Meillä vieraili tänään illalla haamu! Uskokaa tai älkää!
Yhtäkkiä koko asunnon ilmapiiri muttui ja molemmat poikani ja minä aistimme jotain outoa. pojistani huomasin käytöksestä sen. Lastenhuoneemme ovi aukesi itsekseen ja vanhempi poikani halusi ehdottomasti sälekaihtimet kiinni joka huoneessa (ei koskaan halua niitä kiinni!). Hän myös oli todella peloissaan ja säpsähteli kaikesta. Ei suostunut olemaan hetkeäkään yksin.
Sitten ihan yhtäkkiä taas ilmapiiri palasi normaaliksi. Ja vanhempi poikanikin palautui normaaliksi itsekseen.
En itsekään oikein usko tätä, mutta oudon ilmiön tapahtuessa sain " näyn" ja tiedän että haamu oli joku vanha nainen.
Voiko tällaista käydä vai olenko tulossa hulluksi? Kotiäiti olen kyllä mutten mielestäni näin höperö... ;)
Onko kellään muulla yliluonollisia kokemksia?
Kommentit (81)
Luin raamattua ja käskin mennä pois, sen jälkeen ei hahmo ole kulkenut siellä ja taloon tuli rauhallinen ilmapiiri. Sanon vielä, että tässä talossa on ihmisillä ollut AINA huono onni, konkursseja ja eroja...jotenkin uskon, että hengellä on ollut siihen osuus.
Puhuin asiasta vasta viime viikolla miehelleni, joka ei usko oikein mihinkään yliluonnolliseen ja herran oli pakko ihmetellä joitakin asioita.
Eli rakensimme v. 2001 uuden talon. Elimme siinä normaalia elämää kahdestaan. Ensimmäisenä kesänä noin 4 kuukauden asumisen jälkeen palohälytin alkoi soimaan itsekseen kovaan ääneen keskellä yötä. Ihmettelimme asiaa, koska palohälyttimen patterin ei olisi pitänyt vielä olla lopussa. Vuoden verran oli rauhallista, kun taas seuraavana kesänä kuulin yöllä vessasta tullessani keittiöstä askelia ja ihan kuin meidän pesuhuoneen ovi olisi paiskattu kiinni. Mies oli silloin jo vuoteessa ja kylässä ollut äitinikin oli vierashuoneessa. Säikähdin vähän, mutta yritin keksiä asialle luonnollista selitystä. Ainahan sitä omaa järkeään ensimmäiseksi epäilee.
Lastemme synnyttyä talossa alkoi tapahtua. Enoni kuoli tapaturmaisesti samana syksynä kuin mitä kaksosemme syntyivät ja jo seuraavana keväänä koin ihmeellisiä kokemuksia. Selitin niitä itselleni sillä, että olin yliväsynyt ja kärsin masennuksesta. Mutta muistan vieläkin elävästi, kuinka törmäsin näkymättömään esteeseen keittiössä ja kuinka naapurin ikkunassa näkyi tuli. Ihan kuin joku olisi halunnut viestittää minulle jotakin. Monta kertaa tunsin jaloissani kylmän henkäyksen, kun seisoin keittiössä. Ja paljon muutakin tapahtui...
Myimme talomme ja muutimme uuteen kotiin. Tässä uudessa kodissamme olemme nukkuneet ja eläneet levollisesti. Edellisessä kodissamme mieheni nukkui yöt huonosti ja uneksi kovasti. Hän kuuli ja näki yöllä harhoja, tosin taisi olla enemmän unessa kuin hereillä. Nykyään hän nukkuu normaalisti.
Eli näin paholainen yrittää vain " hämätä" ihmisiä luulemaan, että ihmiset kuollessaan voisivat " vaeltaa" . Näitä tapahtuu paljon, eikä niitä kannata pelätä, ne vain innostuvat siitä enemmän, jos niitä pelkää. Pitää vain käskeä niitä Herran nimessä lähtemään pois, he eivät voi sietää Herran nimeä, joten he häipyvät kyllä sitten heti. Nimimerkillä kokemusta on.
Kylmät väreet meni.. Mä saisin oikeesti hirveen paniikkikohtauksen jos kokisin jotain tuommosta..
joskus kun nuorena asuttiin todella vanhassa isossa omakotitalossa järven rannalla. Järveen oli kuollut 3 ihmistä ja talomme " alle" oli haudattu sodan aikana lapsia elävältä. Meille sanoi pappi ja papin vaimo (asuivat vastarannalla) että siihen ei olisi kannattanut muuttaa, on riivattu. Naurettiin et joo joo, on noi pappisihmiset kummallisia.
No, oltiin asuttu muutama kuukausi ja alkoi tuntumaan ja tapahtumaan kummallisia asioita. Saunan ikkunaan ilmestyi pieni käsi, huurteinen, meilä ei ollut sen käden kokoisia lapsia. Ullakolta alkoi kuulumaan pieniä askelia (olin ainoa joka asui ullakon vieressä kun ullakon rakentaminen oli vaiheessa, 1 huone oli valmiina) öisin, tuli kiire muuttaa alas veljien huoneeseen, eikä kyllä isoveljetkään yhden yön nukuttuaan ylhäällä halunneet enää nukkua siellä. Äitini on sellainen että hänellä alkaa posket punoittamaan heti jos tuntee että joku tuijottaa. Sitä alkoi tapahtumaan tosi usein. Sitten talvella järvi meni jäähän, sieltä kuului soutuääniä (ja naapuritkin kuulivat sitä usein) ihmiset jotka sinne olivat kuolleet, olivat olleet soutumatkalla. Isäni ja äitini kirosivat että kun taloa ei saa myydä, halusivat pois. Sitten jollain erikoisluvalla saatiin se myydä, pappisperhe allekirjoitti papereita talosta ym. Talon osti samainen kunta, en tiedä mitä ovat siellä tehnee, vai ovatko mitään.
Miksi lapsia oli haudattu elävältä?
En tarkkaan tiedä. KAmala talo oli.
Skepsiksen haaste ja stipendi
10.000¿ puhtaana käteen sille, joka tuottaa valvotuissa olosuhteissa paranormaalin ilmiön.
Haasteen säännöt
Tähtitieteen tohtori Hannu Karttunen ja taikuri Iiro Seppänen ovat lupautuneet maksamaan kumpikin 2500¿ edellämainitusta kokonaissummasta.
HUOM! Skepsis muistuttaa että tämän 10.000¿ haasteen voittaja voi matkustaa Yhdysvaltoihin ja ottaa vastaan myös taikuri James Randin vastaavan haasteen, jolle tämä haaste voi myös toimia esitestinä. Randin palkinto on yli US$1.000.000!
Humanoidistipendi
Haastesumma voidaan maksaa myös humanoidistipendinä 10.000¿ puhtaana ulottimeen sille humanoidille, joka itse noutaa stipendin ja antaa samalla DNA (tai vastaavan) -näytteen.
Poikkeustapauksessa summa voidaan myös maksaa (mikäli esimerkiksi henkilötunnuksen tai pankkikortin saanti on osoittautunut humanoidille vaikeaksi) mukana seuraavalle ihmiskontaktiseuralaiselle.
Mummi oli ollut puutarhassa, kun ulko-ovi oli pamahtanut voimalla kiinni (tuulenvirettäkään ei ollut). Oli mennyt katsomaan, niin keittiön seinällä koukussa ollut puukko (onneksi tupessa) oli tippunut kovalla äänellä lattiaan. Sitten mummi oli mennyt pöydän ääreen ja ottanut kynän ja paperia ja alkanut kirjoittaa vimmatusti. Käsi vaan oli käynyt omaa tahtiaan. Kirje oli osoitettu uppo-oudolle papille, toiselle puolelle Suomea. Kirjeen " kirjoittaja" oli mummin perhetuttu. Seuraavana päivänä mummin perhetutun tytär soitti ja kertoi isänsä tehneen itsemurhan.
Mummin tulkinta asiasta: tuttu oli hätää kärsimässä tehtyään itsarin ja halusi saada apua luottopapiltaan ja toimi tällaisen herkän ihmisen kautta.
Aivan harvinaisen tervejärkinen mummi! Oli vielä 65-vuotias kun kertoi tämän jutun.
Meillä on täällä myös joitakin kertoja tapahtunut ihan outoja juttuja. Kaksi kertaa on omat lapset huomanneet jotain, yhden kerran vieras lapsi. Kukaan ei ole koskaan säikähtänyt, eli olen päätellyt, että tämä vierailija ei ole pelottavan näköinen tai oloinen.
Itse kuulin hänet kerran. En nähnyt missään, mutta ääni kuului. Kiersin koko talon sisältä ja ulkoa. Ajattelin ensin, että ääni tulee ilmastointikanavista sisään, että pihalla on joku. Ei siellä ketään ollut. Sitten se juttelu vain loppui. En saanut sanoista selvää, mutta aivan kuin olisi leperrellyt vauvalle.
Jostain syystä minua ei pelota tuo...hmmm...nainen. Kai se nainen on. Ääni ainakin oli naisen.
Ainiin.. nyt muistin, että anoppihan kerran kuuli askeleita vintin rapussa. Oli varma, että meidän silloin 2 vee lapsi oli noussut sängystä. Anoppi tuli takaisin alakertaan, kun lapsi ei ollutkaan hereillä. Kohta askeleet kuului taas ja anoppi juoksi yläkertaan. Lapsi nukkui sikeästi omassa sängyssä, eikä askeleita enää sen jälkeen kuulunut.
Meillä asuu siis joku. Kuka tai mikä, en tiedä. Ehkäpä tuo hiippailija on enkeli? Meillä on vanha talo, joten saattaa toki olla joku entinen asukaskin, mistäs noista tietää. Me pyysimme talolle / kodille siunausta toisen lapsen ristiäisten yhteydessä ja pappi luki rukouksen kodillemme ja siunasi kodin.
Asustelkoon tuo kuka-lie meillä, kunhan on rettelöimättä. ;)
Oltiin keittiössä lasten kanssa syömässä, mies oli töissä. Radio meni itsekseen päälle olohuoneessa, katsottiin lasten kanssa hölmistyneinä toisiimme..Valot ulkoeteisessä menevät myös itsekseen päälle, illalla se tuntuu hieman pelottavalle kun katselet telkkaria pimeässä ja näet että ulkoeteisessä syttyy valot..
Myös öisin ´herään outoon koputukseen, havahdun siihen, kun kuuluu n. kolme terävää koputusta. Varsinkin yöaikaan näitä tietysti säikähtää ja alkaa miettimään pelottavia asioita, mutta muuten nämä " ilmiöt" ei jostain syystä tunnu pelottavalle.
Ja vielä tänään kun olen tapausta miettinyt, niin muistelen vanhemman poikani monta kertaa pelokkaasti katsoneen olkani yli " jotakin" kohti mutta itse en sitten kääntyessäni nähnyt mitään. Itse koin vain sen välähdyksenomaisen utuisen " näyn" siitä naisesta.
Mietityttää vaan että miten joku Herran nimi saa hengen lähtemään pois, onhan henkiolentoja ollut jo ennenmuinoin, siis ennen kristinuskoa.
Täytyypä koittaa unohtaa asia ennenkuin oma mielikuvitus saa hengen tekemään ties mitä ;) (tätä ketjua kyllä luen kiivaasti - on hyvä tietää että on muutkin kokeneet jotain vastaavaa)
ap
joissa on ullakot? Etteivät vaan linnut tai oravat pidä ullakolla mekkalaa ja ne heti tulkitaan koputteluiksi? Nro. 20 kertoi kokemuksistaan uudessa talossa, mutta kukaan ei kommentoinut asiaa... Taitaa tämä viesti olla ap:lta vain hauska pelotteluavaus?
ja kyllä tämä eilinen oli ihan totista totta! en kyllä kehtaa siitä kenellekään puolitutulle äitikaverille mainita etteivät pidä minua aivan sekopäänä ;) ! Sen verran kriittinen olen itsekin että jos joku minulle tällaista pihalla kertoisi niin ehkä uskoisin ehkä en...
asutaan muuten rivarissa, eli ei ole ullakkoa ja on ONNEKSI naapurit lähellä, hih!
huoneessa heitä nukuttamassa, sillä hetkellä lasten pieni valkoinen tuoli rysähti nurin ihan yksikseen, eikä kukaa eikä mikään sitä koskettanut. Tuoli törötti keskellä lattiaa ja itse istuin toisen lapsen sängynreunalla. Silloin tiesin mitä on tapahtunut, koska kuolema oli odottettavissa .
2 kertaa mieheni näki sen, (enkä uskonut ennenkuin näin itse) kerran minä näin kun istuin vessassa ovi auki. Joka kerta juossut kovaa vauhtia eteisen käytävää ulko-ovelle päin. Hassua.