoa, mutta viereen nukutettava 2-vuotias on iltaisin niin lämmin ja tuhiseva, että nukahdan aina itsekin! Mieskin oli myöhään töissä eikä ollut minua herättelemässä- heräsin sitten yhdentoista aikaan eli liian myöhään...

Galluppiluontoiseti olisin kysynyt että kuinka monta kertaa joudutte käymään yöllä vessassa?

Minulla on tosi selkeä rytmi, käyn puolen yön aikaan ja sitten 3 ja 4 välissä, yhteensä siis 2 kertaa. Joku väitti että vessakäynnit määräävät vauvankin heräämisrytmin syntymän jälkeen, mutta ei meillä ainakaan esikoisen kanssa pitänyt paikkaansa.

Eipä muuta kun mukavaa keskiviikon jatkoa!

Lala 30+4

Vierailija
2/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän paljonko juon päivän aikana, pahimillaan ravaan 4-5 kertaa..ja sitten joskus 2kertaa. se on inhottavaa kun ei millään jaksaisi nousta yöllä, mutta kun on pakko..väsyttää päivisin kun yöunet jää katkonaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on sitten eka päivä kotona. Aamulla tosin kävin vielä töissä, ottamassa tarpeellisia kopioita sijaista varten ja järkkäilemässä paikkoja ja haalimassa omia tavaroita mukaan. Sitten tein kauppareissunkin, kun tuntui etten ihan suoraan osaa kotiin tulla takaisin...

Eilisestä äitipolireissusta kirjoitin illalla, jos kiinnostaa niin siitä voi lukea eilisestä pinosta. Olin koko yön jotenkin niin ylikierroksilla, uni ei meinannut tulla millään ja miehen kanssa halusin jutella noista synnytysjutuista jotka on nyt tosi pinnalla keskustelujen jälkeen. Yöllä valvoin sen tavallisen eli jostain puoli neljästä puoli kuuteen, se on siis se vessareissu + vesilasiaika mulla minkä jälkeen ei tahdo uni tulla, ja sitten torkahdin ja heräsin puoli seiskalta. Nyt alkaa olo vähän tasaantua, täytyy laittaa ruokaa ja mennä päiväunille :) Mutta on se jännä, kuinka se yksi pieni hetki jona sukupuoli selvisi, teki tästä vauvasta paljon todellisemman. Nyt olen ihan tyytyväinen, että se selvisi kuitenkin!

Painoarviosta sen sijaan ajattelin, että kuitenkin usein olen kuullut ultra-arvion heittävän paljonkin, ja tässä tapauksessa kun lääkäri arveli pieneksi ja ultra näytti suureksi, niin kumpaanko sitä on enemmän sitten luottamisat? esikoista arvioitiin myös ultralla paljon isommaksi, syntymän jälkeen selvisi että laiharaajaisella ja pienipäisellä pojalla oli iso massunympärys ja heitto johtui varmaan siitä.

Joka tapauksessa valmistaudun henkisesti siihen, että vauveli syntyy myös ennen laskettua aikaa joten hyvin mahdollista on että maalisäiti minusta tulee...

Mutta nyt syömään, kiljuva nälkä.

eikkuli ja hippuska 32 tasan

Vierailija
4/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä on satanut jo yölläkin ihan kiitettävästi lunta ja lisää tulee koko ajan. Pääseepä mies lumitöihin kun tulee töistä, minä en taida uskaltaa siihen hommaan ryhtyä, voisi nuo lääkärit olla eri mieltä. Se tuskin kävisi levosta. Sitten saisi varmaan ottaa puoli purkkia niitä supistusten estolääkkeitä :)

Harmittaa suorastaan, koska minä oikeasti tykkään lumitöistä, kolaamisesta ym. Mutta uulen, että saattaisi mieskin olla elkoisen kiukkuinen jos töistä tullessaan huomaisi mnun rehkineen pihalla... Se ukkokulta kun on muutenkin sitä mieltä, että en saisi tällä hetkellä edes sänkyä pedata, etten rasita itseäni liikaa ja ettei ala supistelemaan.

