naapurin vauva huutaa yöt ja päivät
mitä voisin tehdä? naapuri on saanut esikoisensa muutama viikko sitten. sen jälkeen päivät ja yöt ovat olleet yhtä huutoa! yöllä vauva voi herätä kolmesta viiteen kertaan itkemään äänekkäästi jolloin minä ja mieheni heräämme siihen.
nytkin vauva huutaa niin, että melkein tukehtuu. mulle tulee aina paha mieli kun ajattelen, miten avuttomalta yhden äidin olo tuntuu kun vauva ei lopeta huutoa vaikka mitä tekisi. mitköhän voisin tehdä auttaakseni?
Kommentit (4)
ollut tuollainen naapuri muutama kuukausi sitten. olisin maksanut miljoonan jos olisin saanut hetken hengähtää. ehdota että viet vauvan vaunuilemaan. sitä minä olisin toivonut enemmän kuin mitään muuta!
niin tarjoudu viemään vauva pitkälle vaunulenkille. Äiti saa nukkua, käydä suihkussa tai muuten vaan puuhailla omia juttujaan jonkin aikaa ja sinä saat liikuntaa. Tietysti tämä tulee kysymykseen, jos te tunnette toisenne entuudestaan, minä en ainakaan olisi antanut vauvaani tuntemattomalle naapurille...
Kysy häneltä, onko hän kokeillut Cuplaton-lääkettä tai vyöhyketerapiaa ja ehdota, että kokeilisi kantoliina, se ainakin auttoi meidän neidin mahavaivoihin.
Hienoa muuten, jos haluat aidosti auttaa väsynyttä naapuriasi, monikaan ei sellaista tekisi!
enkä totta puhuen edes huomannut että hän oli raskaana. hän ei ole suomalainen, joten pelkään että hän ei ymmärrä mitä sanon ja jopa voisi loukkaantua siitä että tunkeudun heille..
toisaalta oikein kiva tietää että moni olisi ennemminki iloinen jos pyytäisin vauvaa ulos lenkille! mitenköhän mahtaisinkaan pärjätä itkevän vauvan kanssa vaunulenkillä..? hmm, taitaa tarvita jalostusta tämä idea.
Kysyt miten voit auttaa ja vaikka tiskaat tai imuroit hänelle ajankuluksi tai tarjoudut katsoon vauvaa, että äiti pääsee kauppaan ;)
Tai viet vaikka lämmintä ruokaa tälle naapurille... Koliikkivauvan äidillä tuskin on aikaa/voimia laittaa itselle ruokaa..
Ja vie hänelle tietoa koliikista ja kaikista menetelmistä, joista voisi olla apua..