Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuuko kaikilta seksi ja rakkaus kun tulee eka lapsi?

Vierailija
08.02.2006 |

Tuntuu että meillä parisuhde tyssäsi siihen, lapsi on kolme ja eron partaalla keikutaan. Seksi loppui, puhuminen ja yhdessä tekeminen loppui, koskettaminen ja kaikki mukava. Elääkö kaikki sen jälkeen kulississa vai miten perheet pysyy kasassa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan uhmaikäisten kaksosten vanhemmat ja tämä lapsiperheen elämä on ollut kovaa. En ole itsekään ollut hyvä puoliso miehelleni, koska sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja siitä toipuminen vei aikaa. Töihin meno pelasti minut.

Yritän nyt kuitenkin pitää liittomme kasassa, vaikka tuo oma mies ei niin kovasti houkuttele. Ennen arvostelin tuttavapiirissäni niitä ihmisiä, joilla oli alle 3-vuotias lapsi ja jotka erosivat. Nyt en enää ihmettele, miksi ne lapsen ensimmäiset 3 vuotta ovat parisuhteelle kovinta aikaa.

Vierailija
2/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 3, enkä löydä väliltämme enää mitään muuta yhteistä kuin lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde toki vaatii enemmän töitä ja huomioimista eri lailla, ku ennen lapsia. Esim. aina ei väsymyksen takia jaksa harrastaa seksiä eikä automaattisesti ole yhteistä aikaa. Ei muuta kuin keskustelemaan yhdessä miehesi kans ja viettämään yhteistä aikaa. Huom. myös kynnys seksiin kasvaa, jos pitkä seksitön aika. Vaikka ei aina haluttaiskaan just sillä hetkellä, seksiä voi harrastaa. Ja kas kummaa ne halutkin siitä kasvaa.. Tsemppiä.

T: 3 lasta ja toimiva suhde kaiken puolin

Vierailija
4/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana. Rakkauskin on jossain lomalla.... Kiikunkaakun mennään päivä kerrallaan eteenpäin....

Vierailija
5/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tämä. Jättäkää joskus lapsi hoitoon (ei kuole siihen), menkää ulos syömään, pitäkää vartalostanne huolta ja pitäkää älynne vireänä. Puhukaa muustakin kuin lapsista.

Vierailija
6/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen meni ensimmäinen vuosi kun kaikki oli niin uutta. Puhumalla tunteistamme ja tästä kaikesta uudesta, pääsimme uudelle tasolle. Sama juttu kävi kun kaksi vuotta ensimmäisen jälkeen syntyi toinen lapsemme. Aluksi oli ihmettelemistä, kuinkas tämä arki nyt alkaa sujumaan. Yövalvomiset tekivät tiukkaa hermoille ja yhteinne aika oli vähissä (sukulaiset asuvat kaukana). Tämän jälkeen nousimme taas uudelle tasolle ja tässä sitä ollaan: rakastuneita, onnellisia, yhteistä tulevaisuutta suunnitellen ja tiukasti yhdessä. Kaksi lasta ovat jo itsenäistyneet siitä vauvavaiheesta pikkuterroristi vaiheeseen, joten on helpompaa vaikkei ehkä kuulosta siltä=) Komatta odotetaan ja tiedetään jo etukäteen, että aluksi tulee olemaan hankalampaa. Tästä on helppo puhua ja osaamme varautua jo siihen. Rohkeasti vain eteenpäin!

Vierailija
7/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun toinen lapsi syntyi, hävisivät minulta KAIKKI seksuaalinen halukkuus n. vuodeksi.

Luonnollisesti mies etsi vikoja itsestään vaikka yritin toitottaa hänelle että kyllä minunkin haluni vielä palaavat. Rakastelimme kyllä mutta en saanut siitä minkäänlaista mielihyvää.

Onneksi vuoden sinnitellyn jälkeen kaikki palautui pikkuhiljaa ennalleen ja sänkykammarissakin homma taas toimii :).

Rakkaus meillä ei ikinä ole ollut koetuksella.

Vierailija
8/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin olen vienyt lasta hoitoon, kilot lähti välittömästi ja olen ihan hyvännäköinen nainen. Yritin pukeutua naisellisesti ja pitää itsestäni huolta, ja vietellä miestä. Uusille alusvaatteilleni hän vain tuhahti ja seksikkäitä vaatteitani ei edes huomannut. Jos vihjailin että nyt olisi kahdenkeskistä aikaa ja eikös voitaisi... niin hän pakeni paikalta tai keskittyi tuijottamaan telkkaa.

Ei se aina ole naisen korvien välissä, kyllä se näköjään voi olla siellä miehenkin aivoituksissa.

ap

Vierailija
9/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten miesten on hyvä valittaa, jotka tekevät kaikkensa sen eteen, että vaimo saa sitä omaa aikaa ja pysyy siksi virkeänä. Jos ei vaimo itse kykene käyttämään tilaisuuksia hyväkseen, niin voi voi.

Sellaisten miesten on taas turha valittaa, jotka jättävät vaimonsa yksin hoitamaan lapsia ja kotia, laittavat omat menonsa kaiken muun edelle ja kuvittelevat, että voivat jatkaa elämäänsä samalla tavalla kuin ennen lapsia. Oma mieheni kuului tähän ryhmään ja ero oli lähellä. Onneksi tajusi oman roolinsa ajoissa.