Toivottavasti se ei tosiaankaan pidä paikkaansa, että yölliset vessakäynnit olisivat enteitä vauvan rytmistä...Tai muuten, minä tuskin nukun seuraavaan puoleen vuoteen kovinkaan pitkiä pätkiä. Ja mitään säännöllisyyttä minulla ei niissä käynneissä ole, mutta neljä-viisi kertaa yössä yleensä vessassa käyn.

Pitänee lähteä kaupassa käymään, jääkaappi näyttää sen verran tyhjältä. Pakkaspäivän jatkoja kaikille!

Eusenia 31+2

Meillä on tässä näppiksessä patterit ilmeisesti melkein loppu, kun koko ajan jää kirjaimia pois tekstistä ja käyn niitä lisäilemässä sitä mukaa kun huomaan...ärsyttävää!!!

Vierailija
5/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä dokkarista:Katsoin sen ja eipä siitä kovin hyvä mieli jäänyt.

Mies ei halunut katsoa sitä,meni nukkumaan.Sanoi vain,että haluaisi katsoa,mutta ei viitsi ehdoin tahdoin hankkia mielipahaa.

Todella suruullisia tapauksia=(

Minulle pamahti eilen aivan mieletön turvotus.Jalat ovat tasapaksut pökkelöt.

Kireät reisistä jalkateriin saakka ja sellaiset kuulaat ja kävellessä sattuu ja on sellainen lilluva tunne.

Eilen villasukista jäi nilkkaan kaksi paksua rengasta ja jalkateriin villasukkien mukaiset kuhmurat.

Istuminen onnistuu jotakuinkin,kun pitää koivet mahdollisimman suorana,vaikka eipä niitä koukkuu saisi varmaan millään.

Lisäksi sormet ovat makkaraa muistuttavat pötköt,edes kynää ei pysty kunnolla pitämään,käsivarret ovat kanssa sellaiset kireät muhkut ja tämä pöhötys on levinyt naamaankin.

Sanoinkin miehelleni,että kuinkahan huuliin saisi jäämään tuota turvotusta,kun on nyt ihan luomusti vähän paksummat huulet mitä normaalisti.Ei ole kirurgin käsialaa=D

Eilen sitten köpöttelin keittiiöön syömään ja tuskaistahan se oli,pöytään päästyä jalkoja pakotti niin,että poruhan siinä pääsi.

Säikähdyin siinä sitten ihan tosiaan,kun pyyhin silmiäni,niin silmissä alkoi vilisemään kirkkaita valopilkkuja,oli kuin olisi palavaa tähtisäde tikkua katsellut.

Tämä sama ilmiö on kerran tullut saunassa.

Mies sanoikin,että tänään jos sama juttu toistuu,niin sitten on lähtö lääkäriin,että ei satu mitään vakavempaa minulle,eikä vauvalle.

Kieltämättä itsellenikin alkaa pikku hiljaa hiippailla sana raskausmyrkytys mieleen...

Minun piti mennä tänään neuvolaan,mutta näillä koivilla ei mennä mihinkään.Kenkiä on turhaa sovitella jalkaan,ainoat mitkä nyt vielä menevät ovat tuollaiset saunatossut ja niillähän olen heti nurin tuolla ulkona.

Saan onneksi perjantaina kyytiapua ja silloin pääsen neuvolaan.

Isännän tultua töistä vetäisen nuo saunatossut jalkaan ja lähden hakemaan terveyskeskuksesta verenpaine mittarin lainaan...Olisi jo se pitänyt perjantaina hakea,mutta ei ole ollut ekana mielessä mikään mittari,kun olo on ollut mikä on=/

Masussa onneksi riittää melskettä.

Supistuksia on eilenkin tullut.Kunpa nyt tämä vesseli pysyisi ainakin sinne vkolle 35 tuolla omassa huushollissaan,niin eiköhän silloin olisi jo jota kuinkin selvillä vesillä.

Mutta nyt on pakko mennä taas pitkälleen,kun alkaa riipimään koipia tämä istuminen.

Niksu 32+4

6/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla vaan on mahdollisuus päästä tänään sinne neuvolaan niin mene ihmeessä, mittaavat verenpaineet ja tutkivat pissan, kuulostaa aika huonolta että yhtäkkiä pukkaa turvotukset päälle. Eli mars sinne tutkimuksiin, vaikka sitten saunatossuilla, etkä odottele perjantaihin saakka, siihenhän on vielä kaksi päivää!! Ne kirkkaat pilkut mitä näet, on ns. tähtiä eli voi johtua esim. verenpaineen mataluudesta/korkeudesta tai silmänpaineitten muutoksista.

Vierailija
7/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut toooosi pitkä tauko kirjottelussa, jotenkin ei ole muka ehtinyt... Viikkoja kasassa 30+0, onpa aika mennyt äkkiä! Mitään en ole vielä laittanut valmiiksi vauvaa varten, tuntuu et muut on laittanu suurin piirtein kaiken valmiiksi... Nyt rupee oleen olo sellanen et tarttis jo varmaan hakea saikkua näistä maatalouslomittajan hommista.. lypsäminen on aika vekkulia tän mahan kans :) Supisteluja on ollut jonkin verran, kivuttomia ja lähinnä iltaisin kun lysähtää sohvalle kattomaan telkkua. Päivällä kun ei kerkiä yhtään oikaseen. 3 vuotias esikoinen vaatii koko ajan jotain touhua..

Painoa ei ole tullut kun 3 kiloa lähtöpainosta, ihan hyvä ettei tuukkaan kamalasti kun muutenkin jäi vielä ylimäärisiä tosta ekasta.. Hb:kin oli 136 viime viikolla neuvolas, et ei tartte rautaa syödä ollenkaan tässäkään raskaudessa. Alotus kun oli 152...

Mut eipä tässä kummempia, kirjottelen taas kun ehdin!

Onko jossain päivitettyä listaa huhtihurmureista? Olis kiva tsekata välillä...

Vierailija
8/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan tosiaan ainakin soittaa neuvolaan, laittavatko jopa lähetteen äitipolille turvotuksen takia! Ettei ole se raskausmyrkytys kehittymässä.

Sitäpaitsi sinähän olet oikein trendikäs saunatossuissa, eikös sellaiset ' Reino-tohvelit' ole nyt tosi IN;)

Lala

Vierailija
9/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulen vielä tänne lisäämään, että katoin nauhalta sen pahuksen dokumentin. Voi kun luonnetta riittäisi sellaisen ohittamiseen. Saisin mieheltä satikutia, jos tietäisi, että katoin sen. Ajatuksen kun pitäis saada ihan jonnekin muualle, kun on huolta viime aikoina riittänyt supistusten takia. No, ainakaan ton ohjelman jälkeen ei tule otettua turhia riskejä. Onneksi viikkoja on jo vähän enemmän kun dokumentissa. Täytyy muistaa, että se käsitteli vain niitä pienempiä keskosia, ei yleisesti keskosia.

Mamix4x ja muut, kirjoitin aamulla eiliseen pinoon niistä supistuksenestolääkkeistä eli voi lukea sieltä.

Nyt yritän taas keksiä jotakin tekemistä lepoasennossa. Keskittyminen on taas niin surkeaa ton dokkarin jälkeen.

Tilkkupeittoa olen saanut hieman virkattua, kun teen pieniä palasia kerrallaan ja jotain ihan hömppöjuttuja luettua ja ristikoita jonkin verran..

Sitä päivää odotan, että pääsen kauppaan ja jatkamaan noita vauvantarvikevalmisteluja.

Touhis 28+4

Vierailija
10/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan tänään, että suostuuko tämä sivu yhteistyöhön... kun eilen kirjottelin niin ei jostain syystä suostunut toimimaan -oli tietysti liian lyhyt :)

Joskus aikaisemminkin on käynyt samalla tavalla ja jos juttu on pitkä niin kyllä silloin ottaa aivoon. :)

Olin aamulla neuvolassa, kaikki pitäisi olla ihan hyvin. Ensi tiistaina on taas ylimääräinen lääkäri, kun noita supistuksia on paljon. Jaksaa oloa aina vähän paremmin kun tietää että kaikki on hyvin.

Maha- asukilla on liikettä riittänyt. En tiedä että onko asettunut jo paikoilleen, ainakin suurempi osa liikkeistä antaa niin ymmärtää, mutta välillä napa on sellaisessa asennossa että taitaa vielä kääntyillä. En kyllä tiedä sitäkään, että onko sillä jotain merkitystä alkavaan synnytykseen kun maidon tapaista rupesi viime viikolla tulemaan... Tosin saattaa johtua myös siitä, että imetyksen lopettamisesta on vähän aikaa. Ennen juhannusta lopetin, kun sairaalasta kotia pääsin, esikko oli silloin vajaa 6kk.

Se ken kyseli yövessailusta, niin maksimissaa herään 2 kertaa yössä, mutta yleensä kerran. Tosin viikonloppuna nukuin molemmat yöt ilman heräämistä :)

Sehän tietää vain hyvää, jos on jotenkin ennustavaa vauvanheräämistä. Lauantaina pitäisi ostoksille tulevan kummin kanssa lähteä.

Mutta jos laittaisi nuo pyykit tuolta koneesta kuivumaan, ettei unohdu... sitä on kyllä liikkeellä :D

-viivi_84 ja maha- asukki 30+4

Vierailija
11/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipas taas nukuttua kunnon jatkot yöunille. mies ja lapset lähtivät vähän ennen kahdeksaa ja minä yritin pysytellä hereillä sen jälkeen, mutta yhdeksältä alkoi ramasemaan niin kauheana, että ajattelin nukkua tunnin (eli oikeastaan kolme).

eilen illalla supisteli ja ajattelin jos sama alkaa toistumaan useampana iltana, niin menen käymään polilla. hirveä huoli pukkaa päälle, että kuin kauan niitä uskaltaa vaan kuulostella, kun en halua hysteeriseksi alkaa kuitenkaan.

nyt pitää lähteä petaileen sängyt ja vähän järkkäileen mökkiä kuntoon. jaa, mies kuulosti tulevan kotiin. näin aikaisin jo? pitää mennä jutteleen päivän kuulumiset.

-lotta ja pikku-kirppu-

Vierailija
12/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon enemmän tuolla monikopuolella ollut, mut tulin nyt kurkkaamaan tännekkin=)

mä katoin sen eilisen dokkarin.. :´(

mä oottelen kaksosia, nyt 32+2, tytöt tulossa, luultavasti ovat identtisiä.hyvin on raskausaika mennyt, en oo päivääkään ollut sairaalassa, mikä sinänsä on ihme kaksosraskaudessa*koputtaa puuta*. tänään oli neuvola ja sydänäänet kuului heti kummaltakin selvästi, pissat oli ok , verenpaine hyvä, hb 120, paino noussut nyt alsuta n.10-11 kiloa, sanoi että yleensä kaksosia odottavalla on normaalia jos nousee 15-20 kiloa..tai siis että tuo on normallia..että ei onneks mitään hätää viel.. sf oli 38, ja sen kyllä tuntee , varsinki ku supistaa niin huhu huh kun vaikea olla...vauvat ovat rt kumpikin , mikä on tosi hyvä juttu, jos pysyvät loppuun asti noin..niin ei tarvi leikata, mä en haluis sektiota..

