Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ LOKALAHJOJEN KESKIVIIKKOKEMUT~~

08.02.2006 |

Öitä rakkaat ystävät.

Misuli

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennajo;toivottavasti nyt alkas pikkuhiljaa teillä sairastaminen loppua,kurjaa:( Sit paukasen kylään heti kun tervehdytte!

Suzu;tosiaan,kiitos kakkuohjeesta,täälläkin sitä mussutettu jo huonovointisuuteen asti:)

Väsyny mamma olis täälläkin...Julius rupes kyllä nukkumaan jo puol kasilta ja noustiin ylös vasta yheksän aikaan(otin aamulla viekkuun)..mutta kun koko yö taas lähes minuutin tarkkudella heräs syömään kahden tunnin välein!

Joku kysäs sängyn suojaamisesta...imetän sängyllä vaan aamuisin ja suojana pelkkä pyyhe...ei oo valunu rinnoista,tiukka paita päällä niin jotenkin ehkäsee valumista!?Puklut on tullu useesti mut ei onneks läpi... kun saatiin just joululahjaks kahdennukuttava petari niin pitäs viedä pesulaan sit pestäväks.

Mut nyt on taas tärykalvot särkevä huuto käynnissä niin pitää mennä!

Blacka ja vinkuintiaani-Julius

Vierailija
2/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs oli katkonainen yö.Aada ensinnäkin oli todella levoton ja 04 otin tytön nukkuu meidän viereen ja samalla syötin niin rauhottu edes vähäsen.Oiskohan tulossa kipeeksi??sitten aada heräs kasin aikoihin eikä tunnu maito maistuvan.Sillon tällön otti vaan huikan ja nyt on sitten tutimassa.Pelkään vaan,et jos on äitiinsä tulossa niin korvatulehdusta kärsii 3-6kk iässä.No toivotaan ettei ole mitään.

Meillä muuten mies saikulla kuumeessa ja nenä vuotaa.Toivottavasti ei minuun tartuta.

Katelin eilen sitä 4d-dokumenttia ja musta se oli hirveetä kateltavaa.Jäi vähän ristiriitaisia tunteita niistä rajoista.

Taidan mennä nyt juomaan kupposen kahvia ja lukemaan hesaria..

Jaksuja sairastaville.Paranemishaleja lähtee täältä*******noin.

Niin ja unohtu eilen toivottaa uudet tervetulleiksi!!!

johannu ja äksyilevä aada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh! Mulla on koko yläkroppa niin jumissa, että päätä särkee ihan älyttömästi. Toivottavasti vähän helpottais, kun pitäisi lähteä asioillekin. Josko sitä hakis jotain ihmelientä (tenua) tohon autoon, josko se sitten suostuis hörähtään käyntiin. Huoltoon saadaan se vasta maanantaina. Onneksi on sellanen ihana kaveri, jolta on saatu autoa lainaksi. Mutta se siitä sen rottelon valittamisesta.

Sinilainen: Sitähän sanotaan, että unet johtuu alitajunnasta. ;) Mitähän tuo uni sitten tarkoittaakaan...

Emppu: Jokos siitä työpaikasta on kuulunu jotain???

Meritähtöselle hyvää matkaa!

Ä3: Sampolle pikaista paranemista.

Tää lähtee nyt pukeen, että nää pääsee lähteen liikkeelle. Palaillaan!

T:nuuskis

PS: Jaksamisia teille, joilla pienet on koko ajan kuin takiaiset. Täytyy vaan aatella, etteihän se mikään pitkä aika ole kun nuo on noin pieniä. (Itku silmässä kattelin eilen meijän pojun ihan ekoja kuvia. Että hän oli pieni. Sniif!)

Vierailija
4/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä heränny jo ysiltä, mutta poika pitää kiireisenä. Pukluja lentää ja kitistään. Huomasin pojan jaloissa kuivia punoittavia läiskiä eilen aika paljon, pieniä oli myös selässä. Taidetaan jättää tänään jo pois se perunaporkkana ja koitetaan maissia ja pottua... jos maissi sopii niin iltaisin saa sitten poika myös maissivelliä hieman. Joskos se porkkana tekee ton ihottuman tai siis ton kovan punoituksen? Jos ei taannu niin sitte täytyy kyllä neuvolaan soittaa, täti nimittäin meinasi et porkkana saattaa lehauttaa posket, ei puhunu tollasesta mitään. No tota kuivuutta jaloissa oli jo ennenku alotettiin kiinteät, eli saattaa olla ihan ns. normaaliakin. Olen kyllä nyt ahkerasti niitä jalkoja rasvannut.

Emppurazeh: ei meillä kauheasti ole ainakaan vielä auttanu pulautteluun nuo kiinteät. Sillä kerralla ku annan kiinteää ja maitoa sit perään niin ei puklaa niin mahottomasti. Mut illalla ja aamulla puklu lentää ihan entiseen malliin

No nyt poitsu taitaa heräillä tuolta sängystään...

Misuli

Vierailija
5/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blacka: Eiköhän jo ensi viikolla onnistu! Käytän Janskun huomenna tuolla terkkarilla ja sit illalla pikkujätissä, jos se meidän lääkäri on taas oma surkea itsensä=) Maanantaina meillä on neuvola kymmeneltä, mut muuten ei sit ollu mitään muuta ku se perjantain tapaaminen.

ODOTUS ASIAA: Oliko kenelläkään kramppeja sillon ihan alkuraskaudessa? Itselläni oli vähän, mut ei kuitenkaan mitään ihan älyttömän pahoja. Kaverillani on sellaisia, että joutuu ihan kaksinkerroin kuulemma menemään. Nyt sit kaikki peukut pystyyn, et raskaus alkais sujumaan hyvin tuolla kaverillani. Ei ole kuitenkaan enään mikään ihan nuori. Ja mä niin haluan sitte lokakuussa hoitaa pientä vauvaa, jonka voin palauttaa heti ku alkaa huutamaan=)

Juu ja nyt pihalle!

Vierailija
6/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HENNAJO: en tiiä tarkoitatko nyt tällaisia kramppeja kuin mulla oli.. n. vkolla 12-15 mulla oli aivan älyttömän kipeitä kohdun kasvukipuja. Tosissaan tuntui, että saa kaksinkerroin mennä. Olin melkein viikon saikullakin sen takia (muutempa ei raskausaikana tarvinnutkaan). Yhdellä kaverillanikin oli ollut molempien lasten kanssa sama juttu.

Vierailija
7/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans luulen, et sillä on vaan ihan noita kasvukipuja. Raskaus viikot on vasta 6+. Aina vaan kuitenki hirvittää, ku ei tosiaan ole mikään nuoti ensisynnyttäjä vaan on jo 35+

Vierailija
8/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastemekoista: Ostitko uuden, teitkö vai oliko perintömekko tai kenties joku muu?

Meillä: Mekko jossa on kastettu kaikkiaan 17 lasta, myös minut. Äitini ja mummoni joskus 38 vuotta sitten tekivät tuon mekon serkulleni ja sen jälkeen siinä on kastettu kaksi serkkuani, isommat sisarukseni, minut, sisaruksieni lapset, minun lapset ja yhden serkkuni lapset. Nyt se on säilössä odottamassa kunnes joku sisaruksieni lapsista joskus jakaantuu. Meillä on myös kaikkien nimet kirjailtuna mekkoon.

Vierailija
9/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti näin vieraiden odottelun lomassa..

COPPIS:miten sujui viime yö,tarjositko korviketta Lukalle?

BLACKA ja muut nykyiset tai ex-kuopiolaiset;minäkin oon käynyt siellä syntymässä! ;)

lapsuuteni asuin rautalammilla,tiedätte varmaan paikan?puolisukua asuu siellä edelleen.

ÄITIKOLMEN Sampolle pikaista paranemista!!korvatulehdukset on tosiaan niin viheliäisiä!!

nyt vieraat saapui,joten palailen..

-nasuli

Vierailija
10/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖDE, Teretulemast!

Voi SINILAINEN mitä unia näät!! Hih.

Vauvan itkua siedän aika hyvin, paljonpaljon paremmin kuin esikoisen aikana. Joskus poikaa on pakko huudattaa kun autan esikoista jossain asiassa, enkä heti pääse vauvan luo. Mieskin sietää nykyisin paremmin kuin ton esikon aikana.

SUZU: Kiitos pätkis-kakun ohjeesta, otin talteen. Meinaan juhlistaa sillä sitten pojan ekaa nimpparia 24.2. Eli siihen asti voin vain kuvitella miten hyvää se on!

Ä3: Parane pian Sampo!

EMPPU: Mäkin pähkäilen ton perunan annon kans, mut ku toi maito tuntuu riittävän ihan hyvin, niin eiköhän tuo Matskuliini jaksa odottaa. Mut ku oli niin onnessaan jo siitä luumu-soseesta.. No, pari viikkoa niin tulee 4kk täyteen. En osaa kyllä sanoa auttaako se peruna sitten pulautteluun. Matiaksen serkkupoika on kova pulauttelemaan ja kiinteiden aloitus ei auttanu asiaan yhtään. On varmaan niin yksilöllistä.

LOKAÄ: Koitahan tervehtyä! Sängyn suojaan meillä vain sideharsolla. Petari parka on kovia kokenu, on pojan puklua ja pissaa täynnä. Pesula odottaa!!

Meillä on UNILELUNA ainun pikkupupu, jota poika hiplailee puolinukuksissa.

VAUVAKIRJANA meillä on Ihania vauva-muistoja-kirja. Siihen mahtuu merkintöjä viiden ensimmäisen vuoden ajalta. Esikoisella on se Nalle puh- vauvakirja.

MERITÄHTÖSELLE hyvää matkaa!

Eilinen 4D-dokumentti herätti myös mulla ristiriitaisia tunteita. Ja voikun oli pieniä vauvoja!

NUUSKIS: Oon myös kattellu pojan vauvakuvia haikein mielin. Siis niitä alle 1kk vanhana otettuja. Onkin jo nyt iso pojan pullukka toi Matias, nyyh.

Siitä aasinsiltana siihen vauvakuumeeseen. Vähän sitä täällä sairastetaan, mut vauva vois tulla meille sitten noin 3 vuoden päästä :D. Niinkun sitä vois ny suunnitella... hyvä kun ollaan nää 2 saatu. Mun mieshän on ollu tosiaan ennen pojan syntymää ehdottomasti sitä mieltä et 2 lasta riittää. Yks päivä tos surkuttelin pojan pieneksi jääneitä vaatteita, niin mies sanoi et tuleehan niille vielä yks käyttäjä. Hih, oon luullu et saisin kirveellä uhaten suostutella siihen kolmanteen lapseen. Kivaa :) .

Meillä Matias pyörii lattialla ku kellon viisari. Nytkin aivan eripäin kun mitä oon sen lattialle laittanu. Joskus on päiviä et saattaa viihtyä lattialla yksin tosi kauan, mut eilen oli meilläkin oikein kitinäpäivä. Koko ajan sylis eikä nukkunu paljo mitään. Isosisko on kyllä loistava viihdyttäjä!

Mitäs muuta, ei muista, palailen!

Emily

Vierailija
11/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KASTEMEKOSTA: Meillä perintö-mekko. Mummoni (on kuollut kohta 20 vuotta sitten) teki mekon aikanaan isoveljelleni. Siinä on kastettu siis veljeni, serkkuni, minä, meidän lapset ja veljeni lapset. Äitini suunnittelee että kirjailis nimet helmaan, kun kuulemma ei varmaan hetkeen tuu lisää vauvoja! ;)

Vierailija
12/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana kiitokset Sinilaiselle ja Empulle et valasitte mua, mää oon nii tyhmä ;) Seuraavaks meenki sit ilmottautuu sinne, jos Lotta jatkaa uniaan nätisti. Sain nukkumaan ulos, tääl pakkasta 10-11. Siirsin rattaisiin suoraan kaukalosta ku tultiin neuvolasta. Painoa oli tullu vaan 200g eli nyt typy on 6675g ja 62,8cm. Luulin et ois ollu isompi, pyysin jo 2 viikon päästä painokontrolliin, vaik lääkärikin sano et notkahdukset ihan normaaleja. Käytiin myöskin apteekin kautta, ostin mallasuutetta ku nää kakkaamiset on 2 viikon välein tai jopa harvemminkin!!!!!!!!!!! Luumulla ei viimeks ollu vaikutusta. Ja mä toivoin et oisin voinu täysimettää ainakin 5kk, mut jos ei paino nouse enää niin paljoo ja yötkin ollu hyörinää ja pyörinää ni joudun alottaa kiinteet aikasemmin, kattoo sit 2 viikon päästä mitä tehdään, seurailen nyt näitä öitä. Viime yönäkin tutitusta vähän väliä ja jalkojen viuhuntaa ja kieriskelyä, aivan niinku Pulleronahilla.

Oletteko siis jo päättäneet päivämäärän pk-seutulaisten tapaamiseen? Missä päin se pidetään? Kuinka kaukaa porukkaa tulis sinne, ku itellä siis matkaa Hesaan semmoset 50km.

Mut nyt meen vihdoin sinne " mistä ei saa puhua" , kokeilen ainakin. Onks ne kuvat vaikee laittaa sinne? Onnistuukohan vanhemmalla koneella?

Vierailija
13/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Joo, voitte laskea ne peukut, varpaat ja nännit. Tänään tuli postia miehelle, ettei päässyt haastatteluun :-(

Hitsi kun potuttaa!!!

Vierailija
14/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASULI: Kiitos kysymästä, mutta ei onnistunut korvikkeen syöminen. Ei kelpaa pullo. Eikä kelvannut pullosta omakaan maito, kokeilin sitäkin. Eli nyt pitäisi saada tän ja huomisen päivän aikana jotenkin poika tottumaan pulloon, kun perjantaina on mentävä hammaslääkäriin. Stressaan muuten itseni hengiltä, jos tiedän, ettei isi saa välttämättä vaavia syömään. NEUVOJA OTETAAN VASTAAN!

Tuli muuten Bonalta lippulappusia, joista luin seikan, jonka varmaan useampien lapsien äidit jo tiesivätkin ja itsekin ounastelin (ihme termi)... Aina se vaan paremmin uppoaa aivolohkoon kun sen jostain lukee. " Lapsen tiedonjano on nelikuisella valtava ja tästä syystä hän on myös entistä vaativampi. Hän haluaisi jatkuvasti nähdä uusia kasvoja, esineitä ja ympäristöjä. Heti kun hän on oppinut jonkun asian, hän haluaa uutta. Kaiken pitää tapahtua vauhdilla! Siksi lapsi kyllästyy helposti"

Joo, huomattu on. Ja se selittää myös sen, miksi kaikkialla muualla kun kotona Luka on tyytyväinen. Uusia juttuja.

" Lapsen uteliaisuus voi olla uuvuttavaa" No joo, niin on. Joka päivä aamusta iltaan kitinää ja kantamista. No, onneksi se joskus helpottaa.

KASTEMEKKO: Meillä oli Lukalla mekko, jossa isänsä ja setänsä oli myös kastettu. Anoppi aikoo vielä kirjailla siihen kaikkien nimet. Myös mulla on oma kastemekkoni tallessa, odottamassa jos seuraava oliskin tyttö ;)

Nyt Kiljusen herra hermostuu taas, mentävä on.

Vierailija
15/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kiitos myös meiltä Waimolle tapaamisen järjestämisestä, kivaa oli. Koululainen kyseli, että milloin mennään uudestaan sinne vauvojen luokse....;)

Oli kiva nähdä ns. livenä teitä oululaisia. Pitäisi ottaa tavaksi järjestää tapaaminen vaikka aina joka kuukauden ensimmäinen tiistai tai jotain. Otetaan ehdotuksia vastaan.;) Kyllä se äitiä kummasti piristää, kun on samassa elämäntilanteessa olevia immeisiä. Ei välttämättä tarvi niin selitellä, että kun väsyttää huonon yön jälkeen niin sitä tosiaankin VÄSYTTÄÄ JA PALJON....

Tahtoo nähdä kuvat mitkä vallu jo oli todella reippaana saanut " sinne" . Mitenkäs se minun ns. rekisteröityminen???

Poju heräs, pitää mennä

-messam-

Vierailija
16/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä3:n Sampolle pikaista paranemista ja _Empulle " harmitushali" :)

Vierailija
17/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmin paikka EMPUN miehelle ettei työ paikkaa saanut..

jospa löytys sit jotain muuta..

UNILELUSTA oli kysely: meillä on joka tytöllä ollut harso uniriepuna..

KASTEMEKKO:meillä kulkee suvussa iso-mummoni tekemä mekko..sillä on kastettu isäni,kaikki meidät 5 siskosta iso-siskon tyttö meidän tytöt ja serkkuni poika..koriste nauha on vaihdettu vaan vaal.sinisestä vaal.punaseen ja toisin päin..

just sain pätkis kakun uunista..olipa imelää..nam nam..

*tarjoaa halukkaille, kahviakin löytyy*

mitenkäs muilla seksi sujuu?(sori tunkeileva kysymys)

mulla ei Aadan syntymän jälkeen ole kovin monesti mieli tehnyt..

mies ei sitä ilm. oikeen ymmärrä..loukkaantuu ku yrittää aloitetta tehdä ja minä tyrmään ajatuksen..vois varmaan kyllä edes kokeilla, mut..

no kai se vika on jo korvien välissä mulla..

VALLU:vastailin sulle jos et ole huomannut..

nyt pitää taas ruveta paimentamaan tota keskimmäistä " riiviöö"

äippäli& tytöt

Vierailija
18/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BLACKAko se oli se virallinen valvoja? Mites on mun kirjautumisen laita? Kävin just laittaa hakemuksen.

Vierailija
19/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä uutiset tästä paljoa parane; keskimmäisellä on myös korvatulehdus! Huomasin kerhossa että pojallahan vuotaa märkää korvasta; ja kun kerta on putki, niin tulehduksen aiheuttama vuoto valuu ulos. Jipii, pääsin pitelevään kiljuvaa 2-vuotiasta kun lääkäri imi märän pois. Voi raasua :( Siltä reissulta on siis juuri kotiuduttu ja mä oon ihan puhki!!!

Kiitti kaikille parannussäteistä! Toivotaan et menee kerralla ohi pienellä. Onkos NASULI Auroran korvat nyt terveet vai koska on jälkitark.? Mä vien herkästi yksityiselle putkitettavaksi jos niitä rupee Sampollakin olemaan riesaksi asti.

_EMPPU: harmi! Nää nännit ei niin vaan laske.. Toivotaan tosiaan et eteen tulee uusia tilaisuuksia.

HENNAJO: mulla oli valtaisat kasvukipukrampit esikoista odottaessani. Sairaalareissukin siitä tuli, mutta terve poika syntyi. Kastemekko meillä on mun äidin esikoisellemme tekemä ja kaikki pojat on siinä kastettu + serkkupoika myös.

LOKAÄITI -meillä riittää harso suojaksi imetyksessä; isompi ongelma on ne puklut joita ei aina saa pyydystettyä harsoon. Sohvat ja petarit siis sotkussa kuitenkin :(

TIIKERIKALA -meillä ei uniriepua, mutta peitto saa olla kunnolla päällä. Tutin poika yleensä tarvitsee yöunille mennessä.

NELLIINA -tapaaminen on pe 17.2. klo 10 Itksessä, lisäinfoa " siellä" .

Neuvolasta vielä; painoa oli tullut ihan kivasti, mutta käyrillä vähän alaspäin on tultu (+11). Kaikki kunnossa korvia lukuunottamatta! Nyt meen, moikkelis!

äiti kolmelle ja autuaana 3tta tuntia nukkuva Sampo

Vierailija
20/115 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Lukan nukkumaan päikkäreitä omaan sänkyynsä! Hiphiphurraa! Pieni askel sille, iso mulle! Tämähän ei kuukausi takaperin ollut mitenkään tavatonta, sittemmin on tuo uni ollut niin heppoista, että ei ole ollut mitään toivoa siirrellää omaan punkkaansa nukkumaan. Sylissä on vaan pitänyt pitää. Ja viime yönä vaikka poika heräilikin useaan otteeseen, niin en edes tissiä ehtinyt kaivaa esiin kun oli jo uudestaan unessa. Jospa se tästä alkaisi vaikka helpottaa taas tämä levoton vaihe *peukut pystyssä*

Mutta se tuttipullo... Voi persaus. Kaksi päivää aikaa totuttaa vauva pulloon. Like I said, neuvoja otetaan vastaan.

ÄIPPÄLI kyseli seksistä. Siitähän onkin ollut juttua jo aiemmin, mutta puhutaan vaan lisää. Siitä puhe mistä puute ;)

Meilläkään ei kovin aktiivisesti harrastella, vaikka miehen mieli tekiskin. Olen koittanut noin kerran viikossa sitten innostua mukaan touhuihin, (paitsi viime viikkoina pojan nukuttamispuuhien vuoksi) mutta ei mun mieli oikein ole mukana. Luulen, että osittain se johtuu siitä, että nyt kun mun rinnat on Lukan käytössä, niin ne on mun mielestä hyvin antieroottiset kapistukset, eikä niihin saa mielellään edes koskea. Ja se taas on sen verran iso erogeeninen alue, että vähentää varmasti seksuaalista halukkuutta, kun ovat pois pelistä. Näin analysoin itseäni. Ja toisekseen, en oikein osaa olla ajattelematta, että kohta Luka herää kuitenkin... Eli en pysty keskittymään. Uskon ja toivon, että asiat helpottuu kun imetys loppuu ja poika kasvaa.

Semmottis. Nyt nautin vapaa-ajastani ja surffaan koko internetin läpi! Mitenniin elämä löytyy tietokoneelta? :D

-Coppola ja UniLuka (jeeeee!)