Sama kysymys - katsokaa mikä vastausero! OV
Kysytty saman kysymyksen molemmilta ehdokkailta liittyen opiskelijoiden tulorajoihin. Tässä molempien vastaukset muuntelemattomina:
NIINISTÖ:
Hei, XXXXX XXXXXXX
Kiitos viestistäsi ja anteeksi, että vastaus on kestänyt. Meillä täällä Sauli Niinistön tukiryhmässä on alkanut toisen kierroksen myötä varsinainen kysymysten tulva, mikä on tietenkin oikein positiivinen juttu! Me yritämme yhdessä Saulin kanssa käytyjen keskustelujen perusteella vastata kaikkiin viesteihin ja kysymyksiin.
Kysymyksesi tulorajoista on todella aiheellinen ja puhuttaa paljon esimerkiksi kokoomusnuorissa. Sauli Niinistö on asiassa hyvin pitkälti samaa mieltä kanssasi. Opintotuen pitäisi olla sen suuruinen, että sillä pystyisi elämään, mutta niillä opiskelijoilla, jotka haluaisivat sen lisäksi käydä töissä ja tienata hieman lisää, pitäisi olla tähän mahdollisuus.
Tämähän on jo yksilönvapaudenkin nimissä suotavaa.
Konkreettinen parannus opiskelijoiden arkeen olisi se, että tulorajoja nostettaisiin reilusti. Moni opiskelija haluaa työskennellä opintojensa aikana ja usein oman alan arvokasta työkokemusta hankitaan jo opiskeltaessa. Usein työnantajatkin edellyttävät sekä koulutusta että työkokemusta, ennen kuin vakituisia paikkoja saa.
Nyt järjestelmä rankaisee niitä ahkeria, jotka suorittavat sekä kunnialla opintonsa, että käyvät työssä. Opintotukien takaisin perintään ja tuen korkoihin saattaa sitten mennä iso osa kesätyöansioista.
Parhain terveisin ja opiskeluintoa,
XXXXX XXXXXX
Sauli Niinistön tukiryhmä
www.niinisto.net
HALONEN:
Hei,
kiitos viestistäsi. opintotuki on päätoimisen opiskelijan toimeentuloturva, jossa on tulorajat, kuten muissakin vastaavissa.
Hyvää jatkoa ja menestystä opintoihin
Halosen kampanjatiimi/MEA
Kommentit (26)
Taas huomaa, että Niinistö ottaa kantaa ja vieläpä järkevästi kun taas Haloselta ei saa vastausta tai se on aivan ympäripyöreä.
en vastausten sisällöstä enkä myöskään vastaustyylistä.
Olen aina vain tyytyväisempi valintaani.
KIITOS ap että laitoit tuon näkyviin!
sieltä tuli todella paneutunut ja ystävällinen vastaus. Olin yllättynyt siitä miten kysymykseeni oli perehdytty, ja vastaus tuli PIAN.
Tarjan vaalityöryhmästä olen saanut todella vastenmielisen kuvan. Etenkin kampanjapäällikkö Jääskeläinen on ylittänyt itsensä Niinistön mollaamisessa.
Mikä järki siinä on? Olen tismalleen samaa mieltä Halosen vastauksen kanssa: opintotuki on toimeentuloturva.
Halonen mainostaa sivuillaan omaavansa yli 15 000 hengen tukiryhmän. Eiköhän tuosta joku aktiivi saataisi irrotettua kysymyksiinkin vastailemaan, jos ihan oikeasti kiinnostaisi.
En ole kummankaan ehdokkaan fani ja todellakin nämä vaalit ovat pellevaalit. Kumpikaan ei ole mielestäni sovelias presidentiksi. Presidentin tulisi puhua englantia niin hyvin, että sosiaalinen kanssakäyminen muiden maiden päämiehien kanssa onnistuisi. Lisäksi presidentillä tulisi olla jonkin verran karismaa, jotta hän saisi äänensä kuuluville ja kansan taakseen.
Annan ääneni Saulille ja vain sen takia, että hänen mielipiteistään todellakin edes pari osuu kanssani yksiin, mutta ei hänessä kyllä ole vaadittavaa karismaa, eikä kielipäätä. Tarjaa en halua jatkokaudelle, koska ei tälläkään kaudella saanut mitään todellista aikaiseksi. Ei päässyt edes Valkoiseen Taloon. Eikä minusta Tarjan lässyttävä tyyli muutenkaan ole soveliasta presidentille.
Jotkut haluavat käydä töissä. Sunkaltaisille sopii että aina joku muu elättämässä - isi, äiti, poikakaveri, yhteiskunta.
Vierailija:
en vastausten sisällöstä enkä myöskään vastaustyylistä.Olen aina vain tyytyväisempi valintaani.
Ensinnäkin olen aivan samaa mieltä Halosen tiimin kanssa, opintotukea ei pidä maksaa minkä tahansa tasoisten palkkatulojen RINNALLA. Ja sanon tämän, vaikka itsekin olen opintotuella kituuttanut aikanani 6 vuotta yliopistossa.
Toiseksi LIPEVYYS pisti kosolti silmään Niinistön tiimin vastauksessa. Vähän asiallisemminkin voisi vastata. Hyvä vastaus olisi minusta jossakin Niinistön ja Halosen tiimin vastausten välissä.
Kolmanneksi Halosen tiimi lienee sitten keskittynyt kampanjoimaan joillakin muilla areenoilla. SE ei minusta kerro todellakaan mitään ehdokkaan tasosta, ainoastaan kampanjaväen valinnoista.
Vierailija:
Halonen mainostaa sivuillaan omaavansa yli 15 000 hengen tukiryhmän. Eiköhän tuosta joku aktiivi saataisi irrotettua kysymyksiinkin vastailemaan, jos ihan oikeasti kiinnostaisi.
Vierailija:
Jotkut haluavat käydä töissä. Sunkaltaisille sopii että aina joku muu elättämässä - isi, äiti, poikakaveri, yhteiskunta.
Vierailija:
Kiitos viestistäsi ja anteeksi, että vastaus on kestänyt. Meillä täällä Sauli Niinistön tukiryhmässä on alkanut toisen kierroksen myötä varsinainen kysymysten tulva, mikä on tietenkin oikein positiivinen juttu! Me yritämme yhdessä Saulin kanssa käytyjen keskustelujen perusteella vastata kaikkiin viesteihin ja kysymyksiin.
...............
Parhain terveisin ja opiskeluintoa,
XXXXX XXXXXX
Sauli Niinistön tukiryhmä
www.niinisto.net
Totta helvetissä vastauksia ei saa reaaliajassa, pitääkö sitä erikseen lipevästi pyydellä anteeksi. Lopputoivotus on samaa sarjaa, tosin sellainen oli Halosen kampanjatiimilläkin.
Oletko kasvanut jossain Pohjois-Suomen perukoilla koko ikäsi, koska keskustelukulttuurin konvetiot ovat sinulle täysin etäisiä?
Kyllä tosta nyt jokainen näkee, kumpi on parempi ja ystävällisempi vastaus, ja kumman leirissä on asiaan enemmän paneuduttu. Voi hyvät pyhät kun ootte katkeraa sakkia:)!
anteeksipyytäminen on retorista, se tulee mainita tietyissä tilanteissa, miten joku voi pitää sitä LIPEVÄNÄ - ?
Vierailija:
Itse elän opintotuella, satunnaisilla sijaisuuksilla ja opintolainalla, jos eivät rahat muuten riitä.
Lipevää?!
Just...
Demarit ei käsitä, miksi olla suotta kohteliaita.
Käytöstavat - mihin niitä tarvitaan?
Yhteiskunnan rahoja on turha syytää sellaisille, jotka ehtivät opiskelun ohella tehdä hyväpalkkaista työtä.
Tämä on totta.