nyt viikon sisällä tullu turvotusta, sukista jää selaset painaumat..sormiakin hieman kiristää..supsituksia tulee tosi helposti..ja siks pitääkin koittaa huilata ja huilata..vauvojen päät painaa jo tosi kovasti tuonne alas.ja kävely aika vaivalloista ja kipeää...ja selkä kipeä...yöt katkonaisia kun joutuu vähän väliäkääntämään kylkeä, mut onneks kuitenki ihan suht hyvin nukkunu =) ja loppujen lopuks tää kaksosraskus menny paljon paremmin mitä aluks kuvittelin ja pelkäsin että joudun sairaalaa makaamaan...nyt viel kun vauvat pysyisivät ainakin 2-3 viikkoa niin oltais turvallisillä vesillä..

hyviä vointeja kaikille!!=)

Vierailija
13/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIKSU: Nyt Reiskat jalkaan ja vaikka taksilla sinne neuvolaan! Kuulostaa sen verran tukalalta tuo sinun tilasi ja se, että turvotus alkoi vielä lähes yllättäen tekee siitä tuskin ainakaan mitättömämpää asiaa.

Oma massu: ylävatsa puutuu, kun istuu. " Arttu" pitää huolen, että äiti istuu selkä suorassa ja on muutenkin ryhdikkäästi. Ens viikolla on vasta seuraava neuvola ja odotan että pääsis nopsaa sinne polille synnytystapa arvioon, saisi sitten tuota koko arviotakin tietää. Miellä on neuvolassa sijaislääkäri ja ultrata osaa kyllä, mutta mittojen otto ei häneltä suju.

Illalla iski ikävä miestä, oli sitten pakko vielä yhdentoista aikaan soittaa hyvääyötärakas-puhelu Espanjaan.

4D-dokkaria katselin sivusilmällä, mutta ajattelin että on parempi passata, kuin järjestää itselleen ylimääräistä mielipahaa.

Pisureissuja on 1-4 yössä, riippuu kait siitä paljonko on tullut kitattua juotavaa.

Ootteko miettinyt kestovaippailua? Mulla on jotenkin sellanen fiilis että on pakko ainakin pari kestoa päivässä käyttää, ällöttää se kertisvuori jonka jo vuodessa tuottaa...

Vierailija
14/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin eilen sen 4D dokumentin ja tippa linsiin tuli.

vessakysely:Itse käyn yön aikana vähintään 2x, joskus jopa 5x. Riippuen vähän siitä kuinka paljon olen illalla juonut. Uni jää välillä vähäiseksi, tuntuu että vessassa viettää enemmän aikaa kuin sängyssä.

Huomenna menen sinne osastolle verensokeriarvojen takia. Saas nähä kuin käy...

Ulkona ei tänään oikein viihdy, kun viima on niin kova. Naama on heti jäässä. No tekosyy sekin, ettei viitsisi lähteä réippailemaan(lue kävelemään mummovauhtia).

nuppu rv31

Vierailija
15/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään paremmalla mielellä kuin pari päivää sitten :-) Silloin lapset varmaan kilpailivat, kumpi ärsyttää äitiä enemmän. Sittenhän siinä kävi niin, että esikoinen olikin kipeä ja kiukuilu ja syömättömyys johtui siitä. Eilen oli sitten mun kanssa kotona ja kuumeetta, joten tänään sitten hoitopäivä hänelläkin.

Itse käytin aamun kiertelemässä alessa. Stockalla oli alkanut OFF

-40% ja Henkassa ja Maukassa oli loppuale. Myös K-kengässä tuli käytyä ja sieltä tarttui mukaan esikoiselle välikausikengät kevääksi ja syksyksi. H&M:ssä oli ihania tyttöjen Bambi -puseroita ja collegehousuja, joita en siis voinut vastustaa :-) Myös pari lasten synttärilahjaa tarttui mukaan, kun noita synttäreitä tuntuu nyt olevan enemmän kuin laki sallii tässä keväällä.

Eilen tuli kutsu Naikkarille kokoarvioultraan ja samalla ihmetellään, että mitenkä päin tämä meidän vauveli tuolla masussa oikein köllii. Terkkarin mukaan on poikittain, joten sitä sitten varmistellaan ja katsellaan. Lisäksi sain käskyn hommata itseni sokerirasitukseen :-( Aikaisemmissa raskauksissa olen myös joutunut käymään, mutta mitään ei koskaan ole ollut vialla. Ajattelin että ehkäpä tällä kerralla vältän koko homman, mutta näin tässä taas kävi.

NIKSULLE voimia vetää nyt ne tossukat kiltisti jalkaan ja lähtemään neuvolaan tai äitiyspolille :-) Kuulostaa justiin siltä kuin tytön kummitädillä, jonka synnytys lähti käyntiin juuri tuollaisesta voinnista. Huolestuttavinta minusta on tuo äkillinen turvotus ja näköhäiriöt. Joten mars matkaan!!

Vessakäyntejä mulle tulee tässä raskaudessa kyllä yllättävän vähän yön aikana. Jos lastenhuoneessa tarvitsee käydä yöllä niin samalla tietysti tulee se pissahätäkin, mutta jos yö menee muuten rauhallisesti niin sitten riittää illalla ja aamulla käynnit.

Nyt taidan vetäytyä päivälevolle ja lukemaan uutta Kotivinkkiä joka kolahti postiluukusta tänään...jee! Kerrankin saan aloittaa lehden luvun ihan rauhassa. Illalla olisi sitten viikottainen kauppareissu, jonka lista pitäisi vielä jossain vaiheessa väsätä ja keksiä viikon ruuat.

Nauttikaahan auringosta ja ihanasta kevään tunnusta!

Pikkis 32+1

Vierailija
16/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole taas pitkään aikaan koneelle päässyt/jaksanut tulla... Meillä on tytöt sairastellu ja yhteensä siihen meni pari viikkoo, nyt aletaan olla voiton puolella, vain nuhaa ja yskää enää jäljellä ja viime yön jopa nukkuivat omassa huoneessaan!!! Itekki oon ollu niin poikki kun on yöt valvonu 40asteen kuumeessa olevien ipanoitten kanssa ja sitte päivät sylittäny.

Ihania uutisiakin on: Musta tuli vihdoin täti! Velipojan vaimo synnytti perjantaina potran poikalapsen, vauvelia en ole nähnyt vielä kun kuvista, asuvat nimittäin n.300km:n päässä meiltä, mutta söpö poju se on kuvien perusteella... Maltan tuskin odottaa sinne huhtikuulle että sais oman nyytin sylkkyyn.

(.) vauveli on edelleen perätilassa ja äitiä meinaa hieman välillä hirvittää potkut, jotka tonne alapäähän satelee, on melko ilkeen tuntusta. Meillä neuvola vasta parin viikon päästä, sit alkaakin tahti tiheneen. Supisteluja tulee entiseen malliin jos unohtaa olla rehkimättä joten aika rauhallisesti oon yrittäny elellä. ihmeellinen pahoinvointi on yllättänyt aina välillä, viime yönäkin valvoin muutaman tunnin kun oli niin huono olo, mitään ei kuitenkaan ulos tullut. Toivottavasti ei nyt tule jatkuvampaa tosta huonovointisuudesta.

Nyt pitää mennä antaa isolle pikkuneidille värikynät kun lupasin että voi piirrellä sillä aikaa kun pienempi nukkuu.

kuulumisia taas joskus... toivottavasti vähän pienemmällä välillä kuin nyt... trv. daisy82 rv 29

Vierailija
17/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tietty jo ennätin sinne alkuviikon pinoon ajatuksiani purkaa... =O)

Piti siihen vielä lisäyksenä sanoa,että jahka me nyt tästä muutosta selvittäisiin niin sitten alkaisi helpottaa...Loppuisi vihdoin tämä " yksinhuoltajana" elely.Toisaalta mitenköhän se ukko mahtaa meidän kuvioihin enään sopiakaan kun on tottunut siihen,että on kaikki päivät/illat pois... =O)

Saan minäkin sitten vihdoin laittaa kaikki valmiiksi vauvaa varten,jos Hän sieltä päättääkin jo rynnätä ulos.Nyt tosiaan kuitenkin tuntuu tilanteen rauhoittuneen.Kunpa jatkuisi illankin....

Eilen ei siis ollut tarvetta estolääkitykselle eikä vielä tähänmennessä tänäänkään...jee!

Mulla on kyllä edessä vielä hepojen hoito eli voi olla liian aikaista juhlia.

Onkos kukaan käynyt paino-arviossa?

Meille tehtiin äitipolilla rv 28+6 ja painoksi saatiin 1500g.Neuvolassa ovat jo hyvän aikaan ennustaneet " isompaa kuin edelliset" .Hyvin on meillä pitäneet syntymäpainoa arvioitaessa luvut kutinsa,mutta vielä en siis sitä arviota saanut.

Vähän tämäkin lohdutti,että ihan kivasti on painoa JOS riiviö jo haluaa syntyä.

-mamix4x rv 30-

Vierailija
18/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvolapäivä. Kunnossa oli kaikki, arvot kohdallaan ja kuunneltiin ihanaa vauvelin sydämentykytystä. Sf-mitta oli 26, vauva kasvaa omalla sirolla käyrällään. Painoa ei onneksi ole tullut vielä kuin 6 kiloa. Terkkari neuvoi syömään reippaasti,mitä kokoajan teenkin. Ihanaa,kun saa kerrankin mässätä hyvällä omalla tunnolla. Edelleen vauva tykkää olla raivotarjonnassa,kunpa pysyisikin niin!

Vessakäynneistä: yleensä käyn kerran yössä vessassa,joskus kaksi. Joskus harvoin ei tarvitse käydä yöllä ollenkaan vessassa!

Viime viikolla tuli äitiyspakkaus,vihdoinkin! vuoden 2005 mallia oli. Suloisia pikkuvaateita,aijajai :) Se haalari tosin ei ollu mitenkään paras mahdollinen,mutta käyttöä varmasti löytyy.

Jokos olette olleet synnytysvalmennuksessa sairaalassa? Me ei olla vielä oltu,mut parin viikon päästä ollaan menossa.

Edelleen olen jaksanut lenkkeillä koiran kanssa joka päivä tunnista puoleentoista tuntiin. Vauhti vain on hidastunut. Nyt pitäisi kohta lähteä tuonne pakkaseen koiran kanssa! Heipparallaa.

simsku 31+4

Vierailija
19/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Niksu, joko lähdit, monien kehoitusten saattelemana näytille? Kuulostaa kyllä aika nihkeälle tuo olotilasi, ei käy kateeksi.

Hjolle on mun pitänyt jo useampana päivänä toivotella hyvää voimaa!

Vessagallup: mä en yleensä käy öisin kertaakaan vessassa. Esikoisestakin ihan vasta loppumetreillä joutui piipahtelemaan yölläkin. Mutta tuntuu kyllä, että juon liian vähän. Pitäisi muistaa! Töissä ollessa tuli juotua enemmän. Nytpä käynkin hörppäämässä... Ja d-vitskut kans!

Jep.

Kävinpä tänään yksinäni kaupungilla, ei ole sattunut aikoihin! Aamukahvilla kaverin kera ja sitten vähän kaupoille ja asioille. Olipa mukavaa! En kyllä kirpparilta löytänyt etsimiäni rattaita, tytölle olen haeskellut. Joskus tuntui paljonkin olevan, nyt ei sitten mitään. Haluaisin semmoiset Emmaljungan perusrattaat, melko riisuttu malli, you know. kun nuo käytössä olevat joutuvat kuitenkin vauvalle, olisi hyvä jo ajoissa harjoitella uusiin rattaisiin. Mutta tulipa väsy ja selkäkipu reissussa, ihan poikki ollut yt iltapäivän.

Nyt se muuten heräsi, Moi!

Vierailija
20/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minulla on " kiirettä" pidellyt, en ole meinannut ennättää näitä pitkiksi venähtäneitä pinojakaan lukea muutamaan päivään... Ihanaa, että nyt on niin paljon aktivoituneita huhtimammoja, että on joka päivä kunnon pinot!

Minulla oli eilen neuvola. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että kaikki on hyvin. No, eipä minulla nyt mitään suurempia ongelmia ole ollutkaan. Painoa on tullut lähtötilanteeseen nähden 8,5 kg, edellisestä käynnistä kolmisen kiloa. Viikossa on kertynyt n. 750 g. Ei siitä napinoita tullut, kun itse asiassa minullekin ennen joulua vähän enemmän napinaa tuli siitä, ettei painoa tule. Alkupaino on kuitenkin ollut niin matala minulla.

Sf-mitta oli nyt 28,5 cm rv 31+5. Juuri keskikäyrän kieppeillä, eli samaa tahtia paisuu masu. Raivotarjonnassa vauveli makaa, ei ole vaihtanut asentoa isommin enää tämän vuoden puolella. Koko ajan on selkä ja pylly pysynyt vasemmassa kyljessä, pää alhaalla ja pienet jalat hakkaa äipän kylkiluita vimmattuna oikealla puolella. Nyt on jo niin kauan ollut tyytyväinen tähän asemaansa, että alan jo uskoa vauvan pysyvän suurin piirtein samoin loppuun asti... vaikka voihan se toki vielä kyllästyä ja pyöräyttää itseään äipän kummastukseksi ihan uuteen asentoonkin.

Verenpaine oli pysynyt samoissa luvuissa, eli ei hätää sen suhteen. Sain vihdoin myös rhesus-negatiivisen äidin verestä otettavan veren vasta-ainetestin tulokset. Ei ollut vasta-aineita kehkeytynyt, mikä on hyvä. Toivottavasti ei siinä viimeisessäkään testissä mitään ole.

Vauvan syke oli jälleen ihan samoissa luvuissa kuin nyt joka kerralla, jyskää n. 155 vauhdilla. Tasainen sykelukurivi on kyllä neuvolakorttiin tullut. :)

Eilen tuli käveltyä taas pitkähkö lenkki, vaikkakin TODELLA hitaasti, mutta kyllä se vain näyttää tuntuvan lonkissa pahalta. Illalla oli tosi tuskainen olo ihan, kun lonkkiin ja alaselkään sattui sekä supistelujakin tuli. Vielä yölläkin meinasi olla vaikeuksia nukkua, kun lonkat vihoitteli kylkiasentoa vastaan.

Vessareissuja minulla tulee vaihtelevasti 2-5. Juon päivittäin suurin piirtein saman verran, todella paljon. Tuntuu, että veden juominen helpottaa oloa, ei tunnu niin turvonneelta. Olen kyllä yrittänyt ajoittaa juomisen päivään ja alkuiltaan, ettei ihan ennen nukkumaanmenoa kamalasti enää tulisi litkittyä. Toisaalta, jos illalla ei ollenkaan juo, täytyy juoda yöllä. Silloinkos sitä vasta ravataankin! Onneksi nukahdan helposti uudelleen, joten joskus on vaikea pysyä laskuissa mukana, että monesko kerta tuli jo...

Meillä on vauvan rytmi muuttunut siten, ettei vauvakaan enää herää niin hyvin vessareissun yhteydessä (toimitus ei kestä kuin hetken). Ehkä potkun tai kaksi antaa muistutukseksi, mutta jatkaa sitten myös uniaan. Päivällä ja illalla kyllä sitten jumpataan senkin edestä! Rytmi tuntuu minusta hyvältä, joten toivottavasti vauva älyäisi pysytellä synnyttyäänkin samassa tahdissa! ;)

Minulla on vielä tälle illalle operaatiota, kun täytyy tyhjentää yksi kirjahylly ja keksiä kirjoille uudet paikat. Se ei enää mahdu makkariin, kun pinnasänky täytyy sinne tilaihmeeseen tunkea. Rasittaa jo valmiiksi, kun ei näitä tiloja ole kovin paljon... Mutta pitemmittä jorinoitta, täytynee alkaa toimeen!

Kissankello 31+6