Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvola kielsi 7kk pojan yösyötön.

Vierailija
01.02.2006 |

Neuvolan täti antoi neuvon erittäin käskevästi. Meillä poika ollut isokokoinen syntymästään asti. Syönyt kiinteitä 3kk lähtien lääkärin ohjeiden mukaan. Nyt käytiin punnituksessa ennen 8kk lääkäriä,mitat 11,1kg 77 cm. Täti sanoi ettei tuon kokoisen tarvitse syödä enää yöllä,minkä toisaalta ymmärrän,hän syö hyvin päivän aikana. En kuitenkaan ymmärrä miksi yksi ainut kerta jolloin poika syö yö aikaan n.klo 4-5 pitäisi tässä vaiheessa jättää pois. Nukkuu yö uniaan aina n.9 asti. Tiedän,että ei noita neuvoja tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti mutta ärsyttää tyyli millä tätsä sen sanoi :(

Poika kävelee tukia pitkin ja harjoittelee kovasti tasapainoaan. Konttaa vauhdilla ja on hyväntuulinen ja energinen. Kai sitä energiaa kuluu...??

Ärsyttää,vaikka ei pitäis?!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 8

En vaan ymmärtänyt miksi pitäisi syöttää yöllä kun pelkkä kainaloon ottaminen voisi riittää..

Noin vanhan ei oikeesti tarvii enää syödä yöllä..huomaa sana " tarvii"

Vierailija
2/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tarvitse sitä?

Vierailija:

T: 8

En vaan ymmärtänyt miksi pitäisi syöttää yöllä kun pelkkä kainaloon ottaminen voisi riittää..

Noin vanhan ei oikeesti tarvii enää syödä yöllä..huomaa sana " tarvii"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n ei ole).

Vierailija
4/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa vieroittaa yösyötöstä 6 kuukauden iässä. Silloin se käy kaikkein kivuttomimmin. Anna iltapuuro, niin ei varmasti herää nälkään yöllä. JOs herää, herää, koska se on opittu tapa. Itse en olisi jaksanut heräillä kovin kauaa enempää. Tietysti, jos sua ei haittaa hillua öisin. Mutta sen sanon, että jos vieroitat vanhempana, lapsella on jo niin kova oma tahto, että se on paljon vaikeampaa. Meillä on nukkunut koko perhe läpi yön sikeästi siitä asti, kun vauva täytti 7 kk. Ja lapsesihan on hyvän painoinen. Ei todellakaan huolta, että jäisi liian vähälle ruualle.

Vierailija
5/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kyllä haluta sitä. Minusta on järjetöntä antaa lapsen hampaitten kokea yöllä täysin tarpeeton happohyökkäys, mutta kukin taaplaa tyylillään. Meidän poika ei ole syönyt öisin sen jälkeen,kun täytti puoli vuotta. Läheisyyttä kaipaa öisin edelleen (on nyt kaksivuotias), ja sitä saakin, koska nukumme perhepedissä.

Vierailija
6/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien kohdalla meni pari yötä (max 3, ihan tarkaan en muista kun on jo vuosia) ja lasten iät olivat 1v 1kk ja 1v 8kk.

Vierailija:

Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa vieroittaa yösyötöstä 6 kuukauden iässä. Silloin se käy kaikkein kivuttomimmin. Anna iltapuuro, niin ei varmasti herää nälkään yöllä. JOs herää, herää, koska se on opittu tapa. Itse en olisi jaksanut heräillä kovin kauaa enempää. Tietysti, jos sua ei haittaa hillua öisin. Mutta sen sanon, että jos vieroitat vanhempana, lapsella on jo niin kova oma tahto, että se on paljon vaikeampaa. Meillä on nukkunut koko perhe läpi yön sikeästi siitä asti, kun vauva täytti 7 kk. Ja lapsesihan on hyvän painoinen. Ei todellakaan huolta, että jäisi liian vähälle ruualle.

Vierailija
7/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei TARVITSE 7kuisena enää öisin ruokaa, varsinkin jos päivälläkin syö hyvin. Saat ihan vapaasti syöttää lastasi ihan niin paljon kuin haluat. Neuvolaan mentäessä kannattaa asennoitua niin että täti antaa neuvoja.

Mitä aikuisia te olette kun vain pään paijausta kaipaatte. Ottakaa neuvot vastaan ja hoitakaa lapsianne kuin itse parhaaksi näette.

Hohhoijaa...

Vierailija
8/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v 1kk tyttö on syönyt pari kuukautta vain äidinmaitoa, juustoa ja jogurttia (kaksi viimeksi mainittua lehmän- ;)) Sitä ennen söi kyllä muutakin, mutta ei ole koskaan ollut mikään himosyöppö, nykyään sylkee kaikki muut ruoka-aineet pihalle. Ja kun on ihan iloinen ja ei ole silminnähden laihtunutkaan, niin antaa palaa vaan! Imetän vielä yölläkin monta kertaa, en ole varma kuinka monta, kun itse nukun enimmäkseen. Hui hui ;)

Tätsy jos jotain kysyy niin totean että kyllä me tässä vähitellen vierotellaan :P

Vierailija
9/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mitään konditionaaleja ollut. Tämä täti ei neuvonut vaan käski. Kukaan ei voi määritellä kenenkään toisen lapsesta, mihin asti se tarvii tai ei tarvi yösyöttöjä. Tarvitseminen on varsin monitulkintainen juttu. Lapsenhoito ei ole ihan pelkkää ravitsemustiedettä.

