Miten ihmeessä Piia-Noora Kauppi ehtii olla kolmen lapsensa kanssa
kun alkaa vielä toimariksi? Kohta syntyy kolmas lapsi ja jo vuoden alussa aloittaa uuden työn. Ihmettelen vaan ihan ystävällisesti, että miten se ehtii nähdä lapsiaan, kun tuntuu, ettei tavan työntekijäkään ehdi tarpeeksi arkena nähdä.
Kadehdittavaa, että jollain on noin hyvät tukiverkot, itselläni tosi huonot.
Kommentit (74)
hoitaja oli myös mukana. Kyllähän se toimitusjohtajan homma varmaan heillä helpottaa arkea, kun ei varmasti tarvi matjustaa enää yhtä paljon.
Toiset vaan jaksaa ja ehtii enemmän... Itse en jaksaisi sellaista jatkuvaa matkustelua, edes ilman lapsia.
ja jospa heillä on OSALLISTUVA isä.
Kysyppä samaa asiaa vaikka Jyrki Kataiselta? Miten hän voi olla ministeri, vaikka hänellä on lapsia ???
ihmettelin, miten P-N ehtii _olla_ lastensa kanssa, kun on niin vaativa työ.
Onhan se nyt fakta, että jos on ylitöissä, niin ei näe lapsia. ap
lapsillekin jos haluaa. Ylitöitä voi tehdä illalla (yöllä) kotona/hotellissa kun lapset nukkuu. Keskellä viikkoa voi olla päiviä jolloin ei tarvi olla paikan päällä toimistolla. Ainakin silloin kun Pia.Noora piti blogia helistimessä kuopusvauvan syntymän aikoihin, kävi esikoisen kanssa jumpassa jne arkipäivisinkin.
Kuinka usein esim Jyrki Katainen näkee pientä lastaan? Mikset yhtälailla huolestu siitä?
Tämä vaan sattuu olemaan palsta missä naiset enemmistönä, niin nämä mammat vertaavat itseään P-N Kauppiin.
Että te välkyt ja viisastelevat äidit, ehkä siinä syy miksi ei ihmetellä Kataisen lapsenhoitokiireitä.
Kuinka osallistuva isä mahtaa olla? Asuu Amsterdamissa...
Mä en henk koht ymmärrä miksi he hankkivat lapsia jos ne ovat jatkuvasti hoidossa? Ja se on ihan fakta että noin uraihmisten täytyy tehdä pitkää päivää tuollaisissa asemissa.
Ihan yleisesti ottaen, tuntuu että jotkut hankkivat lapsia vai koska niin kuuluu tehdä tai perhe vaikuttaa jotenkin "paremmalta" kun on lapsia. Mutta eikö kuuluisi haluta olla lasten kanssa, nähdä kun ne kasvaa ja kehittyy?
Ja puhun sekä äidistä että isästä tässä kohtaa.
PN Kaupilta ja hänen mieheltään paremmin kuin keskiverto kolmen lapsen av-mammalta. Tällä pariskunnalla on kuitenkin käytettävissään sellaiset taloudelliset resurssit, joista av-mamma voi vain uneksia. Voi esim. palkata sen lastenhoitajan kotiin.
PN Kaupilta ja hänen mieheltään paremmin kuin keskiverto kolmen lapsen av-mammalta. Tällä pariskunnalla on kuitenkin käytettävissään sellaiset taloudelliset resurssit, joista av-mamma voi vain uneksia. Voi esim. palkata sen lastenhoitajan kotiin.
Ap:han nimenomaan ihmetteli, milloin PNK ehtii olla lastensa kanssa. Lastenhoitajasta kun ei siinä ole apua.
Ap:han nimenomaan ihmetteli, milloin PNK ehtii olla lastensa kanssa. Lastenhoitajasta kun ei siinä ole apua.
Av:lla on jotenkin vaikea ilmeisesti sisäistää sitä, että myös uraa luovat ihmiset pystyvät järjestämään aikaa lapsilleen ja touhuamaan heidän kanssaan. Ja nimenomaan se aika tarkoittaa yhteistä aikaa, ei sitä, että mamma roikkuu av:lla ja lapset katsovat dvd:ltä Muumeja. Lisäksi tuollaisissa asemissa työskentelevät ihmiset pystyvät itsekin hyvin paljon vaikuttamaan omaan työ- ja vapaa-aikaansa. Lastenhoitajasta on suuri apu, koska lasten ei tarvitse olla vieraassa paikassa hoidossa, vaan turvallisesti kotonaan.
Av:lla on jotenkin vaikea ilmeisesti sisäistää sitä, että myös uraa luovat ihmiset pystyvät järjestämään aikaa lapsilleen ja touhuamaan heidän kanssaan. Ja nimenomaan se aika tarkoittaa yhteistä aikaa, ei sitä, että mamma roikkuu av:lla ja lapset katsovat dvd:ltä Muumeja. Lisäksi tuollaisissa asemissa työskentelevät ihmiset pystyvät itsekin hyvin paljon vaikuttamaan omaan työ- ja vapaa-aikaansa. Lastenhoitajasta on suuri apu, koska lasten ei tarvitse olla vieraassa paikassa hoidossa, vaan turvallisesti kotonaan.
Niinkö? Siinä tapauksessa on omituista, että uraa luovat ihmiset valittavat jatkuvasti täälläkin pitkistä työpäivistä ja ilmaisista ylitöistä. Tuossa asemassa olevat TJ:t eivät suinkaan tee töitä jalat pöydällä neljä tuntia päivässä ja vietä loppupäivää laatuaikaa lasten kanssa, muuten TJ on pian entinen TJ; eikä muuten ole kovin harvinaista, että iso kiho kertoo lehdessä, ettei ole ehtinyt pitää lomia vähään aikaan. Töissä ollaan tarpeen mukaan vuorokaudenajasta riippumatta ja työmatkoja on todella paljon. Omista prioriteeteista tämä on kiinni.
Ilmeisesti pidät itseäsi tällaisena uraa luovana ihmisenä; missäs omat lapsesi tällä hetkellä ovat, kun roikut netissä? Etteivät vain katselemassa muumivideota? Koska jos olet oikeasti tärkeässä asemassa, tuskinpa sinulla on aikaa vauvapalstoilla roikuskella...
Niinkö? Siinä tapauksessa on omituista, että uraa luovat ihmiset valittavat jatkuvasti täälläkin pitkistä työpäivistä ja ilmaisista ylitöistä. Tuossa asemassa olevat TJ:t eivät suinkaan tee töitä jalat pöydällä neljä tuntia päivässä ja vietä loppupäivää laatuaikaa lasten kanssa, muuten TJ on pian entinen TJ; eikä muuten ole kovin harvinaista, että iso kiho kertoo lehdessä, ettei ole ehtinyt pitää lomia vähään aikaan. Töissä ollaan tarpeen mukaan vuorokaudenajasta riippumatta ja työmatkoja on todella paljon. Omista prioriteeteista tämä on kiinni.
Ilmeisesti pidät itseäsi tällaisena uraa luovana ihmisenä; missäs omat lapsesi tällä hetkellä ovat, kun roikut netissä? Etteivät vain katselemassa muumivideota? Koska jos olet oikeasti tärkeässä asemassa, tuskinpa sinulla on aikaa vauvapalstoilla roikuskella...
uskotko oikeasti, että av:lla käy uraa luovia ihmisiä? Ei heillä siihen ole aikaa, vaan mieluummin se vapaa-aika vietetään perheen kesken. Poikkeuksetta kun uraihmisiä haastatellaan, niin perhe nousee tärkeimmäksi asiaksi vapaa-ajalla, ei turhanpäiväinen av:lla roikkuminen. Vaikea varmaan keskiverto av-mamman uskoa, mutta 8 tunnissa ehtii tehdä toimitusjohtaja ja asianajajakin yllättävän paljon töitä. Toki joutuu varmasti tekemään ylitöitäkin, mutta niin joutuu lähes jokainen normi nokialainen insinöörikin. Ei ylityöt ole mikään poikkeus lapsiperheissä, vaan tutkimusten mukaan nimenomaan lapsiperheissä tehdään eniten ylitöitä, joten voit olla huoleti, ei PN ja hänen miehensä ainoina vanhempina ylitöihin joudu.
Onpas sinulla huono päättelykyky. Itse en ole uraa luova ihminen, mutta tunnen monia sellaisia. Oma lapsi on tällä hetkellä kohdussa. Tärkeä asema se raskaana ja äitiyslomalla olo kai on, mutta hyvin riittää aikaa käydä av:lla korjaamassa vääriä käsityksiä. Taisi muuten kolahtaa aika pahasti, kun noin pillastuit...
Taisi muuten kolahtaa aika pahasti, kun noin pillastuit...
:D Sinuun taisi kyllä kolahtaa, kun noin vuolaan puolustuspuheen heti pidit.
:D Sinuun taisi kyllä kolahtaa, kun noin vuolaan puolustuspuheen heti pidit.
pitkiä saarnoja pitämään uravanhemmista? Ei minulla ole mitään tarvetta puolustella. Vie nyt lapsesi sieltä tv:n äärestä ulos. Minäkin lähden kohta lenkille tämän mahan kanssa.
Eiköhän minun lapseni ole kavereiden kanssa ulkona. Minä taas olen töissä.
Eiköhän minun lapseni ole kavereiden kanssa ulkona. Minä taas olen töissä.
No, ei ihme, että kuvittelet, ettei uravanhemmilla ole riittävästi vapaa-aikaa lasten kanssa. Katsos, kun he eivät täällä av:lla roiku ja käytä tehokasta työaikaa siihen. Ala nyt sinäkin tehdä töitäsi, niin ei tarvitse jäädä ylitöihin. Pystyt sitten paremmin viettämään vapaa-aikaasi perheesi kanssa. Priorisointia, katsos.
nyt 20 lähti muka töitä tekemään, vaikka tosiasiassa kävi vaihtamassa dvdn ja lähti kaksplussalle :D
Minulla kävisi siivooja kotona,en taatusti jynssäisi itse huusholliani.Todennäköisesti myös pyykkihuollon pyykkikorista takaisin kaappeihin jättäisin ammattilaisten huoleksi..
Lastenhoitaja hoitaisi lapsia, tilaisin nettikaupasta ja ravintolasta ruokaa; eipä tarvitsisi kiertää kodin, tarhan ja kaupan välistä noidankehää.
Kun on rahaa, voi helpottaa arkea kummasti ja säästää aikaa perheelle.
Tiedän sen siitä, että itsekin olen ollut ns. uraäiti. Tietynlaiseen kriisiin jouduin vuosi sitten, kun tajusin, etten kaikkeen veny. Ainakin yhdelle kaverille on käynyt samoin, eli ei se uravanhemmuus kaikille meille korkeasti koulutetuillekaan niin helppoa ole kuin tuo yksi kirjoittaja tuossa on julistanut..
Itselläni 3 lasta ja teen osa-aikatyötä.SILTI on aikamoista sumplimista tämä meidän arki.Miten ihmeessä P-N ehtii antamaan lapsille aikaa? huomiota?
Miten resurssit riittää vai ovatko hoidossa koko ajan???