Vierailija:

Muistakaa tämä. Jättäkää joskus lapsi hoitoon (ei kuole siihen), menkää ulos syömään, pitäkää vartalostanne huolta ja pitäkää älynne vireänä. Puhukaa muustakin kuin lapsista.

Vierailija
11/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vähensi töitään huomattavasti ja alkoi viettämään aikaa kotona.

Vietämme aikaa kotona paljon ja raskaalle arjelle etsimme vastapainoa elokuvissa käynnillä, ulkona syömisellä, pitkillä kävelyillä jne..

Lapsen laittaessa nukkumaan on aikaa olla viimein kaksin, juttelemme ja rakastelemme, nautimme hiljaisuudesta.

Elikkäs meillä ainakin vain parani!!! Nyt haaveilemme toisesta, ja itseasiassa menkat on kaksi viikkoa myöhässä:) Viikonloppuna testaamaan, että jokos meille tulee toinen vauva!!

Äh, menipäs imeläksi:)

Vierailija
12/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ihanaa lasta ja hyvä parisuhde, seksi maistuu.. =)

Vierailija
14/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4kk.

Vierailija
15/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei pääse siitä yli eikä ympäri miten ihania omat lapset on. Näin suoraan hänen sanojaan lainaten.

Mä olen oppinut nauttimaan seksistä enemmän lasten saannin myötä (lue saan helpommin orgasmin) ja myös se että seksin harrastaminen on siirtynyt pois makuuhuoneesta (kuopus nukkuu vielä meidän makkarissa) on tuonut uusia vivahteita seksiin.

Joskun saatetaan päivällä kun mies on töissä lähetellä toisillemme viestejä millaista seksiä olisi kiva harrastaa illalla jne. Mä sanoisin että avoimuus ja uskallus kertoa mitä itse sängyssä haluaa on kasvanut meillä synnytysten myötä.

Mun mies osallistuu ihan hyvin kotitöihin mutta koska käy töissä niin luonnollisesti koti on mun työmaa.

Ja rakkaus on kasvanut ehkä juuri siksi että näen selvästi miten paljon mies rakastaa lapsiaan ja mua. Meidän elämä on iloisempaa lasten mukaan tulon myötä.

Vierailija
16/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan todellakaan huutele tästä koska kuten huomasitte jo tästä ketjusta, kaikki ei ole niin onnekkaita.

Tuntuu että mies rakastaa minua nyt paaaljon enemmän, on koko ajan hellempi ja ystävällisempi, jos vain mahdollista.

Olen nyt raskaana ja odotan toista lastamme. Jos vaikka sanon että voi ihme kun tekee lakua mieli, niin eikös seuraavana aamuna ole mies jättänyt pöydälle lakupussin töihin lähdettyään.....

Minulla on ihana mies ja elämämme on ihanaa :)

Terveisin nuorena nainut ;)

Vierailija
17/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa mennä viikkokin ilman seksiä, eikä siitä tarvitse ottaa paineita. Sitten saattaakin mennä monta iltaa toisissaan kiinni.

Rakkaus ei ole hävinyt vaan vahvistunut. Kuulostaa varmaan imelälle, mutta totta. Suhde toimi ennen lapsia ja vaikka välillä on ollut väsymystä ja riitaa, niin ei se suhde ole missään vaiheessa sen huonommin toiminut.

Toisaalta väitän, että osasyy tähän on se, etten ole missään vaiheessa muuttunut vain äidiksi. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, olen erittäin ylpeä äiti lapsillemme, mutta tosiaan vain heille. Muuten olen se sama tyttö kuin ennenkin. Olen pitänyt kokoajan selvänä, etten aio lopettaa muuta elämää ja kävin ensimmäisellä työkeikallakin pikkusten ollessa 1,5 kuukautta. Monen mielestä kamalaa, mutta mulle/meille oikea ratkaisu.

Iltaisin meillä on aina yhteistä omaa aikaa ja välillä muksut voi viedä hoitoon ja lähteä yhdessä vaikka leffaan tai syömään. Tekee tosiaan ihmeitä.

En nyt väitä, että nuo olisivat jotain yleismaailmallisia ohjeita, mutta meidän kohdalla nämä systeemit on toimivia.

Vierailija
18/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin jo etukäteen että muutoksia tulee, mutta tärkeää on pitää puheyhteys auki. Onhan se lapsen tuoma muutos rankkaa, mutta yhteiseen hiilen tässä puhalletaan ja väliaikaistahan kaikki on. Pian lapset on isoja eikä enää tarvitse meitä. :)

Seksiä on ollut ainakin sen verran, että toinen on tulossa. ;) Ikäeroa tulee sellainen kaksi vuotta.

Vierailija
19/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu kauhealta tunnustaa, mutta kaiholla muistelen elämääni ennen lasta. harrastuksia, teatterissakäyntiä, tuntikausia kestäneitä lukuhetkiä peiton alla, keskusteluja mieheni kanssa, ja ennen kaikkea hiljaisuutta. se kaikki on nyt mennyttä. lapsi on rakas, mutta jos saisin lähteä liikkeelle puhtaalta pöydältä, päättäisin toisin.

Vierailija
20/34 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kaikilta loppuu... ei kai niitä pikkusiskoja ja -veljiäkään sitten tulisi : ) Itsestä se on paljon kiinni, lähes aina väsyttää kauheasti mutta joskus vain on pakko virittäytyä tunnelmaan... ja se kyllä kannattaa : D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi