Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä on parhain raskaustesti?

07.02.2006 |

elikkäs pitäs testailla viikonloppuna mutta kun olen kuullu huonoa clinicistä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras testi omasta mielestäni on apteekin raskaustesti, helppo, nopee ja aina ollu oikeessa....

Vierailija
2/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..clearbluella, yks 2,5 v nyt ja toinen rv 24+1. kannattaa testata aamulla vaikaka sanotaan et mihin aikaan päivästä tahansa.

m_s ja Frööken rv 24+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netin kautta. On herkempi ja muuten paljon halvempikin kuin apteekissa myytävät. Osoite oli muistaakseni www.kotitestit.com

Vierailija
4/8 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä 4 plussausta ja taitavat olla tehtyjä apteekin raskaustestillä ja marketista ostettavalla jollain halvalla testillä. merkki maksaa näissäkin, mutta yhtään parempia tai herkempiä ne eivät mielestäni ole.

Vierailija
5/8 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kallis, mutta tosi varma ja selkeä. Kolme vahvaa plussaa sillä, ei mitään epäilyksen sijaa. En koskaan suostuisi käyttämään mitään muuta merkkiä. Sama päti myös ovistesteihin, eli Clearplaniin..

Vierailija
6/8 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osassa on huomattavasti hintaeroa, riippuen mistä ostaa, elikkä yllättävää mulle, mutta apteekista löytyy kaikkein halvimpia testejä, marketista jouduin maksamaan lähes 8¿, mutta onhan se toki sen arvoista. Elikkä olen plussannut Acon early pregnent ja Apteekin raskaustesteillä, itse luotan enemmän apteekin testeihin.

Vierailija
7/8 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta Apteekin raskaustesti on ollut tosi hyvä ja edullinen.

-Niittyheinä

Vierailija
8/8 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki testithän näyttävät plussan jossain vaiheessa, joten tärkein tekijä testiä valitessa on testausajankohta. Jos haluaa testata mahdollisimman aikaisin (eli ennen kuin menkat edes on myöhässä oikeastaan..) kannattaa valita mahdollisimman herkkä testi, esim. Acon 10 tai Advancen sama herkkyys. Nuo reagoivat jo tosi pienen määrään hcg:tä, eli 10mIU/mL hCG:tä. Voivat näyttää positiivisen jopa 7-10 vrk hedelmöityksestä.

Seuraavaksi herkimmät testit reagoi 25mIU/mL hCG:tä, ja näitä testejä ovat mm. Apteekin oma, Acon 25 ja Advancen 25.

Clearblue tarvitsee positiiviseen vielä enemmän hcg:ta, eli 50.

Toisaalta hcg-pitoisuus virtsassa nousee todella nopeasti raskauden alussa, joten Clerbluellakin pitäisi saada oikeas tulos samana päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa.

Kaikki em. testit ovat 99% luotettavia, taidetaanpa Advancea väittää jopa 99,98% luotettavaksi. Joka tapauksessa tuo 99% on jo sama taso kuin labrassa. Kotitestit ovat siis yhtä luotettavia kuin labratesti.

Toki testi voi näyttää plussaa ja menkat pian alkaa, tällöin olet kuitenkin ollut vähän aikaa raskaana, mutta mennyt heti alkuunsa kesken. Testi ei siis näytä väärää positiivista, jollei virtsassa hcg:ta ole.

Itse testasin Apteekin omalla plussan esikoisesta kun mekat oli päivän myöhässä. Nyt meinaan koittaa Aconin 10 saada plussaa aikaiseksi :)