Vierailija
10/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vain, kuinka meillä meni. Lähipiirissä vauvat jo vuoden ikäisiä ja nyt vasta vieroitetaan yösyötöstä. Äidit ovat melkein haamun näköisiä kun ovat niin väsyneitä.

Mulle on ihan sama, miten ap toimii. Jos haluaa syöttää yöllä, syöttäköön vaikka 5 vuotiaaksi. Ei ole multa pois. Kerroin vain oman kokemukseni.

t:20

Vierailija
11/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikin aina kotona vaan käytti konditionaalia eikä ollut pakko. :(

Ja tyhmä täti vaan KÄSKI aaaaahaaaapuaaaaaah!

Vierailija
12/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vaan, että terkkarhan sanoi: ETTEI lapsi tarvitse välttämättä. ELi senkun annat jos haluat, mutta lapsi ei tarvitse kasvaakseen sitä yösyöttöä. monellevanhemmalle tuo tieto on helpotuskin.

Saahan sitä syödä öisin vaikka koko elämän läpi, mutta ei se ole välttämätöntä

Vierailija
13/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi:

Jos aamuyön tankkauksen avulla lapsi nukkuu aamuun asti, niin on kyllä ihanaa. Ettei tarvi tuollaisen tyhmän ohjeen takia herätä itekin joka aamu klo 4 tai 5.

Anna ihmeessä pojulle maitotankkaus aamuyöstä!!

Vierailija
14/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi aikaisempaa lasta lopettaneet syönnit 7 kk iässä mutta ovat olleet vähän eri kokoisia,1v. mitat 8600g toisella 9100g.

Toki tiedän ettei neuvolaa tarvitse kuunnella niin pilkulleen. Kysymys kuitenkin oli siitä miten NT asian ilmoitti. Se pisti sappeni kiehumaan.

Poika on valtavan iso,ei lihava.

Vierailija
15/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä syöttäisi enää yöllä... menee vielä niin että 3-vuotiaanakin herää yöllä ja pakottaa sut ruokkimaan.

Jos lapsi on jo VALTAVAN ISO ja syö paljon päivällä, ei tosiaankaan yöllä tarvitse mitään!

Vierailija
16/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttämisestä päättää perhe itse, ei kukaan neuvolantäti.

Erityisesti jos yösyöttö on imetys, sen jatkaminen voi olla tärkeääkin, maidontuotannon ja imetysrutiinin säilymiseksi. Jos siis haluat imettää suositellut 1v.

Vierailija
17/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yösyöttöjä, tutti ja tuttipullo pois vuoden ikäiseltä ym. Todella julmaa!!

Meillä lapset söi yöllä niin kauan kuin imetin, loppuvaiheessa oli vain opittu tapa, tuskin oli nälkä, mutta se ei haitannut ketään. Neuvolatäti ei kysynyt enkä minä kertonut. Tuskin tuli hänelle mieleen että meidän 1v 3kk ikäinen tyttö syö yöllä...

Vierailija
18/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä kokeilla jos ei niin haluakaan mutta itkettämään tms. en kyllä lähtisi :)

Vierailija
19/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun imetys on muutakin. Pienelle yö on pitkä aika olla erossa äidistä ja voi olla että vauva tankkaa läheisyyttä eikä ravintoa.

Vierailija
20/24 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mää sanoisin että syötä jos haluat syöttää, mutta ei se lapsi kyllä kärsikään julmuudesta jos ei syötä.

Mulle neuvola sanoi kun esikoinen oli puoli vuotias että vois kohta harkita yösyöttöjen vähentämistä.

Samoin sanoi perhepedistä että 4. kuisena olis hyvä lopetella.

Perusteli noita sillä että on " helpompaa" kuin sitten joskus..

Me on menty lapsen mukaan, perhe peti loppu siinä 7-8 kuisena ja omaan huoneeseen meni nukkuun kun isän kuorsaus herätti vuoden ikäsenä..

Tutti opetettiin pois siinä muutaman kuun yli vuoden, mikä oli ihan liikaa mun äidille joka sanoi että lapsi tarttee tutin turvaksi kunnes on 2- vuotta tai itse jättää tutin.

Mutta musta on tärkeintä että tekee kuten itsestä tuntuu hyvältä. Voithan kokeilla miten helposti vauva rauhottuu vaan sillä että silität.

Nii ja sanoohan " NE" että hampaat kärsii yömaidosta.. ?

Tiedä häntä, mutta muista; on kyseessä teijän perhe ja jokanen lapsi on aina erilainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä