Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit ei aiheuta lapsettomuutta - uskotko?

Vierailija
08.02.2006 |

Buusterissa puhutaan ehkäisystä ja kuulin vain lauseen. E-pillerit ei missään tapauksessa aiheuta lapsettomuutta vaan päinvastoin.

Itse taas uskon vahvasti että e-pillerit on yksi syy lisääntyneeseen lapsettomuuteen. En ole lääkäri, enkä tutkija, joten ei nyt ole heittää mitään todisteita.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pilsuja lähes 10 vuotta ja kun lopetin ne, minulla todettiin ensin endometrioosi ja sitten PCO. Tämä on yksi syy siihen miksi uskon että pillereillä on jotain tekemistä lapsettomuuden kanssa.

AP

Vierailija
2/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto meni aivan sekaisin: kuukautiset jäivät useiksi kuukausiksi kokonaan pois, ja tämänkin jälkeen aivan epäsäännölliset. Tulin raskaaksi vihdoin puolentoista vuoden päästä pillereiden lopettamisesta.

Tämän jälkeen en ole koskenut pillereihin, ja toinen lapsi sai alkunsa heti ensi yrityksellä. Kierto oli jo pitkään ollut säännöllinen.

Ei enää koskaan pillereitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit on ihmisen historiassa niin uusi asia, että KUKAAN ei tiedä, miten ne vaikuttavat pitkän ajan kuluessa.

Eikä kukaan tiedä sitäkään, mitä kaikki muu hormoneilla leikkiminen aiheuttaa.

Vierailija
4/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit kuukautiset ennen pillereitä. Pillereiden jälkeen kierto lähes vuoden ihan sekaisin, kystia munasarjoissa. Sen jälkeen kun lopulta onnistuin tulemaan raskaaksi, en enää koskenut pillereihin, minulla oli normaalit kuukautiset ja ovulaatio ja ekasta yrityskierrosta raskaaksi.

Vierailija
5/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tullut raskaaksi pillereistä huolimatta, ja raskaaksi tulo yleensäkin ottaen on ollut helppoa. Munasarjat kaikkea muuta kuin parhaat mahdolliset (kystiset), ja luultavasti endoakin. Menkat ilman pillereitä erittäin runsaat (kipua+migreeni), säännölliset kylläkin. Nyt ikää kertynyt jo kohta 40v, mutta yllättäen raskaaksi liki yrittämättä!

Pillereitä ehdin käyttää siis vuosia, nyt 10 vuotta käyttämättä.

Vierailija
6/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä väitän että e-pillereillä on vaikutusta siihen että rintasyöpiä todetaan jatkuvasti enemmän ja enemmän. (tää on sitten vaan mun mielipide ei lääketieteellinen tosiasia)

Itse päätin ei enään ikinä pillereitä!

Vierailija
7/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö kortsua tms. pari kuukautta pillereiden syömisen lopetettuasi vai annoitko heti raskaudelle mahdollisuuden? Mä syön pillereitä ja olen harkitsemassa niiden lopettamista lähiaikoina. Olen miettinyt, että pitäisikö käyttää pari kuukautta kortsua- jos sinä aikana häipyisi elimistöstä jotain pilleristä johtuvia hormonijäänteitä???

Vierailija
8/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti useita vuosia ennen kuin kierto jotenkuten alkoi pelata yli 8 v pillereiden napsimisen jälkeen. Kuukautiset olivat aluksi tosi kivuliaat enkä tullut raskaaksikaan. Vasta sen jälkeen kun IVF-hoidolla sain ekan lapseni, säännöllistyi myös kiertoni ja lapsia alkoi tulla kuin liukuhihnalta:). Niin, endoa mulla epäiltiin myös aluksi.

Vierailija
9/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään enää uskaltaisi pillereitä syödä. eritoten sen jälkeen kun eräs tuttavani kertoi, että oli saanut puolittaisen aivohalvauksen ja oli johtunut pillereistä. Näitä tapauksiahan on muuten ollut Ruotsissa aika paljonkin, en tiedä miksei Suomessa näistä puhuta??? Tietty pillerimerkki näitä aiheutti, harmi kun en enää muista mikä se oli?

Vierailija
10/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisy on lisännyt nykyaikana lapsettomuutta. Miksei se mitään vaikuttaisi? Ei tietenkään kaikilla.

Vierailija
11/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän se mikään ihmisen kropan normaalitila ole, että kroppa luulee olevansa esim.10 vuotta putkeen raskaana. Pillereitten tarkoitushan on hämätä keinotekoisella raskaushormoonilla, että kroppa luulee olevansa raskaana eikä tuota enää munasoluja.Minusta se on erittäin epänormaali tila eikä varmastikaan hyvä pidemmän päälle. Vaikka aina toisin väitetään.

Ajatelkaas jos löydettäisiinkin että pillerit aiheuttaa lapsettomuutta, niin mitkä tappiot siitä tulisi lääkefirmoille ja lääkäreille!

Tiedä vaikka niitä tutkimuksia oisi spekuloitu tai ei ylipäänsä tehdä!

Vierailija
12/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman naisen joille LÄÄKÄRI on sanonut että lapsettomuus aiheutuu täysin siitä, että pillerit eivät ole sopineet heille.

Ja millään tavalla ei käytön aikana ilmennyt tätä ettei ne muka sovi.

Turha tulla valittamaan tänne lapsettomuudesta jos on itse tuhonnut kroppansa....

Toki on parempi että teinit vetää hormoneja kuin tekevät pikku äpäriä, ehkä siksi nuoria painostetaan pilleriehkäisyyn. Käsittääkseni tämä buusteri on siis lasten/nuortenohjelma.

Vierailija
13/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taustaa...

olin syönyt pillereitä 7vuotta, vaihdellut merkkiä kun tuli mielialamuutoksia (mieli kuin tuuliviiri) ja migreeneitä ym.

Kun vauvan yritys alkoi ja pillerit lopetin eipä ollut menkkoja sitten ollenkaanja kun ne viimein ilmaantui kierto oli 12-72pv ja ensimmäinen raskaus oli tuulimuna joka todettiin rv 14. Siten vuodinkin vain kolmisen kuukautta ja menin lääkäriin kun yritystäkin oli vuosi takana. valittelin, että en voi tulla raskaaksi kun koko ajan vuodan ja kappas vaan olin raskaana. Vuodin koko alkuraskauden jne. tämä tarina olisi niin pitkä ettette jaksaisi lukea=)

kun poika oli 5kk alkoi minulla elämäni ensimmäisen kerran säännöllinen menkkakierto ja pillereitä ei siis ollut. Toinen tärppäsi sitten kun ns. lupa annettiin kolmannesta kierrosta.

Kolmas tärppäsi sitten ensimmäisestä kierrosta, kun menkat oli poissa 11kk imetyksen takia.

Mutta sitten päätin, että ehkäisy on otettava, että kolme pientä jo on. Sillä hetkellä ei ollut rahaa laittaa yli 100e kierukkaan ja otin pillerit (vähän vastentahtoen, mutta pakosta). ja niin alkoi tiputtelu, jota kesti sitten nelisen kuukautta menkkoja ei ollut ollenkaan tai ns. kunnollisia vaan tiputtelua.

Lopetin pillerit ja niin on menkat hukassa, ei ole ollut viiteen kuukauteen minkäänlaisia menkkoja epämääräisiä tiputteluja päivän kaksi silloin tällöin...

Vierailija
14/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu. Kun nuori tyttö hakee pillereitä lääkäriltä, joka vakuuttelee ettei niistä ole haittaa, tyttö onkin itsetuhoinen oman hedelmällisyyden suhteen!

Oletko joskus valittanut? Rahapulasta? Itsepä et opiskellut hyväpalkkaista ammattia, hölmö.

Murtuneesta jalasta? Itsepähän teloit sen, hölmö.

Liikakiloista? Laiska läski.

Lapsen kiukuttelusta? Mitäs hankit lapsen, hölmö. Tai miksi olet niin huono äiti että lapsen pitää sinulle ahdistustaan kiukutella.

(älykkääseen kommenttiin löytyy aina yhtä älykäs vastakommentti)

Vierailija
15/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on lisääntynyt ja pillereiden käyttö aikaistunut ja lisääntynyt. Uskon, että asioilla on yhteys.

Löytyyhän e-pillereiden sisältämiä hormoneja vesijohtovedestäkin. Kuinka vaikuttanee esim. siittiöihin?

Vierailija
16/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä yli 10 vuotta. Kun jätin pillerit pois, puolen vuoden yrityksen jälkeen tulin raskaaksi. Välissä söin vähän aikaa pillereitä ja kun pikkukakkosta yritettiin onnistuttiin eka yrittämällä.

Ei siis ainakaan mun kohdalla ole pillerit hidastaneet raskaaksi tuloa, eikä mitään muutakaan - endimetrioosia tms. ole ollut. Ja ikääkin oli kuitenkin ekan lapsen syntyissä jo 33 v.

Vierailija
17/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin syödä pillereitä 11 vuotta (myös tuota jonkun mainitsemaa Diane Novaa!), ja niiden lopettamisen jälkeen tulin raskaaksi toisesta kierrosta. Toinen lapsi saikin sitten alkunsa ekasta yhdyntäkerrasta ilman ehkäisyä, esikoisen ollessa vasta 7 kk (no tuossa raskauksien välissä en kyllä pillereitä syönyt).

Oikein naurattaa, kun muakin terveydenhoitaja varoitteli asiasta.. siis että lasten saaminen voin kestää pitkään kestäneen pillerien syönnin jälkeen. Ehkä pillerit sitten vaikuttavat toisten elimistöön eri lailla, en tiedä. Itse ilmeisesti kuulun joukkoon, joka tulee raskaaksi jo suunnilleen miehen hammasharjan lainaamisesta ;-)

Vierailija
18/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pitkäaikaiskäyttö ja lapsettomuus ovat yleistyneet samoihin aikoihin. Muutenkaan en moisiin halua koskea.

Vierailija
19/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin heti raskaaksi kun lopetin. Käytin taas välillä, ja taas tulin heti raskaaksi kun lopetin. Olen kuullut, että e-pillerin käyttö jopa PARANTAISI raskaaksi tulemisen todennäköisyyttä heti lopettamisen jälkeen. No, minulla ainakin kävi niin. Vaikka siis olin jo ikäloppu kolmikymppinen ja tupakoinut runsaasti kummenisen vuotta.

Vierailija
20/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman sivu on ollut lapsettomia ihmisiä, ovat vaan adoptoineet tai tyytyneet lapsettomuuteen, eivätkä vouhottaneet asiasta niinkuin nykyisin kun 30-40 vuotiaat yli-ikäiset, jotka yrittävät lapsia tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi